Gå til innhold

Arkadian

Medlem
  • Innholdsteller

    271
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Arkadian vant dagen sist Februar 13

Arkadian hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

195 Excellent

Om Arkadian

  • Rang
    Gitarrocker
  • Bursdag Januar 11

Contact Methods

  • Website URL
    www.monokrom.no

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Kragerø
  • Interesser
    Typografi, astronomi, språkvitenskap, musikkvitenskap, kunsthistorie, elektronikk, båtliv

Nylige profilbesøk

1 376 profilvisninger
  1. Midlertidig fornøyd med dette oppsettet. Måtte det vare en stund. Det tør framgå at jeg ikke spiller metall. A: Fuzz Factory > Polytune (buffer) > Hypergravity > Octaver > ABY > Envelope > Nux Horseman > OCD > Superfuzz > Flashback mini > Flashback (buffer) > Fender Twin Reverb Custom 15 B: Fuzz Factory > Polytune (buffer) > Hypergravity > Octaver > ABY > C9 (buffer) > Burn (med kabinettsimulator) > PA Strømforsyning er Voodoo Lab Mondo. Fantastisk bra, endelig er oppsettet fullstendig fritt for strømrelatert støy. Lavere støygulv (eller hva det nå måtte hete på norsk) har jeg aldri hatt. B-kretsen brukes til orgelsimulator (og gitar gjennom rotary, som også har god vreng). Egentlig ganske skuffa over EHX C9, men jeg har til slutt funnet nøyaktig én lyd og én innstilling som funker for meg.
  2. ... og den gjør jobben i lange baner. Etter noen timer med møysommelig programmering i TonePrint-grensesnittet har jeg noe som er temmelig nær lyden jeg lette etter. Imponerende produkt, men det skulle vært mulig å lagre flere presets enn én. I likhet med de andre TonePrint-pedalene til TC, er det nødvendig med dypere forståelse av virkemåten for å få brukbare resultater. Bra for oss som har det, men dette må være et frustrerende produkt for den jevne hobbyist. Få av de ferdiglagde TonePrintene er etter min mening særlig umiddelbart brukbare, jeg synes de i noen grad bærer preg av å være lagd enten av teknikere som ikke er musikere eller musikere som ikke er teknikere. YMMV, som det heter. Likefullt, denne boksen låter kanonbra om man evner å ta kontrollen over den, og muligheten for parallell komprimering og ikke minst multiband-håndtering av signalet gjør det til en langt mer avansert boks en prisen skulle tilsi.
  3. Hypergravity når min postkasse i dag. Anmeldelse følger!
  4. Ja, jeg så det. Du snakker om tilfeldighet. Den kostet 2000 da jeg så den. Dessverre så jeg annonsen en time etter at jeg bestilte en TC Electronic Hypergravity. 😖
  5. Takk for tips! Virker som den står høyt i kurs, ja. En utvidet utgave er i produksjon, 3187 kroner hos Evenstad. Det blir for dyrt for meg, men om det dukker opp en original på Finn med det første ...
  6. Jeg tror det ender med denne her: https://www.tcelectronic.com/Categories/Tcelectronic/Guitar/Stompboxes/HYPERGRAVITY-COMPRESSOR/p/P0DDG#googtrans(en|en) Virker som den kan gjøre omtrent hva som helst med kyndig programmering, og jeg er hittil ikke blitt skuffet av TC Electronic (om vi ser bort fra den nye billigserien, som ikke imponerer meg).
  7. Ja, det var nok vel så mye Meazzi-maskinen som formet den klassiske Shadows-lyden som Voxen og Stratocasteren. Den tilførte nok også atskillig kapasitans, som senker resonansrekvensen betraktelig. Men i innspillingene i Abbey Road ble det også brukt kompressor i studio, Altec 436 and Abbey Roads egenproduserte RS124. Det er nok mest disse som lager kompresjonsatferden jeg snakker om, og som jeg er på jakt etter noe som likner på.
  8. Det gjør den. Å dømme etter atskillige YouTube-videoer høres det ut som den er litt for treg i attakket til det jeg leter etter, altså slik at det blir mer transient igjen enn ønskelig, men det kan bare en virkelighetstest avgjøre. Jeg ser at det finnes en nyere MXR dyna comp deluxe med attack-kontroll, mulig den er akkurat det jeg trenger.
  9. Ja, det er jo en klassiker (som jeg aldri har prøvd). Jeg har alltid trodd at den gir instant country-lyd og lite annet, men det er nok en fordom. Takk for tips, den går nok inn på shortlisten.
  10. Jeg er på jakt etter en kompressor som ikke er transparent, en som ikke skal booste amp-inngangen og heller ikke skal bevare transientene. Tvert imot trenger jeg en som skviser attakket sønder og sammen, og hørbart pumper signalet, men likevel bevarer det reint. Noe i retning av det man hører på gitaren til Hank Marvin i denne låta. Ethvert tips svært velkomment, det er en jungel av kompressorer der ute som noen av dere sikkert er godt orientert i. Analog eller digital er mindre viktig, men true bypass er et must. Jeg har de bufferne jeg trenger i signalkjeden.
  11. Definisjonen på clean. Tung og diger femtentommer med aluminiumsknapp (Eminence, basert på JBL D120F) og større kabinett enn vanlig blir dyp og svær lyd. Som ny, god deal. Her i naturlig samvær med CS Jazzmaster 1998. Happy!
  12. I Norge veit jeg ikke om andre steder enn Hornaas i Storgata i Oslo. Kjøper som regel på nett, noen ganger får man tre sett for hva ett koster her. Kommer an på kronekurs og tilbud rundt omkring. Sist kjøpte jeg vel fra https://www.strings.fi/en/ Ja, Thomastik selger enkeltstrenger, men jeg veit sannelig ikke hvor man får kjøpt dem.
  13. Sterkere grunntone og første overtone (oktaven). Enkelte strenger har kraftig andre overtone, altså duodesimen. Jeg synes D'Addario Chromes er blant dem.
  14. Joda, stilig cover, men andre har nok hatt nøyaktig samme idé tidligere.
  15. Jeg bruker også flatwounds, til tross for at jeg ikke primært er jazzgitarist. Men D'Addario Chromes greier jeg ikke helt å like, hverken klang- eller spillemessig. Jeg har endt opp med Thomastisk-Infeld Jazz Swing 12–50, som jeg synes er mer lettspilte og ikke minst klinger bedre og mer fokusert enn Chromes. Koster litt, men er verdt prisen. Bruker dem på alle de gode gitarene mine.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.