Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

Sånne inserts funker veldig bra, jeg har dem på flere gitarer. På et par av gitarene har det også blitt en merkbar forbedring av sustain etter at jeg installerte inserts. 

Du kan forresten finne dem en del billigere enn ebay-linken din, jeg tror jeg betalte 7-8 pund for 20 stykker, og noen få kroner for skruene på Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte har jeg nesten allerede sett resultatet fordi jeg vet hvordan gitaren til svogeren min ser ut. Jeg bygger nesten maken til gitaren til svorgern min. Jeg følger eksakt fargene på gitaten til mn svoger bare at han har chrome hardware og jeg skal ha gull. Sånnsett sett vet jeg omtrent hvordan den blir. Jeg har feks sette den fargen i kombinasjon med gulaktig hals - berre lekker't

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å presisere; Når jeg snakker om lim, er det overhodet ikke snakk om å lime halsen. Det er snakk om å ha bittelitt trelim på treflisene man stikker i skruehullene.

betviler ikke at slike inserts funker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Audun skrev:

Bare for å presisere; Når jeg snakker om lim, er det overhodet ikke snakk om å lime halsen. Det er snakk om å ha bittelitt trelim på treflisene man stikker i skruehullene.

betviler ikke at slike inserts funker.

Jeg forstod at det var selve hullene bare i halsen som du snakket om å reparere for å laget selve hullene mye trangere for skruene og da få nye gjenger. Men uansett så er ikke lim den beste løsningen når det finnes slike inserts. Men jeg har mer tro min mine inserts som jeg har kjøpt enn din løsning for det vil sitte bedre over bestandig. Og heller ikke slitasje om den tas av. 

Men jeg setter ikke inn slike innserts for moro skyld når Fender originalt velger treskruer på sine. Det virker over mange tiår det også. Men nå har jeg en vektig grunn og nå er disse inserts den beste løsningen. Det blir treskruer på neste prosjekt og Telecasteren.

Tilbake til Telecasteren for det er det som denne tråden dreier seg om. Jeg håper å bli ferdig med hele gitaren innen september. Det blir Telecasteren som blir prioritert, ikke det nye Stratprosjektet. Det begynner jeg på når Teecasteren er ferdig men jeg kjøper Stratbody neste mnd likevel. Så går byggignen videre.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke alt om planer om dette prosjektet unntatt farger, hardtail og pickups. Jeg kan vise hva jeg skal ha i bridge i kombinasjon med Seymour Duncan SSL-1 og SSL-5. Jeg tror de vil låte bra sammen for jeg har også hørt på Fat 50's:

10363452_800.jpg

 

10120511_800.jpg

Lydprøve bridge finnes her: http://www.thomann.de/se/seymour_duncan_sh4wh_jeff_beck.htm

Lydprøve (skal i neck) SSL-1: http://www.thomann.de/dk/seymour_duncan_ssl1.htm

Lydprøve (skal i middle) SSL-5:  http://www.thomann.de/dk/seymour_duncan_sssl5_custom_staggered_strat.htm?ref=search_rslt_ssl-5_172711_0

Dette blir en herlig Bluesgitar. Jeg elsker å "jamme" blues.

Jeg venter bare på skattepengene neste mnd så kan jeg også starte dette byggeprosjektet.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående forhandler og kropp så heter butikken rockaudio og holder til i USA og de har de har kropper i prisleie som GFS men portoen er mye lavere. De veldig mye Ash, Paulownia og Maple i kroppene og har også mye større utvalg i hardtialkropper enn GFS. Hvis man skal ha kropp så er dette også et alternativ til GFS da de her har mye de ikke har på GFS, men også den andre veien selvfølgelig og prisene er ca like både her og på GFS. Se begge steder før man kjøper. De har til og med Thinline her. Jeg skal kjøpe i Ash, som jeg vi kaller for Or på norsk. Angåede porto så en den ca 39dollar fra USA på en gitarkropp.

Det er:  https://www.rockaudio.com/pages/rockaudio-guitar-bodies

 

Video: 

 

De har også en del ikke så vanlige farger.  Her er to eksempler på det. (Spar en Candy apple red til meg)

DSC_0807_large.JPG?v=1453309036

DSC_1239_large.JPG?v=1454699298

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorkorpset prøver å holde følge, og oppretter/flytter på tråder (eller poster) slik vi meiner det er best. Kjekling mellom forummedlem håper vi å slippe å moderere. Rapporteringsfunksjonen er alltid bra om ein meiner noko kunne vore betre.

Moderatorpost. Reaksjonar på PM. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er supert at vi har dere moderatorer. Jeg setter så stor pris på dere alle. Det skal dere vite.

Men tilbake til temaet. Har noen sett på linken til butikken og evt en kommentar?

Dere har vel sett videoen så... Jeg syntes det ser vel ut som kropper som det er verdt å koste på vil jeg tro...

En ting jeg likte bedre med disse enn GFS sine er at man betaler mer for varen og mindre i porto og det kommer ut på ca det samme som GFS. Der kan det være 50-50% porto/vare for en kropp på der værste. Jeg betalte 68 dollar for min Telebody på GFS og 62 dollar porto pluss 26 euro import. Dvs at jeg betalte ca 20euro mer for å få varen hjem enn for selve varen. 

Da vil jeg tro man får mer for pengene her...

 

Jeg legger til litt mer for ikke poste flere ganger så over til noe litt annet. Nå blir det hardtail/farger/body.

Angående utvalget innen hardtail så har ikke GFS mye å skryte av. Det meste er kjedelige kropper der. Men de har veldig mye annet fint. Skal du kjøpe hardtailbody så må de se både her og på GFS får full oversikt.

Her er et eksempel på noe man ikke får på GFS med hardtail: Sunburst farge:

(Man kan legge til ferdigborrede strengehull mot 10 dollar ekstra.)

DSC_0945_large.JPG?v=1454349969

 

Endret av Rottenikken
Skrivefeil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du bruker søkemotoren, så ser du at det eneste som finnes her på forumet om rockaudio er en omtrent eksakt tråd som denne, startet av deg for et års tid tilbake, med omtrent like få tilbakemeldinger. 

Da går det an å bruke google, og akkurat som jeg påpekte med GFS, så får man mest sannsynlig det man betaler for her og; en litt sloppy kvalitetskontroll, en kropp som er satt sammen av tre, fire, fem, seks biter (?) og en del kvist, ser det ut som ut ifra den videoen du la ut. 

http://www.tdpri.com/threads/rockaudio-anyone-here-actually-done-a-build-using-their-bodies.519975/ 

Fikk denne opp med et enkelt google-søk, og noen er happy med det de har fått andre er ikke det. 

 

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål. Bør jeg i stedet for extrem skjønnhet legge 125 pund (i stedet for 100dollar) dvs 50% mer penger i en ulakkert kropp sammenlimt av bare to trestykker og lage finishen selv? Da blir i så fall treverket valnøtt. Er det et råd dere anbefaler? (kanskje dumt spørsmål men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, MartheyG skrev:

får man mest sannsynlig det man betaler for her og; en litt sloppy kvalitetskontroll, en kropp som er satt sammen av tre, fire, fem, seks biter (?) og en del kvist, ser det ut som ut ifra den videoen du la ut. 

http://www.tdpri.com/threads/rockaudio-anyone-here-actually-done-a-build-using-their-bodies.519975/ 

Fikk denne opp med et enkelt google-søk, og noen er happy med det de har fått andre er ikke det. 

 

Angående sammenlimt så tenker jeg på IKEA-gitaren. Så det er jeg egentlig ikke så bekymret for. treverk derimot... Jeg har mer tro på Ask enn White poplar som GFS fører. Så jeg skal kjøpe her på grunn av at de har andy Apple red. Det meste de fører er ask. Hvordan dømmer du med rette kvalitetskontrollen her når du ikke dømmer GFS? Har de noe video av kvalitetskontroll? Disse er sikkert ikke dårligere en GFS og omvendt. En video av en Swamp Ash body fra GFS var sammenlimt av 4 ikke så mye bedre deler. Se denne linken og tell antall planker GFS setter sammen av. Angående kviser så var det ikke mye av det her .Jeg tror kvaliteten er ganske lik på begge to jeg.

Det at guitarfetish har mer status og mer kjent enn Rockaudio gjør ikke kroppene automatisk bedre, for tell antall sammenlimte planker her:

http://www.guitarfetish.com/XGP-Professional-Strat-Body-Unfinished-USA-Swamp-Ash-Hardtail_p_16597.html

Men ikke tro at jeg er anti GFS. De har masse flott der, selv har jeg kjøpt flere kropper der så det jeg mener er at disse butikkene til sammen utfyller hverandre litt. Jeg mener at man må være åpen for at andre en GFS også har noe bra til amme pris. Et bra eksempel på det er denne kroppen som man får hos GFS men kan glemme å få på rockaudio. På denne lekre Telebodien så klager ikke jeg på fantasien til GFS:

http://www.guitarfetish.com/XGP-Arched-Top-Tele-Body-QUILT-Maple-2H-Sunburst_p_18018.html

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.