Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Æljen skrev:

Ser ikke ut til at du har noe problemer med å redigere innlegg, tvertimot.

Ta ett hint snart da.....

 

RN5.jpg

Ja riktig. Jeg endret flere ganger de innleggene som er der. Men jeg fikk mye mer å tilføye senere og det låste seg tre ganger. Det er sant. 

Nesten alle de innleggene over ble det endringer i før jeg fikk trøbbel. Jeg vet ikke om det har noe med trøbbel med Mac'en min for tiden... Den er veldig ustabil. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om jeg lyver? Jeg sier det som det er. Jeg endret samme innlegg flere ganger men Mac'en min tuller veldig mye for tiden med mange forskjellige ting. Men det går nesten alltid og jeg endrer ofte med det hender et det ikke går. Mac'en er gammel. Mulig at jeg må se etter en ny Mac snart. 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å være en gitar til 250euro så må jeg si at dette blir skikkelige saker med de delene. Den skal settes opp for 50 euro etter at den blir ferdig om tre mnd. Jeg legger ikke mer i oppsett. Ser man på hva jeg har brukt av deler så er det vel ikke mye på markedet av ferdiggitarer til denne prisen som kommer på bare 300euro (oppsett medregnet) og har så proffe deler - Wilkonson stol, CTS, Kluson tunere, GFS kropp , så god lyd i pickups og med coil split, for å ta noen eksempler.

Men dere sier kanskje - man får en brukt Fender Mexico Stratocaster for den prisen. Ok, ja jeg kjøper den. Men det er brukt og da må man sammenligne med bruktpris på min delegitar også og hvor mye (eller lite) er det? En ny Fender Stratocaster får man ikke.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, strikes skrev:

Bruktpris på din delegitar? Der er nok lik null dessverre... 

Ok - da er den i hvertfall billigere enn en brukt Fender Stratocaster. 

Men jeg tror det blir en veldig ok gitar. Selvfølgelig ikke så god som min Stratocaster til 15000kr men det sier seg selv. Og den blir meget pen.

Personlig så tror jeg at bruktpris ville vare tilsvarende en brukt Squire til 1000kr ny med god annonsering av gode kvalitetsdeler som er på den. Kanskje noen ville også ville kjøpt den for å bruke de gode delene til en annen gitar. 200kr hadde jeg nok fått for den. Men det er galskap å selge den for det.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren min nærmer seg med raske skritt å bli ferdig. Den blir ferdig før sommeren er over.

Så til om noen mnd: Tror dere at dette kan tilsvare fender og warmoth kvalitet?

https://www.tonefactory.nl/body-tele-model-double-binding-candy-apple-red

Det er nemlig kroppen jeg ønsker meg? Dette skulle vel være skikkelige saker?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått deler og montert. Her er bildet ovenfra og under "panseret".

Jeg glemte å kjøpe kondensator. Det har vært mye forskjellig skrevet om elektronikk i denne tråden og løsningen jeg gikk for var å sløyfe fasevending og gjøre normalt oppsett med GB vender, men jeg la til to miniswitch on/on mellom pickups og vender for ciol split. Jeg brukte modelljernbane kabler av god kvalitet for god oversikt på liten plass med mange "prylar". Pent lodding dette og det ble også oversiktlig. 

Elektronikk består at to stk standard CTS på 500k, en billig og grei GBstyle vender, og to miniswitch. Jeg skal kjøpe en en kondensator på 47uf av liten størrelse. Jeg har USA knotter beregnet for CTS pots. Jack er en generell gull Jack og et jackfeste som het Deluxe. 

Angående gull mini switch 1-polet så fant jeg ikke det. Men det ble da vakkert likevel. 

Personlig syntes jeg rett og slett at denne gitaren blir vakker. Hvis jeg får like god lyd som den er vakker da blir jeg fornøyd. 

Angående gull mini switch 1-polet så fant jeg ikke det. Men det ble da vakkert likevel. 

 

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, arneK skrev:

synes det er meget fint. Hva blir de forskjellige kontrollene til? Blir bra dette!

GB vederen får samme funksjon som om det skulle vært en Fender 3-veisvender. De to ekstra bryterne blir kun for å velge full humbucker eller singlecoil modus. bryterne sitter mellom vender og pickups. Det er en bryter til hver pickup for å kunne velge separat.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rottenikken skrev:

GB vederen får samme funksjon som om det skulle vært en Fender 3-veisvender. De to ekstra bryterne blir kun for å velge full humbucker eller singlecoil modus. bryterne sitter mellom vender og pickups. Det er en bryter til hver pickup for å kunne velge separat.

ok, kan du f eks ha inne full bridge og singlecoil i neck oå en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, arneK skrev:

ok, kan du f eks ha inne full bridge og singlecoil i neck oå en gang?

Ja, nettopp. Du skjønte det. Det er derfor jeg har to brytere for å kunne nettopp det.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en behagelig vekt så når man bare tar seg tid... Du får sikker bedre klang også med hul kropp.

Jeg kom med et forslag en gang. For å slippe å frese et syltynt spor til Fender vender, hva med gibson vender? Se her, for humbuckere i kiloOhm og verdi kondesator, men legger du til 2 miniswitch så får du coilsplit også. 

 

 

wd2hh3t11_00.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.