Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

for det første så må papiret bløtlegges i vann fra dagen i forveien, så må du bruke vann når du sliper, det er derfor det heter våtsliping. Det r klart den blir stripet opp når du sliper, derfor stadig finere gradering med polering til slutt.Tror ikke du kan nok om dette.

Et absolutt godt og velmenende råd nå, er å gå til e proff før hele greia går til helvette. Redd gitaren din før skaden er for stor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, arneK skrev:

for det første så må papiret bløtlegges i vann fra dagen i forveien, så må du bruke vann når du sliper, det er derfor det heter våtsliping. Det r klart den blir stripet opp når du sliper, derfor stadig finere gradering med polering til slutt.Tror ikke du kan nok om dette.

Et absolutt godt og velmenende råd nå, er å gå til e proff før hele greia går til helvette. Redd gitaren din før skaden er for stor. 

Den skal overlakker med klarlakk av en proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorinnlegg.

Noen burde kanskje kikke litt på paragraf ni, siste avsnitt. Når det blir mange etter hverandre, blir det litt mye.

Tråder og innlegg skal ha et informativt og kvalitativt innhold som er satt i kontekst. Unngå poster som ikke har noe innhold, som kun et plusstegn, en smiley, eller bare et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke brukt kontaktpapir for det blir matt. Jeg har brukt transperent blank tape. Riper har jeg egentlig ikke siden sandpapiret jeg brukte hadde for høy oppløsning til det så den er kun mattet ned undet tapen. Jeg tror det er best å la den være som den er da jeg gikk ut over det jeg kunne for nå er den ok. Jeg skulle aldri malt, men det var en som tipset om det og jeg gjorde som har foreslo uten egentlig å kunne det så jeg rett og slett gikk utover evne. Nå er den fin.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om at det synes på nært hold at det er en dekal. Det er mange som har sånne pålimte dekaler på gitaren sin rundt om kring. De er faktisk en salgsvare. Sjekk Ebay, og du vil finne flere som selger slike. Det at du har laget den helt selv er originalt.
Mange synes jo at det er stilig med diverse klistremerker på gitaren, også, uten at de får så veldig mye kritikk for det. Så har du sånne som meg, som synes det er artig med gitarer som har så grell farge at de omtrent lyser i mørket av seg selv. Vi har forskjellig smak, og fasiten eier man selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.