Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En eller to fullstacks


erlalv

Anbefalte innlegg

Til og med i "the golden days" med en vegg Marshaller, var det aller meste dummies. Trenger man sin egen gitarlyd over alt på scenen, er det in-ear monitoring som gjelder. Eller få gitar i alle monitorer, selvsagt, men da blir det veldig fort søl. Som påpekt før her, får man fort fasetrøbbel hvis man skal bruke flere mikker på samme rig, så da gjelder det å vite hva man holder på med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skullkrusher skrev:

Det med lydprøver og arbeidsmengde for lydtekniker er et veldig godt poeng. Så lenge dere ikke er et band av en viss størrelse tror jeg dere kommer til å irritere på dere en del lydteknikere med å gå for en såpass tungvint løsning. Spiller dere på små klubber tviler jeg på at lydtekniker kommer til å gi dere noe særlig mer enn én linje/oppmikket element hver. 

Jeg har spilt en del live med et metallband (nevner det fordi jeg antar at dere også spiller metall) de siste par årene, jeg har lært meg å være mer enn fornøyd om jeg får ta med min egen 5150 og et 412-kabinett når vi er ute og spiller. Tror ikke jeg hadde giddet å drasse med meg mer enn det heller, selv om jeg er ung og sprek :).  

Edit: Jeg skjønner nå at jeg ikke i det hele tatt lever opp til signaturen min under...

Ja, blir vel ikke det mest populære bandet i byn når vi kommer med to busser, pluss et idrettslag på dugnad bare for å få utstyret på plass. Vi er fremdeles såpass i startfasen at de plassene vi evt. skal spille på er såpass små at skal vi få alt utstyret på scenen må vi stå utenfor og spille... Skal absolutt nevne det poenget med lydprøver/lydtekniker i morgen på øving, så får eg høre hvor kreative de er😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gubbe skrev:

De er med andre ord rundt 50?

Da er det jo påkrevd med mange stacks---de hører jo null ellers .

Jeg var såpass smart at jeg lot lyden gå ut til maks beltet ( etter en gitargud sa det..husker ikke hvem )....i stedet for rett i trynet og ørene . Har ikke tinnitus og hører enda bra tross av over 50 års alder . Spiller aldri høyt lenger for da flipper kattene totalt ut .

Men en gammel Marshall 100w (uten mastervolum)  på 7-8 volum låter vanvittig fett på powerchords .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.