Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En eller to fullstacks


erlalv

Anbefalte innlegg

22 timer siden, juzzizhow skrev:


H***e .... !!! 😄

Er det et Manovar cover-/tributeband det er snakk om her eller ? 

Regner med trommisen har sett som matcher deres rigger også !?
To basstrommer, ørten tommer og ørtifjorten symbaler ? 

Holder ikke med en stasjonsvogn med leiehenger da dere skal på gig da ! 🙂

Hehe! Vi spiller ikke Manovar, men ellers er du spot on!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta i bandet ditt er helt feilinformerte. En røramp som kjøres hardt låter bedre. unntaket kan være clean lyd, da kan en for liten amp som må spille høyt, begynne å vrenge.
Klart, skal dere kjøre gitarene i stereo, trenger dere to amper og kabinett hver, men to fullstack hver.... går ut i fra at dere har penger til å bruke roadies.
jeg har et stereo oppsett, da har jeg to små amper (den ene på bare 5W faktisk, den holder seg akkurat clean, selv når trommisen øser på) og to (2X12 og 1X12) kabinett.

Men, skal det se tøfft ut, så må dere ha fullstack, og gjerne to hver ja. men da holder det med bare kabinett fronter uten elementer i. Blir mye billigere og de er lette å bære 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med lydprøver og arbeidsmengde for lydtekniker er et veldig godt poeng. Så lenge dere ikke er et band av en viss størrelse tror jeg dere kommer til å irritere på dere en del lydteknikere med å gå for en såpass tungvint løsning. Spiller dere på små klubber tviler jeg på at lydtekniker kommer til å gi dere noe særlig mer enn én linje/oppmikket element hver. 

Jeg har spilt en del live med et metallband (nevner det fordi jeg antar at dere også spiller metall) de siste par årene, jeg har lært meg å være mer enn fornøyd om jeg får ta med min egen 5150 og et 412-kabinett når vi er ute og spiller. Tror ikke jeg hadde giddet å drasse med meg mer enn det heller, selv om jeg er ung og sprek :).  

Edit: Jeg skjønner nå at jeg ikke i det hele tatt lever opp til signaturen min under...

Endret av Skullkrusher
  • Takker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel hittil ikke opplevd at det ikke holder med 2 x 12 noe sted (nå spiller jeg riktignok ikke metall). Jeg har dessuten til gode å møte en lydmann som synes det er en god idé med fire mikker per kabinett. Med mindre dere er blant de femten største band i verden, glem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, spørs om ikke denne tråden hadde gjort seg bedre på 1 April...

Flyttes til "humortråden" kanskje?

Når det er sagt, er det ingenting som slår en hel marshall vegg på scenen, men for å spare ryggen, med kun ett element montert. Veggen må gjerne stå forrest på scenen, foran bandet. Så kan publikum gjette hvem som spiller. Bandet kan avslutte med Pik floys Tear down the wall, og vil da avsløre hvem som spiller. Vinneren får så mange marshallcabs han klarer å bære fra scenen og ut i bandbussen i løpet av 10 minutter, pluss ett mashall hafstack kjøleskap, fullt av iskalde backstagepils.

Endret av jonta
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før man rigger seg opp med masse lyd bak seg, så bør man også tenke litt på hva som skjer siden i livet. Det gjorde ikke jeg.
Høreapparater er noe dritt, men plutselig trenger du det. Det er faktisk ikke stilig, morsomt eller kult. Det er noe herk.
Dropp veggen, la PA gjøre jobben, og ta vare på hørselen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CastorFiber skrev:

Høreapparater er noe dritt, men plutselig trenger du det. Det er faktisk ikke stilig, morsomt eller kult. Det er noe herk.
Dropp veggen, la PA gjøre jobben, og ta vare på hørselen.

Foreløpig ikke avhengig av høreapparat, men tinnitus er heller ikke noe særlig festlig. Aller mest savner jeg å være ute i naturen en vindstille sommerdag uten å høre masse kjip, metallisk støy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gubbe skrev:

Det er litt betimelig å spørre om alder på bandmedlemmene her, merker jeg. Sånn "greit å vite hva man har med å gjøre" liksom. Det betyr faktisk litt.

Jeg drar nok ned snittet en del, da resten av bandet vokste opp da flest mulig fullstacks definerte hvor kule bandene var.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, jonta skrev:

Gutta i bandet ditt er helt feilinformerte. En røramp som kjøres hardt låter bedre. unntaket kan være clean lyd, da kan en for liten amp som må spille høyt, begynne å vrenge.
Klart, skal dere kjøre gitarene i stereo, trenger dere to amper og kabinett hver, men to fullstack hver.... går ut i fra at dere har penger til å bruke roadies.
jeg har et stereo oppsett, da har jeg to små amper (den ene på bare 5W faktisk, den holder seg akkurat clean, selv når trommisen øser på) og to (2X12 og 1X12) kabinett.

Men, skal det se tøfft ut, så må dere ha fullstack, og gjerne to hver ja. men da holder det med bare kabinett fronter uten elementer i. Blir mye billigere og de er lette å bære 😉

Jeg har ingen planer om å følge gutta på deres image-kjør, ei heller gidder jeg å ødelegge både rygg og hørsel. Har en fullstack selv, men det blir ikke noe mer enn det. Eventuelt bytte ut toppen og ha to halvstack og kjøre i stereo.. Takk for tydelig svar😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.