Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

Litt elektronikk igjen. Jeg fant et enkelt  lodde sjema så det blir coilsplit likevel. men først må jeg spørre angående dette potmeteret hvor jeg skal lodde. Er det (på nedre pot) på de seks små punktene eller de seks på rad over jeg skal lodde?

For meg virker det mer naturlig at se seks på rad tjener som en oversikt man skal se men ikke røre og punktene nederst der jeg skal lodde. 

jeg har funnet ut at ground er chassie på volume potmeter. Men hvis man bare har slike? Kan jeg da lodde på siden av øvre pot? 

CTS_Push_pull_Pots_DPDT.jpg

 

Her er koblingssjemaet. Det er veldig enkelt. Jeg har to sjemaer men på det ene sjemaet splitter den begge pickups. Men her splitter den separat. Og dette er et enkelt skjema - helt til jeg får CTS der jeg ikke vet hvor jeg skal lode ground. Og jeg VIL ha CTS. Hvis dere lurer på hvorfor så er det fordi det er best!!!

2H_3G_1VppSPLn_1TppSPLb.jpg

 

 

 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du stadig vekk spør om ting, men lar vær å svare når du blir spurt om noe tilbake, så har jeg bestemt meg for å gjøre det samme tilbake.

ja, det kan gjøres ganske enkelt, men jeg vil ikke vise det før du har svart på alle de andre meldingene du har fått.

andre får gjøre hva de vill, men du stiller spørsmål, får svar, og lar vær å svare på disse. Enten begynner du å svare på/ erkjenne meldingene/ svarene du får eller så gidder ikke jeg å hjelpe deg.

 

jeg forstår og vet at jeg er en forsvinnende liten del av forumet,men dette er mitt standpunkt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør så godt jeg kan. Kan du ta et eksempel på noe jeg ikke har svart på? Jeg prøver å svare så godt jeg kan når noen spør og jeg kan huske mange mange ting jeg har svart på. "skal du ha coil split" - jeg svarte og det er bare et av mange eksempler. Med all respekt må jeg si at det er trist at vi har slike som deg her når folk gjør sitt beste og det ikke er bra nok.

Jeg vil gjerne beklage hvis det er spørsmål som jeg har oversett.

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. april 2016 at 9.50, space skrev:

Kjekk den plata du har printet, men ville kanskje vurdert litt mer klaring fra skruehullene ut til kanten?

Ser poenget. Jeg printer en ny. Jeg forstod ikke at det som Space sa var ment som et spørsmål. Beklager dette.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Æljen skrev:

RNpot.png

Dette har jeg forstått. Det vet jeg. Men betyr det da at jeg skal lodde på siden av chassiet på volume potmeteret, da? Husk jeg skal bare ha CTS push/pull. Ikke noe vanlig pots. Telecaster med to stk push/pull og på undersiden er det plast ikke et chassie som jeg kan lodde i.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Æljen skrev:

Mener jeg forklarte deg i en tidligere post at pin3 er jord.
Du får lese litt bakover i tråden din.

Det klarner opp litt. Men en slik liten pin og kolbe ground til stolen,pickups og jack - Bør vel lage en slags HUB da?

 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Æljen skrev:

Er vel ikke CTS på siste post.
Blir bare rot dette her RN. 8 sider med svada. Vanskelig å holde følge når du poster om hverandre og i flere tråder, men det har blitt påpekt allerede.
 

Nå har jeg funnet en løsning som jeg skal prøve. Det er passiv elektronikk likevel.

jeg må bare prøve for dere skjønner ikke spørsmålet mitt men jeg gjør et siste forskjøk.

I følge det sjemaet under så skal pin som er jord loddes til volumechassiet. Men det er mye annet på dette sjemaet som skal loddet i volume chassiet også feks minus på pickups, kondensator og ledning fra chassiet til stol og ledning til Jack. Og det skal loddes på et normalt volume pot som ikke er er push pull i følge det som står her. Det er vi enige om.

Men jeg skal ha bare push/pull, dvs to like pots og da har jeg ikke et flatt volumechassie som man kan lodde ground på baksiden. 

Skjønner dere nå? Hvis Volume hadde vært et normalt pot med 100% metallchassie så hadde det vært en smal sak med plenty av plass å lodde på, men det er det ikke. 

 

 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål om hvor jording er, er ubetydelig. Det finner du ut av. Skaff deg delene og ikke lag problemer ut av bagateller som ikke er trenger å være problemer. 

Og, grunnen til at vi ikke klare å skjønne spørsmålet kan henge sammen med at du hele tiden skifter plan. Bare ila de siste to sidene har du sikkert endret plan minst tre ganger. Da er det umulig for oss å vite hva du tenker på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.