Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Straymond skrev:

....er du fornøyd selv?

Jeg er veldig fornøyd. Jeg syntes det er en stor oppgradering. Mulig at svogeren min kan frese gratis - han er snekker. Noe galt med den?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rottenikken skrev:

Noe galt med den?

Sånn utover at det er særdeles ujevne kanter og slurv?

 

Husk at om du freser hull må du lakkere kroppen på nytt. Det er ikke mulig å frese et slikt hull uten at malingen skaler av langs kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, space skrev:

Sånn utover at det er særdeles ujevne kanter og slurv?

 

Husk at om du freser hull må du lakkere kroppen på nytt. Det er ikke mulig å frese et slikt hull uten at malingen skaler av langs kanten.

Personlig er jeg meget fornøyd selv om ikke alle andre er det.

Det er ikke så lett men en ting:

Takk der reddet du meg fra å ødelegge - ingen fresehull.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arkadian skrev:

Ser du virkelig ikke hvor diffust, ujevnt og slurvete det er påført? Eller prøver du å trolle med oss? 

Jeg jobbr med det. Først brukte jeg papir som maskering og nå nettopp fikk jeg en idee om hvirdal lage maskeringen i tape og sette på. Da blir det ingen defuse kanter. Uansett mye mindre av det for jeg går noen mm ut i bredden.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å fjerne lakkeforsøket ditt, er å bestille en vinyldekal som du kan legge på. De finnes i bøtter og spann på Ebay. Blir veldig mye bedre enn det du har fått til her. Det er ikke dyrt.

Ser at det er en jobb med å fjerne det du har gjort, men tror det kan la seg gjøre hvis du ikke venter til alt har tørket og herdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, CastorFiber skrev:

Mitt tips er å fjerne lakkeforsøket ditt, er å bestille en vinyldekal som du kan legge på. De finnes i bøtter og spann på Ebay. Blir veldig mye bedre enn det du har fått til her. Det er ikke dyrt.

Ser at det er en jobb med å fjerne det du har gjort, men tror det kan la seg gjøre hvis du ikke venter til alt har tørket og herdet.

Det er for sent. Det har tørket og herdet for flere timer siden. Men jeg har gjort store forbedringer. Se før og detter utbedring:

 

IMG_1144.JPG

IMG_1145.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.4.2016 at 23.41, Rottenikken skrev:

Litt forsiktig våtsliping med påfølgende polering vil  vel få det vekk. den. Følg castofibers råd angående å kjøpe en dekal.

du kan starte der,og øke gradvis opp til 2000 / 2500, så polere. Hadde kansje vurdert åf å en proff til å gjøre det, det er vel ikke så veldig mye arbeid, pluss at en proff har alt utstyr og remedier, og kan å bruke de.  I verste fall kan du slipe deg gjennom klarlakken, og ned i fargen/treverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å pusse med vannslipepapir med ripet opp litt. Derfor laget jeg en dekal selv med transperent tape over som dekker alt. Nå må kroppen overlakkes på nytt med blank klarlakk for å skjule at det er tape på den.

Kan jeg bruke en hvilken som helst blank klarlakk?

 

IMG_1148.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.