Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hotflush forsterkere, og generelt om tremoloeffekt


Anbefalte innlegg

Hei gutter og jenter,

Jeg skal kjøpe meg en ny forsterker, og ønskelista hva specs angår er som følger:

-- Bra Fender rørforsterker type renlyd

-- Bra ikke så veldig high gain vrenglyd (type Vox, vintage Marshall etc)

-- Effektsløyfe®

-- Fjærromklang, helst rørdrevet

-- Mer enn én tone-/EQ-kontroll

-- God, feit rørlyd på akseptabelt db-nivå for samboer og såre ører

Det jeg primært trenger effektsløyfe til er romklang og tremolo, men jeg vet ikke helt om det er nødvendig med det til tremolo. På papiret synes jeg det virker som en effekt man absolutt bør ha etter forforsterkeren, men jeg har aldri prøvd å kjøre en tremoloeffekt foran forsterkeren. Hva synes dere?

De kandidatene jeg har kokt det ned til er norske Hotflush, som jeg finner så godt som ingen informasjon om på nettet, Fender Princeton Reverb reissue og Vox TB35. Princetonen har ikke effektsløyfe, men ettersom den har både romklang og tremolo er det ikke såååååå nødvendig. TB35-en har heller ikke sløyfe, men den har romklang.

Hotflush har på papiret alt jeg trenger, men jeg aner ikke hvordan den faktisk låter. Noen som har prøvd en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Hotflush, men jeg har en Blackstar (Stage HT 100) som oppfyller alle kriteriene dine bortsett fra at romklangen er digital. Den har enormt bra cleanlyd, og begge OD-kanalene er sinnsvakt fete. Kan skru deg trinnløst fra US (Mesa) til UK (Marshall) med IFS-kontrollen. Noen mener denne er humbug, noe jeg er totalt uenig i. Den funker.

Velkommen til forumet forresten!

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten og alle tips :)

Blackstar har absolutt blitt vurdert, men jeg har kommet fram til at digital romklang er en dealbreaker for meg.

Har hørt at høyttaleren i Peavey Classic er dårlig og at den blir mye bedre om man oppgraderer den. Sant eller bare tullprat?

Headst(r?)ong skal undersøkes.

Har vurdert Lionheart, men den har ikke effektsløyfe, og TBC35-en har rørdrevet romklang og låter litt bedre på det området Lionheart er virkelig god: myk og behagelig ren og småvrengende rørlyd.

Den Laney-en jeg vurderer sterkest er dog faktisk Ironheart Studio. Den har så mye funksjoner og finesser at jeg faktisk er frista til å jenke på det viktigste kravet: fin, Fenderaktig renlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.