Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Min JCM 800 2203 er syk, og trenger hjelp av en proff. Jeg holder til i Skien,

men er forsåvidt mobil innenfor et ganske stort område. Hvilken reparatør anbefaler dere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
33 minutter siden, GOE skrev:

Dra til Moss. Stordahl musikk. Fin fergetur, cafeen er åpen igjen 😉

Har de eget verksted?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Tidligere tok de imot amper og sendte dem til en kar som foretok reparasjonen. Nå har han flyttet inn i butikken. 

Endret av GOE
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Gitarcowboy
      Her er den nye Laney Cub-Supertop

Den er glimrende! Jeg er veldig fornøyd!
      Jeg fikk den torsdag.
      Det kommer tjukk og varm rørlyd fra den tilkoblet VOX kabinettet med en Celestion V-Type 70W høyttaler i 8 ohm.

Nå skjønner jeg hva som er så bra med vrenglyden fra rør
      Det er noe eget med lyden.
      Når jeg har den i overdrive så bruker jeg 1W inngangen. Da går den fort i vreng på lavere lydnivå.
      Hvis jeg booster 15W inngangen med div. effektbokser så er det litt vanskelig å holde lyden ren

Med denne forsterkeren så går det fint an å spille med gitaren koblet rett inn (ingen effekter). Det er boost på forsterkeren, så det er lett å få den i overdrive.

Forøvrig så er den innebygde digitale? "fjærromklangen" god, men det kommer en ulyd da jeg har den på fullt nivå. Romklangen plasker fint, men den durer.

Rørene er av merket Ruby.
    • Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Cream T '61 Custom '61 pickups, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker 2015 mod. (Gotoh 510T-FE1 tremolo)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      1969 Fender Super Reverb. (Blackface krets.)

Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av Threechords
      Noen som sitter på ett slikt og vil selge? Jeg har ett strøkent Orange PPC 212 closed back kabinett (orange farge) som evt kan byttes i.

• Av erlalv
      Hei. 
      Jeg har spilt i et band en liten stund nå, og nå har vi litt ulike meninger innad i bandet. Cluet er; vi har alle hver vår fullstack, (ENGL Powerball Peavey 5150 og Marshall Jcm800) i tillegg er det planer å micke opp hver amp med 4 mikker, to pr. 4x12.. nå argumenteres det hardt om å anskaffe ytterligere hver vår fullstack, som også skal mikkes opp. 
      jeg mener dette er totalt overkill! Når vi har amper på 100+W, samt to 4x12 hver, så er dette mer enn tilstrekkelig til både øvingslokale og eventuelle steder å spille, spesielt når det skal mikkes opp i PA i tillegg. 
      jeg er av den oppfatning at røramper må opp på et visst volum for at man skal utnytte potensialet til ampen, og spesielt innenfor sjangeren vi spiller, (heavy metal/metal) bommer jeg her?
      Er det jeg som har misforstått noe, blir lyden bedre av å ha to fullstacks, med to 5150topper (for mitt vedkommende), og at man trenger ikke ha lyden så høyt så lenge man har to amper? Og i et øvingslokale på ca 50 kvadrat, vil ikke totalt 6 fullstacks bli totalt overkill? ( og da har jeg ikke begynt å tenke på frakt av utstyr o.l) 
      Motargumentene jeg får er som nevnt at man trenger ikke skru rørampene så høyt når man har to, lydvolumet skal styres av PA, og mulighetene for å variere lydbildet gjøres gjennom å justere mikrofonenes plassering og vinkel foran hvert enkelt kabinett. 

Håper noen kan gi meg argumenter for, eller mot hvis jeg skulle ta feil, for at ett fullstack er mer enn tilstrekkelig. 
    • Av juzzizhow
      Denne startet livet sitt som en 6m18Vib combo fra Weber.
      Etter mye lodding, modding og skruing har den nå sikringer på begge B+ "fasene", EZ81 likeretter, PPIMV, Kanalswitch i stedet for to/4 inngagner e.t.c .... Bærer noe preg/spor av skruing/mekking !
      Trafoene er fra Tubeampdoctor. 
      Celestion Greenback høyttaler ... 

Selges for 2000,- ! Prized to go, hentes i Asker.

• Siste aktive tråder

• http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.