Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ArneKs telebygg


Anbefalte innlegg

Hei, Rn, Det er en kropp bestående av furu eller er det lerk, ikke helt sikker, og lokket (toppen)er av rogn som jeg egenhendig hentet i skogen...  Den har kammer innvendig pga det egentlig er en thinline, mev kuttet ut f-hullet. Det er egentlig en gitar jeg bygde i fjor, men var ikke helt fornøyd, bl annet gjorde f-hullet at vanlige plekterbrett ikke passer, finishen var ikke helt der, fargen ble for mørk, poleringa ikke helt bra, krasj i valget av farge på bindinga, i tillegg var den ikke helt plan på toppen pga for unøyaktig freserigg, osv. Pluss at det er greit å ha en unnskyldning for å drive på med noe bygging:) sikker en slags sykdom dette...Pickupene er fra en Fendeer 62 reissue (japan visstnok), neck hadde brudd i spolen, så den fikk jeg viklet opp igjen av Steik Bacon som er på forumet her.Den låter helt etter min smak, jeg vil anbefale pickupene som han lager, forresten.250 K poter og helt standard kobling på denne. Det enkle er ofte det beste... Hadde en gitar med to humbuckere, coilsplit, inn og ut av fase , etc, utrolig mange variasjoner, men det ble alt for mye av det gode, visste ikke hvor jeg var tilslutt.Vil derfor holde denne helt enkel, sånn som Telecasteren opprinnelig var.Hvilken finish det blir tilslutt er jeg ikke helt bestemt på enda, men det blir i allefall noe farge beis med en haug strøk klarlakk på toppen. Skal prøve å få en god finish på denne.Halsen jeg har, er fra en Squier strat som jeg slaktet. Rosewood gripbrett. Skulle gjerne hatt en hals i lønn på denne forresten, så om noen har en bra hals til salgs, send gjerne en pm, .Det vil vel ta litt tid dette prosjektet her, pga liten til å holde på.Legger ut oppdateringer når de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, arneK skrev:

ja, vurderer det også, likte den du har anskaffet. Problemet er en skjemmende sprek i treverket som et plekterbrett skjuler... Må finne en måte å reparere på som ikke blir synlig etterpå, hvis ikke får jeg "noia".

Min får to gull humbuckere med gull ringer, og gull knotter/vender/ brytere. Ellers blir den sånn som den er. Lekkert det?

Det kan være noe å tenke på siden du likte min bare at du skal ha single coil.

Angående sprekken - hva med å sparkle forskiktig? Så kan du lage finish i en farge som ikke er transperent. Det er en mulighet som heller ikke går ut over lyden.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, space skrev:

hva med en type thinline plekterbrett? Spørs jo litt hvor sprekken er.

På blidet over skal han jo ha sinlge coils. Det har ikke Thinline. Da går designet utover lyden. Jeg ville gått for forskiktig sparkling og etterfølgende pussing og finish som ikke er transperent.

Det er mange fine farger og sort, rødt og hvitt feks er jo fint.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprekken er her. Jeg har her åpnet opp sprekken litt, og felte inn en liten trebit av samme farge. Det ble ikke så værst, men kansje jeg kan flekke over med litt farge for å dekke over limskøyten som ble litt for mørk. Det blir transperant finish.vurderer naturell topp, evt gul, orange, rød, hvit. Mahogny i sidene og bunn, hvit binding som Andreas f var så hjelpsom å skaffe.

WP_20160423_008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rottenikken skrev:

På blidet over skal han jo ha sinlge coils. Det har ikke Thinline. Da går designet utover lyden. Jeg ville gått for forskiktig sparkling og etterfølgende pussing og finish som ikke er transperent.

Det er mange fine farger og sort, rødt og hvitt feks er jo fint.

En får Thinline med både singlecoils, humbuckere og p90, og plekterbrettfasongen kan da ikke endre lydlen i gitaren?

Jeg tenkte f.eks. på noe slikt:

tele_thinline_top5.jpg

Kjip den plasseringen av sprekken der. Da ville jeg nok gått for vanlig plekterbrett. Eller i det minste et som går frem i hornet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halslomme ble i allefall vellykket. Beste tigth fit jeg har fått til. Den sprekka jeg snakket om, vel, kal jobbe litt mer med den, men stort sett havner den under plekterbrettet, hvis jeg velger det. Har mest lyst på pickup ring i singlecoil utgave. Men alt avhenger av at jeg klarer å gjøre noe med sprekka. Det blir litt kosepussing til kveldskos.

WP_20160428_003.jpg

WP_20160428_008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.