Gå til innhold

erlalv

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

2 Neutral

Om erlalv

  • Rang
    Nybegynner

Nylige profilbesøk

271 profilvisninger
  1. Ja, blir vel ikke det mest populære bandet i byn når vi kommer med to busser, pluss et idrettslag på dugnad bare for å få utstyret på plass. Vi er fremdeles såpass i startfasen at de plassene vi evt. skal spille på er såpass små at skal vi få alt utstyret på scenen må vi stå utenfor og spille... Skal absolutt nevne det poenget med lydprøver/lydtekniker i morgen på øving, så får eg høre hvor kreative de er😂
  2. Stemmer det.. Og som de sier, gammel hest vet best😂
  3. Jeg har ingen planer om å følge gutta på deres image-kjør, ei heller gidder jeg å ødelegge både rygg og hørsel. Har en fullstack selv, men det blir ikke noe mer enn det. Eventuelt bytte ut toppen og ha to halvstack og kjøre i stereo.. Takk for tydelig svar😊
  4. Jeg drar nok ned snittet en del, da resten av bandet vokste opp da flest mulig fullstacks definerte hvor kule bandene var..
  5. Hehe! Vi spiller ikke Manovar, men ellers er du spot on!😂
  6. Tusen takk for mange gode svar! Jeg må nok stålsette meg på ytterligere diskusjoner med gutta i bandet, men har fått mange gode argumenter til diskusjonen videre her. Eventuelt får de lære den harde, og dyre, veien...
  7. Det er jeg helt enig med deg i👍
  8. Trommene skal i utgangspunktet være mikket opp ja (det skal bli et kombinert øvingslokale/studio.) Tanken til dem jeg spiller med er at man ikke trenger å skru røramper særlig høyt opp, men det er jo der jeg er uenig.. For å få utnyttet f.eks en 5150 så må man etter min mening ha litt volum på, men det er med mindre vi skal spille på rockefeller ikke vits med 2 fullstacks... dessuten ender vi opp med 6 fullstacks, for bassisten skal jo ha to han og🙈
  9. Hei. Jeg har spilt i et band en liten stund nå, og nå har vi litt ulike meninger innad i bandet. Cluet er; vi har alle hver vår fullstack, (ENGL Powerball Peavey 5150 og Marshall Jcm800) i tillegg er det planer å micke opp hver amp med 4 mikker, to pr. 4x12.. nå argumenteres det hardt om å anskaffe ytterligere hver vår fullstack, som også skal mikkes opp. jeg mener dette er totalt overkill! Når vi har amper på 100+W, samt to 4x12 hver, så er dette mer enn tilstrekkelig til både øvingslokale og eventuelle steder å spille, spesielt når det skal mikkes opp i PA i tillegg. jeg er av den oppfatning at røramper må opp på et visst volum for at man skal utnytte potensialet til ampen, og spesielt innenfor sjangeren vi spiller, (heavy metal/metal) bommer jeg her? Er det jeg som har misforstått noe, blir lyden bedre av å ha to fullstacks, med to 5150topper (for mitt vedkommende), og at man trenger ikke ha lyden så høyt så lenge man har to amper? Og i et øvingslokale på ca 50 kvadrat, vil ikke totalt 6 fullstacks bli totalt overkill? ( og da har jeg ikke begynt å tenke på frakt av utstyr o.l) Motargumentene jeg får er som nevnt at man trenger ikke skru rørampene så høyt når man har to, lydvolumet skal styres av PA, og mulighetene for å variere lydbildet gjøres gjennom å justere mikrofonenes plassering og vinkel foran hvert enkelt kabinett. Håper noen kan gi meg argumenter for, eller mot hvis jeg skulle ta feil, for at ett fullstack er mer enn tilstrekkelig.
  10. Har lenge vurdert å utvide gitarsamlingen min med noe annet enn Gibson/Epi, og kunne tenkt meg å prøvd en Fender/Squier av et eller annet slag.. men denne jungelen er jo jeg nokså ubevandret i, og det er jo et stort prisspenn fra den billigste squieren til en fancy amerikansk Fender.. hva anbefales av dere med kjennskap til disse gitarene? Hvilke Squiere er det verdt å vurdere, eller er en MIM Fender bedre uansett? Har hørt at eldre Squier fra Japan kan være et godt kjøp, men som sagt, dette har jeg ingen forutsetning for å vite noe om. Hvis en tenker prisklasse 3000-6000, hva vil dere anbefale? og hva bør jeg absolutt styre unna? På forhånd takk!
  11. Jeg tror ikke det er en japansk Tokai, da den har tre skruers TRC.. Men i utgangspunktet skal man vel kunne datere Tokaier utifra serienummeret, der de to første tallene er årstallet den ble laget, og serienummeret tilsier jo at det er en 90`tokai.. Og hvis jeg har lest rett, så ble vel Tokai først produsert i Kina noen år senere.. En Korea-Tokai fra 1990 er vel litt mer attraktiv å bevare, men skulle det vise seg at det er en Kina-kopi fra nyere tid er det jo et enkelt valg å modernisere den opp.. Jeg har leitet opp og ned på nettet, men jeg finner ingenting om akkurat denne gitaren..
  12. Jeg har et lite dilemma som det hadde vært nyttig med litt refleksjon rundt. Jeg har en Epi LP Custom Pro, type Silverburst, samt en Tokai Love Rock som jeg ikke blir helt klok på. Tokaien har et serienummer som egentlig tilsier at det er en 1990 modell, og det begynner jo å nærme seg antikk. Men samtidig er det elementer som tilsier at det er en Kina-kopi.. (Serienummeret er 9060xxxx) Det jeg har planer om er å oppgradere en av disse to utifra egne specs, men jeg er usikker på hvilken jeg skal satse på, og hvilken som lønner seg å være slik den er. Håper det er noen som ønsker å komme med fornuftige innspill:-)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.