Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

2 minutter siden, ØysteinV skrev:

Hadde en Squier Bullet selv for noen år siden. Var ikke så halvværst for 1200spenn. Helt ok nybegynner gitar.

Benerker ikke det, men hvis man ønsker noe spesiellt, feks hardteil... Man MÅ ikke kjøpe disse for å øke kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var spesiell. Den var rosa. Kvalitetsmessig var den helt grei for 1200 spenn. Trengte ikke så mye mer enn et oppsett så var den good to go. Folk flest som ønsker seg hardtail kjøper gjerne noe annet enn strat, eller setter inn en tremol-no eller en klosse eller samme hva. Er mye rart en kan gjøre om en ikke takler tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ØysteinV skrev:

Den var spesiell. Den var rosa. Kvalitetsmessig var den helt grei for 1200 spenn. Trengte ikke så mye mer enn et oppsett så var den good to go. Folk flest som ønsker seg hardtail kjøper gjerne noe annet enn strat, eller setter inn en tremol-no eller en klosse eller samme hva. Er mye rart en kan gjøre om en ikke takler tremolo.

Jada. Men du tar ikke mitt poeng for på GFS begynte de med hardtail fordi etterspørselen med hensyn til henvendelser var så ekstrem. Mens hvis vi går over til prosjekt da. Uten å opgradere men bygge en.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. vi sier det sånn. Vi har lyst til å bygge en god men billig gitar fra begynnelsen med ferdige deler. Rockaudio/GFS kropp, GFS pickups, Wilkinson stol/stemmeskruer, ferdigkoblet elektronikk til 23 dollar, og en brukt Squire bullet hals. Da har vi det meste. Og så et oppsett og man har en super gitar for billig penge.

Mulig vi ender opp med en pris på 300 dollar?

Tar dere poenget mitt nå. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Du vil bruke 2450 kr og mener du får en "super gitar" for en billig penge?

Det hele handler om at du prøver og forsvare en hobby.

Hvorfor må du det? kan du ikke bare bygge uten at du må ha endre til å si det er lurt?

Jeg synes ikke det er lurt, da jeg tror jeg får mye bedre gitarer på finn.no enn det du bygger, men nå bygger ikke jeg.

For eks denne, som kostet meg det samme som du skal bruke på å bygge ca 2500,-

 

2016-05-18 10.20.39.jpg

Endret av Erik-M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Erik-M skrev:

Nei.

Du vil bruke 2450 kr og mener du får en "super gitar" for en billig penge?

Det hele handler om at du prøver og forsvare en hobby.

Hvorfor må du det? kan du ikke bare bygge uten at du må ha endre til å si det er lurt?

Jeg synes ikke det er lurt, da jeg tror jeg får mye bedre gitarer på finn enn det du bygger, men nå bygger ikke jeg.

For eks denne, som kostet meg det samme som du skal bruke på å bygge ca 2500,-

 

2016-05-18 10.20.39.jpg

OK -Erik Myhre her. For jeg ser du også har en mappe med Tobias som sønnen din heter. Her brodern.

Ja, nettopp - hvis man vil bygge. Du må være dum hvis du ikke forstår at denne tråden dreier seg om bygging. Det er faktisk "gjør det selv"-delen av forumet så putt den gitaren under elgitardelen av forumet.

Og pickups fra GFS kan være like bra som Seymour Duncan og koste 30 euro per stk og Wilkinson er meget god kvalitet til mye billigere enn Fender. Det er ikke noe galt i Alpha pots med Fender USA vender fra GFS og Squire hals er sjelden en dårlig hals. Så med godt oppsett så tror jeg man kan få en smellfin gitar som er sebygget . Og forresten, du har bare et foto og den er ikke merket Gibson akkurat så hvordan kan jeg vite hva slags gitar du har uten at det står hvilken modell. Bare et bilde forteller ikke mye. Den gitaren du viser kan like gjerne være en billig Cort feks. Halsen er merkeløs...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til mitt poeng.  Budsjettet på den tenkte gitaren jeg nevnte tidligere trenger ikke å bli så skyhøyt som du tror.

Har du ikke 3-4 prosjekter gående da? Totalt sett så er jeg sikker på at dette blir dyrere.

Og, jeg er ganske sikker på at du ville fått mer ut av å gjort det slik jeg foreslo. Og ikke minst så er det lærerikt.

Endret av MAa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en brukt kropp i dag og jeg får den i morgen. Sort med gull hardware har jeg aldri prøvd og jeg betalte 20 euro brukt. Da kan jeg handle inn litt deler også og komme i gang litt.. Det er en standard stratbody men den har utfresning også for humbuckere og planer om pickups blir ikke endret. jeg må gjøre om fra hardtail til USA tremolo i gull men det er ikke så farlig. Sort med gull tror jeg også blir drømmegitar og jeg skal ha maken hals som planlagt. 

Men denne må poleres opp og polish må kjøpes inn. Jeg skal bruke Fender Custom shop polish. Regner med at det er best.

Se bildet:

$_84.JPG

 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.