Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ArneKs telebygg


Anbefalte innlegg

8 timer siden, arneK skrev:

Jojo, sikkert bra det du foreslår, men på denne telecasteren skal jeg ha en singlecoil i neck, håndspunnet av steik bacon ,og er helt fornøyd med den.  samt en fender singlecoil fr en 62 reissue i bridge som jeg kjøpte på finn for endel måneder tilbake. Standard Telecaster oppsett. More is less ,kan du si i dette tilfellet. jeg liker å ha det enkelt, så slipper jeg å skru og trykke så masse når jeg spiller.:rolleyes: Har hatt gitar med alt for avansert elektronikk før,og det er ikke noe for meg.Grunnen til at jeg velger dette,  er rett og slett at jeg har disse delene fra før ettersom de sto i gitaren FØR jeg bestemte meg for å bygge om. Jeg er 100 prosent fornøyd med elektronikken, og ser ingen grunn til å forandre på det.Grunnen til ombygginga er forklart i begynnelsen av tråden, så det får du lese der.(hvis du vil). dersom jeg lager flere telecastere kanhende jeg følger rådene dine, men det blir vel heller noe annet neste gang. Sånn er det bare. 

Men gibsen i stedet for Fender vender og KUN følge dette skemaet er lettere da du slipper å frese et tynt spor. Eller blir det kontrollplate?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er klarlakken begynt å komme på. Skal ha en del strøk slik at der er nok å slipe på. Lakken til Herdins er super, får på bra tykke strøk uten at det renner...tiksotropisk virker det som.Har bestilt våtslipepapir opp til 5000 korning. Hvitt plekterbrett også, og så fant et treble bleed sett som jeg hadde i kassa med det rare i. Men først skal lakken få herde helt igjennom.

WP_20160514_004.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, arneK skrev:

Da er klarlakken begynt å komme på. Skal ha en del strøk slik at der er nok å slipe på. Lakken til Herdins er super, får på bra tykke strøk uten at det renner...tiksotropisk virker det som.Har bestilt våtslipepapir opp til 5000 korning. Hvitt plekterbrett også, og så fant et treble bleed sett som jeg hadde i kassa med det rare i. Men først skal lakken få herde helt igjennom.

WP_20160514_004.jpg

Hvordan påfører du lakken ?

Har gjort et forsøk med herdins beislakk men fikk ikke helt dreis på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påvente av at lakken herder, fant jeg ut at jeg kunne lage en rettholt til halsen ved hjelp av en aluminiums profil og fila til motorsagkjedet. Skal prøve å gjøre det beste ut av halsen. En fretjob altså. Trussroden virker i alle fall....

WP_20160518_007.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.