Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun

+Annonsefritt
  • Innholdsteller

    13 340
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    81

Audun vant dagen sist Januar 10

Audun hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

2 941 Excellent

Om Audun

  • Rang
    "Smartass"
  • Bursdag 20. april 1975

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Ørland, Norge

Nylige profilbesøk

15 524 profilvisninger
  1. Bor ikke i Oslo, men @SteikBacon er mannen bak Edmire pickups, og kan muligens utføre den jobben?
  2. Slik er det jo alltid når det kommer et billig alternativ som kanskje er noe bedre enn det man kunne forvente. Husker noen Edwards f.eks? Ble jo hypet opp som minst like gode som tilsvarende Gibsons. Har ikke sett mye til dem nå i det siste.
  3. Tror jeg har originale Gibson-pots liggende.
  4. En ide er jo å ta den med til en kyndig gitardoktor og, ikke nødvendigvis få jobben gjort, men i hvert fall få en pekepinn på hvor problemet ligger, og om det i det hele tatt lar seg fikse.
  5. https://www.thomannmusic.no/harley_benton_notched_straightedge_guitar.htm?gclid=CjwKCAiApNSABhAlEiwANuR9YB42f8dtkOs2lfYAPrV8fEwrimHc_JEihEaCgC8nznwBbGvvsjxvXxoCAG4QAvD_BwE En annen måte å sjekke, er å sette capo i 1. pos på halsen, så klemme ned på 12. og sjekke klaring på strengen. Kan også sjekke ved å klemme ned i siste pos. Er det mye klaring, må truss strammes. Er det ingenting, må den slakkes.
  6. Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
  7. Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste v
  8. Det ligger nok mye der ja, og ser man på Fender, har tilsvarende skjedd der.
  9. At prisene har skutt i været, er vel bare delvis sant? Les Paul Standard kostet vel over 30k for et par år siden? Nå får du '50s og '60s Standard for rundt 25k. Men ja, dyrt er det jo uansett. CS Reissues har steget betydelig, og jeg kan se for meg at Murphy-lab gitarer ikke akkurat kommer med kampanjepriser. 😅
  10. Det er noe med det ja. Selv om mindre øvingsamper, software, plugins o.l. gjør nytta og er lettvint og greit til daglig, blir det liksom ikke helt det samme. 👍🏼
  11. Låter fint dette! 🙂
  12. Jeg syntes det så ut som ABR-1 på din, ja, men var litt vanskelig å se ut i fra bildet. Jeg mener CS Historics ble bygd i Nashville, så hvis det gir en pekepinn... Det blir vel også sagt at "ordinære" Nashville-bygde ES'er er mer historisk korrekt (f.eks. med ABR-1) med tanke på specs kontra Memphis. Hvor store forskjellene egentlig er, aner jeg ikke. Jeg har en Memphis-bygd '13-modell og det er en kanon gitar på alle måter. DET vet jeg. 😎 Jeg har dog aldri hatt mulighet til å sammenligne den med et Nashville-bygg. 😊
  13. Det er vanlig at det kommer opp bygd i Nashville på ES'er. Også de som er laget i Memphis. Mener de som ble laget i Nashville hadde ABR-1 bru, mens de som ble laget i Memphis har Nashville(!) bru.
  14. Nei.... og gitarverdenen hadde nok gått videre uten denne. 🙃
  15. Tja... Hvor mye kassegodt og hengelapper kom en 2006-07 American Standard egentlig med?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.