Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

Men det betyr ikke at den er dårlig heller... Får håpe det beste.

En gang så kjøpte jeg en kjempegod kropp fra Kina. Det var en av de beste kroppene jeg har hatt og jeg angere på at jeg solgte den. Den var mye bedre enn de GFS kroppene som jeg har fått før.

 Det er som med kina som med innvandrere: man skal ikke ta alle under en kam. 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, Audun, så må si ingen. Det er flaut å si det men... 

Men denne Telecasteren skal bli ferdig helt garantert og særlig fordi jeg har kommet så langt. Vel siden stolen skal byttes i Fender american Deluxe hardtail så er det blir litt "tilbake" men  bare elektronikken, og kroppen samt noe til, så er det varer for ca 200 euro hvis jeg regner med halsen som jeg antagelig får i dag. Da skal den fullføres også.

(For å spare inn på innlegg)

Neste mnd skal jeg kjøpe Fender Custom shop halsplate i gull med skruer og Fender USA strengetre. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skiftet mening angående det å polere for mye for min kone jobber på bilverksted og sa at rubber/polish tar bort litt lakk og derfor blir det som nytt. Jeg vil ikke ta bort mer lakk enn nødvendig. Dette visste ikke jeg før min kone sa det. At det som Scace sa, at polering er en kunst, det vet jeg. Men jeg visste ikke hvordan den fikk det så blankt. Nå som jeg vet det så skal den poleres opp til speil og så er det nok. Ikke ekstra underholdningspolering siden den tar bort lakk. Jeg får Stratocasterkroppen i dag etter det som er profetert, og rekker jeg å redigere dette innleggget så gjør det det da hvis det er noe som er av verdi å skrive.

Jeg har både rubber og polish. Det blir maskinpolering med den runde "kluten" på drillen. Dette blir gøy.

Det at jeg kjøpte en annen kropp enn opprinnelig betyr ikke at den sorte Straten blir mitt siste prosjekt.

En ting kan jeg nevne at denne kroppen er midlertidig såfår jeg muligheten til å starte bygging. Så tar jeg av delene og selger denne kroppen senere. Den nye ekte chambered bodien i framtiden blir også sort. Det blir bare øret som hører foskjell - ikke øynene. Grunnen til at denne kroppen til 20 euro skal byttes er at den til er ikke verdt det pickups fra Seymour Duncan jeg skal ha koster og Fender USA stol og masse annen flott hardware. Men jeg får en start på prosjektet. 

Den skal bli en helt ekte Fender USA partosocaster om noen år. Men jeg skal kjøpe chambered body på Guitarbuild (jeg hørte lydforkjellen på video) og lage sort finish selv, og i mellomtiden kjøper jeg brukt hals også, eller noe billig mens jeg sparer. Halsen som den skal ende opp med det blir en Fender USA hals. Men Fender har ikke chamberd stratbody og warmoth er unødvengig når jeg får det samme billigere og i tillegg tollfritt fra england og jeg kan lage finishen selv. Jeg kan legge til at da blir det hardtail, sånn som var den opprinnelige planen. 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, space skrev:

En legger ikke polering i lag. polering fjerner mikrometer av eksisterende lakk pr runde. En starter grovt og går finere og finere. (som med våtsliping, bare ikke like drastisk.)

Mener jeg også nevnte dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beviser nok en gang at du ikke leser det de som prøver å hjelpe deg , @Rottenikken... Idet noen svarer har du uansett ombestemt deg og funnet noe ENDA bedre, som er ENDA billigere. 

Du sier du skal ha en "ekte" Fender partocaster om noen år... Hvorfor ikke da gjøre nettopp det? Å kjøpe ting basert utelukkende på bilder og billigst mulig holder deg ganske langt unna det målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig og jeg vet dette. Men først rubber jeg. Dette prosjektet skal bli en brylluspresent til min svoger og derfor en god del billigere deler og 20euro for en kropp sammenlignet med 150 euro (regner med over 80 euro porto/import) for en kropp og en brukt squirehals og en flytende stol med stålsadler til 23 dollar samt GFS pickups og wilkinson stemmeskruer så skal dette låte 100 gangr bedre enn den han har. 

Ideen om bryllupspresent og et makent prosjekt til meg bare vanvittig mye dyrere etterpå kom nå nettopp. Super gave til min svoger. si at den kommer på 200euro totalt og låter 100 ganger bedre enn den han har...

Men mitt prosjekt om sort strat med chambered body vil gå videre. Det blir to paralelle Strat-prosjekter i denne tråden. Et billig og bra og et dyrt og enda bedre. 

 

Det som strikes sier er helt rett. Det er mye av grunnen til at jeg også skal lage denne billige i bryllupsgave siden jeg har byggedilla og en skikkelig dyr en som tar tid. Men Chambered body fra Guitarbuild skal jeg ha for den låt noe hinsides mye bedre enn den andre identiske gitaren som ble sammenlignet på siden til Guitarbuild. Da går jeg også rett på det dyre og følger de rådene dere gir. 

Av persolig smak så vil jeg gå for chambered body fra Guitarbuild i stedet for en American Fender grunnet mye mer klang. Det hørt jeg på videoen når de sammenlignet.(de sammenlignet ikke med American Fender med Fender er solig body også.)  Kroppen fra Guitarbuild er, i motsetning til Warmoth som limer sammen to planker, så er dette et helt trestykke. Jeg tviler på ikke på kvalitetsforkjell der. Siden det kun et trestykke helt trestykke så tror jeg at denne da til og med vinner over Warmoth. Men hals blir ekte Fender USA. 

Angående billig så koster den gitarkroppen fra Guitarbuild 263,60 euro men jeg skal ha den i hardtail og routed for hum bucker i bridge. Det vil nok koste ekstra. Derimot er det 22 euro porto og ingen toll siden både Nederland og england er med i EU. Og dette er uten finish så det skal jeg lage selv og treverket er i Or. Tenk hva dette hadde kostet på Warmoth. (men de tilbyr ikke bare et trestykke)

Jeg beklager to innlegg etter hverandre. Sorry det. Jeg glemte meg bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rottenikken skrev:

Denne gitarhalsen er 90% sikkert kjøpt på guitarsupplies.nl i nederland. Den er prikk maken den de har. Den er helt identisk. 

Angående nut så finner jeg en grei i butikken jeg bruker og den nøtta blir senere, når gitaren skal settes opp, filt til av en proff.

Bare for å legge ballen litt død på hvor deler kommer fra: Kina kan være bra, men er i majoriteten av tilfellene ikke det. Du er jo veldig opphengt i at det skal være genuine Fender deler. Ta en liten titt på dette bildet her og se om du finner én "feil".

s-l1000.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser feilen. Jeg håper det beste. Men alt av Fender hardware som blir kjøpt skal vær merket med Made in USA og ikke kjøpt i utlandet. Derimot, ser jeg da en slik feil så er det en enkel sak å bruke 14 dagers angrerett. 

Derimot hadde jeg aldri kjøpt denne for det står "Made in Taiwan",

En hals med Fenderlogo fra Kina hadde jeg adri tørt å kjøpe. En Usa hals ville jeg bare kjøp innenfor EU grunnet lavere porto og ingen toll og at det ikke hadde vært Kinakopi.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på overpolering som er helt unødvendig? Hvis det tar bort litt lakk når jeg poerer så bør jeg ikke gjøre det bare for underholdningens skyld hvis det ikke er nødvendig men det visste jeg ikke i går at polish gjorde. Jeg snakker nå om overpolering.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trådene dine som er nærmest en parodi på en byggetråd, omstilles jo omtrent hver dag. Du sier én ting, også bestiller du likevel noe annet, som du heller ikke skal bruke fordi du har funnet noe bedre til 22 euro. 

Skiftet mening generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ja jeg vet det. Men jeg skal bygge denne i bryllupsgave til svogeren min med noen gode men brukte deler som jeg pusser opp og ikke for dyre kvalitetsdeler, feks flytende stol med stål sadler koster bare 23 euro. og wilkinson stemmeskruer og GFS pickups, ikke av dyreste type men gode og wilkinson stemmeskruer. Det dyre prosjektet står fortsatt ved lag. Jeg må bare spare et halvt år til body først. Ideen om bryllupsgave fikk jeg i dag. Det er (fåohåpentligvis) noe han gjør en gang i livet så og hans gitar er ikke mye å skryte av bortsett fra utseendet. 

 Dessuten så jeg videoen til Guitarbuild om lydforkjell på chambered og normal. Man kan si at jeg har fått mer kunnskap og derfor endret mening. Når kunskapen øker så kan man forandre mening. og det er ofte fornuftig.

Alt jeg skal kjøpe kjøper jeg innenfor EU grunnet tollfritt og billig porto. Fender USA hals - 350 euro og 6,95 i porto og det er det.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siktet heller til nettopp det strikes sa.

Med tanke på frekvensen av nye "bygge-tråder", hva med at du heller lager EN tråd, f.eks." rottenikken's byggerier" eller noe slikt hvor du bare kan mate på med ideene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe byggeblogger der man kan gjøre nettopp det på dette forumet for det hadde vært en god idé? Hvis det er det så vil jeg vite om det for å "spare" dere litt.

Jeg vil nemlig være et godt medlem men er noe heidundrandes impulsiv og ivrig. Og det kan jeg ikke noe for, for det er min personlighet og jeg har alltid vært sånn.

Evt hvis en moderator kan slå sammen to tråder feks hvis det går an...

Jeg mener ikke noe vondt og vil ikke være en plageånd på forumet og jeg ønsker tvert imot å være godt likt her.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.