Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ArneKs telebygg


Anbefalte innlegg

pga at 3/8 kulelageret er litt lavere enn 1/2 toms, ble lageret litt ustødig, siden klemskiven ikke når helt nedpå. Løste dette ved å knipe av to-tre runder av en fjæring fra en kulepenn, og la den på før kulelageret. Lageret blir da presset opp mot låseskiven, og dermed mer stabilt. Hadde tenkt på et par små skiver, men har ikke i hus det. Tester det ut i morgen.

Endret av arneK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, arneK skrev:

et forsøk på å fylle sprekkene. Slipestøv blandet m lakk og litt lys farge. Legg merke til at gitaren har kammer pga tidligere thinline gitar. Er spent på hvordan lyden blir...

 

 

 

Dette kaller jeg for godt arbeid, ArneK. Digger prosjektet ditt.

Endret av CastorFiber
Slettet bilder. Rottenikken, vi sletter bilder hvis vi ikke refererer til en post som er gammel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada! Det funket veldig bra, eneste at jeg ikke brukte fresebordet. Istedenfor festet jeg kroppen i et nnet bord og førte fresen tundt på gitaren. Bedre kontroll da. Tapet rundt kanten for å slippe merker etter kulelageret. En nervepirrende seanse merker jeg. Men det gikk fint.?

WP_20160506_002.jpg

WP_20160506_001.jpg

WP_20160506_003.jpg

WP_20160506_002[1].jpg

WP_20160506_003[1].jpg

WP_20160506_001[1].jpg

Endret av arneK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, arneK skrev:

jada! Det funket veldig bra, eneste at jeg ikke brukte fresebordet. Istedenfor festet jeg kroppen i et nnet bord og førte fresen tundt på gitaren. Bedre kontroll da. Tapet rundt kanten for å slippe merker etter kulelageret. En nervepirrende seanse merker jeg. Men det gikk fint.?

 

 

 

så var det hull for jack- inngangen.

WP_20160506_004.jpg

Endret av arneK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, sikkert bra det du foreslår, men på denne telecasteren skal jeg ha en singlecoil i neck, håndspunnet av steik bacon ,og er helt fornøyd med den.  samt en fender singlecoil fr en 62 reissue i bridge som jeg kjøpte på finn for endel måneder tilbake. Standard Telecaster oppsett. More is less ,kan du si i dette tilfellet. jeg liker å ha det enkelt, så slipper jeg å skru og trykke så masse når jeg spiller.:rolleyes: Har hatt gitar med alt for avansert elektronikk før,og det er ikke noe for meg.Grunnen til at jeg velger dette,  er rett og slett at jeg har disse delene fra før ettersom de sto i gitaren FØR jeg bestemte meg for å bygge om. Jeg er 100 prosent fornøyd med elektronikken, og ser ingen grunn til å forandre på det.Grunnen til ombygginga er forklart i begynnelsen av tråden, så det får du lese der.(hvis du vil). dersom jeg lager flere telecastere kanhende jeg følger rådene dine, men det blir vel heller noe annet neste gang. Sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.