Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

Det er tre grunner til at jeg går for skyveknapper on/on for å få coil split. Den ene grunnen er at det ikke finnes longshaft miniswitchere men denne festes ovenfra, og den andre grunnen er at de er lette å lodde ovenfra sånn at jeg kan lodde først normalt oppsett, sette inn alt og så lodde coil split mellom vender og pickups utenfor gitaren etter at alt er satt inn. Det gjør det enkelt å lodde coilsplit for meg. Det er også en tredje grunn - plassen, og skyvebrytere er ca 6 mm brede. Men jeg får dem fra kina og det tar lang tid men - 0.90 pund og ingen porto på engelske e-bay... Jeg har ikke hastverk. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et eksempel på riktig plass for GFS kropp:

Jeg bygger en gitar til ca totalt mellom 3500kr og 4000kr inkludert GFS kroppen. Til den prisen så syntes jeg at dette et et meget godt eksempel på en gitar der en GFS kropp er det rette å velge grunnet prisen.

Hadde jeg derimot sett på min partsocaster til 15000kr så ville jeg kjøpt fra Warmoth.

Er dere ikke enige i det?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til skyvebryter og hvorfor det er så smart. Først kobler jeg alt på en pappplate. På venderen går det to ledninger ut som ikke skal kobles til noe - ikke før alt er innstallert og skyvebryteren skal monteres. For på bildet under så ser dere sikkert at den må montres på oversiden av gitarkroppen. Det var eneste løsning jeg fant når jeg ikke får miniswisch med langt skaft og jeg vil holde meg unna vanskelig kobling med push/pull. Den sparer vanvittig med plass også sammenlignet med en annen bryter. Mine er sorte men får de røde de knottene som jeg har printet.

eledis-sab-12be-09-1355.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, arneK skrev:

det er under vurdering:)

Lurt å se på alle muligheter. Hva med rear rout slike som på min og kanskje Gibson vender hvis du vil ha noe spesiellt. se min body. Den har det. Lekkert det. Med Gibson vender på slipper du å lage noe vanskelig of supersmalt spor for det er bare å drille et hull. Se på min.

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, arneK skrev:

sprekken er her. Jeg har her åpnet opp sprekken litt, og felte inn en liten trebit av samme farge. Det ble ikke så værst, men kansje jeg kan flekke over med litt farge for å dekke over limskøyten som ble litt for mørk. Det blir transperant finish.vurderer naturell topp, evt gul, orange, rød, hvit. Mahogny i sidene og bunn, hvit binding som Andreas f var så hjelpsom å skaffe.

Superlim er glimrende til sprekker, evt. med en treflis i for å fylle opp litt. Det er vanligvis helt transparent når det tørker. Har hørt bra ting om denne superlimen fra Biltema: http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Lim/Superlim-2000024289/

Den er forholdsvis tyktflytende og fyller godt, og prisen er det ikke noe å si på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, det kan bli litegrann mørkere enn treet rundt, men det er en mye brukt metode. Siden superlim herder så fort er det beste å pakke godt med slipestøv ned i sprekken først, og så fylle på med limet. Da går det bra med tyntflytende superlim også. Bruker du vanlig hvit trelim kan du blande støv i limet før du fyller.

Endret av el_roffo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.