Gå til innhold

el_roffo

Medlem
  • Innholdsteller

    1 787
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

el_roffo vant dagen sist April 22 2016

el_roffo hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

463 Excellent

Om el_roffo

  • Rang
    Volume over talent
  • Bursdag 23. juni 1975

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/kalelproject

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Stavanger
  • Interesser
    Gitar, bass og rør.

Nylige profilbesøk

6 770 profilvisninger
  1. Link: http://www.rig-talk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=132161 På skjemaet er varseltrekanten der for å indikere sikringer eller flammesikre deler. Slike resistorer er designet for å svikte uten gnister og flammer hvis effekten blir for høy, så de fungerer som sikringer på en måte. Du kan nok erstatte den ene med en 1A sikring hvis du vil, men jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig.
  2. el_roffo

    Hvilken Marshall?

    Laney GH er bra, ligger ikke så fryktelig langt unna JCM800 i lyden. Ganske billig på bruktmarkedet, og solide saker.
  3. Ser bra ut det der, 5.7V er innenfor +/-10% på glødespenninga også, så da er du ganske nært målet. Ble det noe endring i lyden?
  4. Før du fjerner kondisene - prøv å ta ut R29 og R30 og erstatt dem med en ledningsstump. Jeg fant plutselig denne her: the MTS starves the preamp tubes V1 and V2 of heater voltage. The heater supply is rated at 5.9 amps. With a quad of 6L6 and preamp tubes your pulling 5.1 amps. With a quad of EL34's your pulling 7.5 amps. So with EL34's the V1 and V2 filaments average 4.5v DC under load since the heater supply is not robust enough. also dumpling the 56 ohm fuseable links also helps kick the heater voltage up a tad. Kan jo teste det og sjekke om det låter bedre.
  5. Kondisene er bare koblet mellom + og jord på glødespenningen, så det skal bare være å fjerne dem. Hvis kondisen på V1 også er en 2200uF er nok den også til filtrering av likespenningen. Det skal være 3 x 2200uF parallellkoblet der.
  6. Det er nok kondensatorene jeg mistenker først... siden spenningen er OK på de andre røra må det skje noe i, eller etter, likerettingen. Hvis det ikke hjelper å bytte kondiser må det nesten være likeretterdiodene, men det er mye sjeldnere at det går noe galt med dem.
  7. C29, C30 og C55 skal det være ja, de er vel over 20 år gamle etter hvert så det kan godt tenkes at de kan ha tatt kvelden. Hvis du har noen andre kondiser liggende kan du jo prøve å bytte dem ut. Kapasitansverdiene er ikke kritiske her, bare de tåler 6V eller mer. Har sett en del andre røramper som likeretter glødespenningen, da er det for å unngå 50Hz-støy i de første røra slik som her.
  8. Ut fra skjemaet er glødespenningen til V1 og V2 likerettet, så jeg ville først sjekket de tre 2200uF filterkondensatorene. Kan evt. bare prøve å lodde dem helt ut, det verste som kan skje er at det blir litt mer støy. Det er helt normalt at det er lav motstand på glødetråden, motstanden vil øke etter hvert som røra blir varme.
  9. el_roffo

    Byggetråd SG

    Hvis du pusser endeveden med finere papir, 400-600, så suger det ikke til seg så mye.
  10. el_roffo

    Byggetråd SG

    Bruker du bjørk i halsen også?
  11. el_roffo

    Ikeacaster

    Det så i grunnen litt kult ut
  12. el_roffo

    Bjørkecaster

    Jeg borrer også ut det aller meste før jeg freser, sparer fresestål og tid på det, og det blir mindre støv og støy.
  13. Danish oil, Liberon finishing oil o.l. funker flott. Finnes på trevarebutikken eller malingsbutikken.
  14. Må være til neckposisjon og gjerne litt hot også. Jeg er veldig glad i GFS Mean 90, men det aller meste er interessant. Gull er ca. nederst på lista over foretrukken finish
  15. el_roffo

    Vi skal ha konsert-tråden

    Kal-El feirer 5-årsjubileum på Martinique i Stavanger 19.mai, det blir fest og moro og masse fuzz!
×

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.