Gå til innhold
juzzizhow

[Selges]Weber 6m18Vib combo m upgrades !

Anbefalte innlegg

Denne startet livet sitt som en 6m18Vib combo fra Weber.
Etter mye lodding, modding og skruing har den nå sikringer på begge B+ "fasene", EZ81 likeretter, PPIMV, Kanalswitch i stedet for to/4 inngagner e.t.c .... Bærer noe preg/spor av skruing/mekking ! ;)
Trafoene er fra Tubeampdoctor. 
Celestion Greenback høyttaler ... 

Selges for 2000,- ! Prized to go, hentes i Asker.

6m18_1.jpg

6m18_2.jpg

6m18_3.jpg

6m18_4.jpg

6m18_5.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av erlalv
      Hei. 
      Jeg har spilt i et band en liten stund nå, og nå har vi litt ulike meninger innad i bandet. Cluet er; vi har alle hver vår fullstack, (ENGL Powerball Peavey 5150 og Marshall Jcm800) i tillegg er det planer å micke opp hver amp med 4 mikker, to pr. 4x12.. nå argumenteres det hardt om å anskaffe ytterligere hver vår fullstack, som også skal mikkes opp. 
      jeg mener dette er totalt overkill! Når vi har amper på 100+W, samt to 4x12 hver, så er dette mer enn tilstrekkelig til både øvingslokale og eventuelle steder å spille, spesielt når det skal mikkes opp i PA i tillegg. 
      jeg er av den oppfatning at røramper må opp på et visst volum for at man skal utnytte potensialet til ampen, og spesielt innenfor sjangeren vi spiller, (heavy metal/metal) bommer jeg her?
      Er det jeg som har misforstått noe, blir lyden bedre av å ha to fullstacks, med to 5150topper (for mitt vedkommende), og at man trenger ikke ha lyden så høyt så lenge man har to amper? Og i et øvingslokale på ca 50 kvadrat, vil ikke totalt 6 fullstacks bli totalt overkill? ( og da har jeg ikke begynt å tenke på frakt av utstyr o.l) 
      Motargumentene jeg får er som nevnt at man trenger ikke skru rørampene så høyt når man har to, lydvolumet skal styres av PA, og mulighetene for å variere lydbildet gjøres gjennom å justere mikrofonenes plassering og vinkel foran hvert enkelt kabinett. 

Håper noen kan gi meg argumenter for, eller mot hvis jeg skulle ta feil, for at ett fullstack er mer enn tilstrekkelig. 
    • Av henrik wensell
      Caesura er et nyoppstartet ambisiøst prosjekt der målet er å lage følelsesladd gjennomtenkt musikk. Vi er en vokalist og en gitarist, begge to 22 år. Nå ønsker vi å utvide lydbildet vårt. Musikken vår befinner seg i indie/alternativ rock spekteret. Vi har nettopp spilt inn en EP som reflekterer lydbildet vi ser for oss, hvor vi da leide inn trommis og bassist. 
      For å skape det samme lydbilde live er vi avhengig av minst 3 musikere til:
      •    Trommis
      •    Bassist
      •    Enda en gitarist
      Finn oss på Facebook: 
      https://www.facebook.com/CaesuraOfficial-436290230530235/
      Så langt har vi spilt på blant annet Uhørt og Hard Rock Cafe, og vi er hele tiden på jakt etter muligheter for å spille live. For tiden planlegger vi release av første singel.
      Musikk er noe vi tar seriøst og ønsker å en dag kunne leve av. Derfor er vi ute etter likesinnede musikere, som er villige til å legge av tid og energi. Dersom du har lidenskapen og interessen, kan du sjekke ut facebook/instagram siden vår (CaesuraOfficial). Der vil du finne en liten pekepinn på hva slags musikk vi lager. Om dette høres ut som noe for deg, ta for all del kontakt. 
      Epost: caesuraofficial@gmail.com
      Tlf: 48236767
    • Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Vurderer sterkt å bestille deler fra MJT for å bygge meg ein tele! Har vært i kontakt med dem og venter på prisanslag. Har noen bygget gitarer fra dem før? i så fall, hvilke erfaringer har dere? Vurdere å bestille både nakke og kropp derifra. Kroppen blir da en relica seafoam(eller surf, har ikke helt bestemt meg) green tele, også har jeg syykt lyst på roasted flame maple nakke! Noen tanker? Ting man må tenke på? Pickuper og div. får jeg tak i fra andre plasser! gjerne kom med forslag om pickuper også? Skal lese meg mer opp på det...
    • Av Joakim Karlsbakk
      Dette er en gammel sang som aldri ble helt ferdi, for lydfilene ble slettet når harddisken døde.. 
      Så der er mye "rusk" i denne sangen. Veldi få har hørt den før, så jeg er veldi nysgjerrig på Hva folk synst om den

Lyrics:
      They never said The Dying tried, 
      to break the circle we abide. 
      we're not allowed to look around, 
      to see we are growing down.

We've all been taught that this is right, 
      and that there's nothing there to fight, 
      but climb the mountain high and far! 
      that kind of freedom is who we are! 

For all the Freedom left on earth, 
      Was stolen from us on our birth.
      So who are you, and who am I? 
      wingless Birds will never fly.

Without our feathers we must stay. 
      until they grow, we must obey.
      They break our hold, and fold our hands.
      "From the dust, in God we trust." 

Survival of the fattest! 

They Grant us happiness they claim. 
      technology it's not the same. 
      I want to see what's left unseen, 
      not from a TV screen.

We are who they want us to be.
      It's like there never was a "me". 
      if we explore what the spirit holds, 
      they call us criminals.

So now we're prisoners down here. 
      the walls will never disappear. 
      it's why we drink. it's why we fight. 
      we're only ants without our rights. 
      in only dreams are spirits free, 
      my own romantic fantasy, 
      'cause I have seen, and I have felt. b
      eyond the dust, the soul I trust.

• Av Joakim Karlsbakk
      i ett lite heimestudio med kysten, sitte der en mann me gitar, bass, tromme, mikrofon, mixebord å ei datamaskin, å laga musikk heilt åleine.
      ej spela alle instrument, skrive å synge sjøl.
      ka dokke syns?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.