Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ArneKs telebygg


Anbefalte innlegg

1 time siden, arneK skrev:

hva er en bra måte å gjøre rent disse gripbrett i rosewood(tror jeg), det er iallefall ikke behandlet på noe vis.

Jeg pleier å bruke veldig fin stålull, deretter fret-doctor. Tror bl.a. Jernia har slik stålull, bruker det også for å polere opp bånda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, det skrider sakte men sikkert fremover.Håper å få frest ut pickup rommene og elektronikk-rommet i løpet av uka. Pussing av kantene og fresing for binding. Det er vel ikke noen der ute som har en bits til fresing av binding til salgs? 1.6mm ca fresedybde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, arneK skrev:

Det er vel ikke noen der ute som har en bits til fresing av binding til salgs? 1.6mm ca fresedybde.

Hva slags fres har du? En billig løsning er en 1/2" bit med 3/8" lager på, det blir temmelig nøyaktig 1.5875 mm fresedybde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, el_roffo skrev:

Det ble løsningen til min binding også, funket helt perfekt :) Ellers har jeg en binding bit til Dremel som jeg ikke bruker, men kan ikke garantere at jeg finner den i alt rotet.

Da ble det en tur på Jula, kjøpte disse to, byttet om på kulelagrene, voila , en fres til binding, ganske nøyaktig 1.5 mm fresedybde. Genialt, El Roffo får kredit for denne ideen.

WP_20160503_001.jpg

WP_20160503_003.jpg

Endret av arneK
bilder før og etterpå.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.