Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Arkadian

Medlem
  • Innholdsteller

    382
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

Arkadian vant dagen sist November 23 2020

Arkadian hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

299 Excellent

Om Arkadian

  • Rang
    Gitarrocker
  • Bursdag Januar 11

Contact Methods

  • Website URL
    www.monokrom.no

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Kragerø
  • Interesser
    Typografi, astronomi, språkvitenskap, musikkvitenskap, kunsthistorie, elektronikk, båtliv

Nylige profilbesøk

1 580 profilvisninger
  1. Jeg tror jeg ville gått til Fender om jeg skulle ha en Telecaster, gitt.
  2. Tok sjansen, jeg. På vei fra Vestlandet nå, veldig pent brukt for en frognertier, får vel sikkert solgt igjen for det samme om den ikke tilfredsstiller forventningene. Men på papiret er den altså perfekt.
  3. Jeg har hatt en del flanger-pedaler, men ingen har hittil greid å klore seg fast til brettet. Har lyst på noe subtilt tape-flanger-aktig, mindre interessert i LFO-styrte jetfly-eksesser. På papiret ser Catalinbread Zero Point ut som nøyaktig hva jeg trenger, men jeg er ikke helt overbevist av demovideoene jeg finner av denne. Blant annet låter det som litt dyp flanging alltid fører til overstyring, som om pedalen mangler internt headroom, og sånn skal det jo ikke være. Har noen erfaring med denne? Eventuelt tips til andre pedaler som gjør liknende ting?
  4. Den er fra 2006 eller tidlig 2007. Vanskelig å bedømme stand ut fra bildene, men om alt er i god stand og originalt kan den vel være verd opp imot 10000.
  5. Har ikke brukt dette brettet, men det ser ut som det passer best til Boss-pedaler. Det stemmer at strømforsyninger med bare ett delt uttak lett gir støy. Dette gjelder særlig digitale pedaler, men også en del litt primitive fuzz-kretser. Jeg har en Mooer Tender Octaver, som jeg tror er en kopi av Micro POG, og den støyer noe helt vanvittig om den ikke har sin egen isolerte strømforsyning. Generelt vil jeg si at at sånne brett som dette er greit til hjemmebruk, men til livebruk trengs noe mer heavy duty.
  6. Joda, men Other Voices gjelds ikke. Derimot vil jeg påstå Waiting for the Sun → Soft Parade Førstnevnte sterkt undervurdert, sistnevnte kan bare overvurderes.
  7. Dette er iallfall min kuleste jazzgitar.
  8. Ingen tvil om at Mastery gjør offsetgitarer til noe mye nærmere en allroundgitar. Jeg prøvde sjøl lenge å "temme" mine Jazzmastere med både Staytrem og Mastery og diverse annet, men fant til slutt større glede i å bruke dem som opprinnelig intendert. Men jeg skal være den første til å innrømme at det er en acquired taste.
  9. Jeg antar Vintera gir deg nesten alt du trenger, uten at jeg har eid en sjøl. Ser ut som AVRI er blitt betraktelig inflatert i det siste, dessverre. Mastery forandrer selve topologien til offset-gitarene. Vibratoenheten og stolen er ment å bevege seg i takt, mens Mastery står stille, slik at virkemåten blir litt mer som en Bigsby. Det innfører også et nytt friksjonspunkt og får vibratoenheten til å føles ganske annerledes. Dessuten har Mastery begrensede intonasjonsmuligheter, noe som gjør det umulig å bruke omspunnen tredjestreng. Personlig (jeg er designer av yrke) synes jeg også Maste
  10. Jeg har noen års erfaring med Jazzmaster. Kjøpte først en Squier Vintage Modified da den modellen var ny. Endte opp med etter hvert å bytte så i så alt byttbart på den. Nå er det en grei gitar, men den er ikke lenger så billig. Men for noen år siden kjøpte jeg meg en rålekker 1998 Custom Shop Jazzmaster . Den har det ikke vært nødvendig å gjøre noe som helst med. Absolutt ingenting, til og med stolen duger med tjukke nok strenger (i mitt tilfelle Thomastik-Infeld 12–50 Jazz Swing). Moralen er at en highend-JM er en knallgitar, mens en billig-JM er en potensielt god gitar når billig mekanikk og
  11. Det er lett å temme diskant, men fryktelig vanskelig å få tilbake det tapte hvis det blir for mørkt ut av gitaren. Jeg ville definitivt gått for 2 x 500 Kohm.
  12. Jærsklig fint! Er det du som spiller? Imponert over treffsikkerheten. Gamber har ganske riktig bånd, biter av tarmstreng. De er flyttbare, sånn at man kan i noen grad kan stille inn instrumentet etter ulike skalavarianter, såkalte temperaturer.
  13. Her er mitt juleinstrument. En bassgambe etter modell av et instrument av Barak Norman fra 1692. Fikk den til jul for noen år siden, det må vel kvalifisere.
  14. Uhyre tøft! Som stor Hedningarna-fan er jeg litt misunnelig på den. Hva slags materialer? Hvor lang er mensuren? Jeg stiller meg forresten uforstående til at hr. Norudde byttet navn, all den stund han opprinnelig het noe så tøft som Anders Stake. 😉
  15. Jeg vil si at Affinity-Telecasteren nok er brukbar, mens jeg er mer usikker på Bullet. Begge disse er nok et ganske godt stykke unna i kvalitet enn den jeg nevnte, Squier Classic Vibe Telecaster, og har nok følgelig ikke rare gjensalgsverdien. Men Affinity er nok som sagt et hakk over. Men følg med på Finn, om noen har en sånn som dette (eller andre i serien) til salgs, løp og kjøp. De forsvinner fort, veldig attraktive på grunn av høy kvalitet til lav pris. https://evenstadmusikk.no/squier/1132000/squier-classic-vibe-50s-telecaster-butterscotch-blonde-mn
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.