Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

Nei det er IKKE nye planer. Jeg syntes bare det var sinnsykt å betale 150 euro ekstra pluss toll for bare en annen farge. Ellers er alle planer helt like, også i farger og deler. 150euro for en bare en farge - det er grunnen til den sorte bodien som jeg kjøpte. Jeg må bruke vettet litt også. Den kostet meg ca 150 euro mindre siden den er brukt og den var innenlands så heller ingen toll. Får den antagelig i morgen. Bortsett fra det blit INGEN planer endret. (vel denne kroppen er for tremolo så der har jeg ikke noe valg.)

Når jeg kjøpte denne bodien så kan jeg også kjøpe deler til Telecasteren og fortsette der også. Skal bestille pickups og noe mer fra GFS til Telecasteren i dag. Først neckpickup og to nye miniswitch i gull farge.

Når denne blir pusset opp til speilfinish, får gull hardware og samme farge på halsen som jeg hadde planlagt, da tror jeg denne blir veldig fin. Sort mot gull er også bare herlig. 

En ting. Hva er en DA-maskin og hva koster den? En ting til. Kan jeg få samme resultetet med lengre tid med arbeid og gjøre det manuellt med hånden?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, space skrev:

DA-maskin: https://bilpleiekongen.no/2014/09/09/da-poleringsmaskin-det-beste-valg-av-poleringsmaskin/

Det koster litt ja. Du kan sikkert få samme resultat for hånd. Det kommer litt an på hvor ille kroppen er, og hvor lenge du orker holde på.

Polering er en vitenskap, som mye annet.

Skjønner. Jeg har hele sommeren på å polere så noen uker med polereing hver dag det er fint vær i tre mnd skulle vel gå. (og fint vær er det bestandig i nederland fordi england er så greie å tar det dårlige været for oss. (Så lærte dere noe nytt)

 

Nå blir det kun Telecasteren det vil dreie seg om i sommer for jeg skal bruke hele sommeren til å polere strat-bodien. Men bilde før/etter kommer.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne betalte jeg nettopp og får den kanskje i morgen. Den er flunka ny og som dere set ikke noen nøtt eller skruehull. På der jeg handler så koster denne halsen 175euro og jeg betalte 80euro og det var akkurat den halsen som jeg hadde sett på i butikken, ja til og med samme farge og treverk. Jeg sparte 95 euro for den er kjøpt av privatperson.

$_84.JPG

 

$_84.JPG

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er verdt det og jeg syntes polering er gøy. 3-5 lag polish hver dag i tre mnd med 5 timers mellomrom mellom lagene...

En ting til er at da kan jeg jobbe på to gitarer og kjøpe deler til Telecasteren, noe jeg gjorde for 10 minutter siden, en hals, mens på den sorte jobber jeg gratis men det koster ikke annet enn polish på den sorte.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En legger ikke polering i lag. polering fjerner mikrometer av eksisterende lakk pr runde. En starter grovt og går finere og finere. (som med våtsliping, bare ikke like drastisk.)

Til slutt kan du toppe med ett lag voks.

Du har nok gjort mye i løpet av et par dager. (eller et par timer med maskinpolering)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Space sier, dette får du gjort på et par dager. Trenger ikke noe maskin til dette heller, finn heller frem noen gamle t-skjorter du ikke bruker lengre :)

Kjøp deg rubbing compound og en polish. F.eks en RF3 her: http://www.rothkoandfrost.com/liquid-polishing-compounds-250ml/

Jeg har en slik og har brukt den på en haug av gitarer, blir ganske så blankt hvis man gjør en solid innsats. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitarhalsen er 90% sikkert kjøpt på guitarsupplies.nl i nederland. Den er prikk maken den de har. Den er helt identisk. 

Angående nut så finner jeg en grei i butikken jeg bruker og den nøtta blir senere, når gitaren skal settes opp, filt til av en proff.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, Space , at det ikke legges i lag. Jeg elsker å polere bilen så jeg vet det. Jeg bare fant ikke ordet.¨

 Men jeg vil polere opp over to uker, i alle fall selv om det kanskje ikke er nødvendig. Såpass arbeid vil jeg legge i det. 

Angåede voks, Space, så har jeg voks og polish i et. Og jeg har noe som heter super cleaner også (Rubber)

Angående rubber så ar jeg både det og polish. (og ren bil, hehe,he) To uker hver dag noen timer så... (elsker å polere) 

Den på bildet under kan festes på drillen

image.jpeg

IMG_1195.JPG

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. 

Men med hensyn til kvalitetsnivået på deres deler generellt sånn som jeg kjenner den butikken så er dette også skikkelige saker da ville jeg tro. Jeg har handlet mye der.

Lokmund skrev dette men glemte en ting:

Den ser også ut til å være en Kina-hals der halsprofilen begynner veldig mye lengre oppe enn den egentlig skal

Her snakker som at skal du kjøpe hals så produseres de utelikkende bare i USA og i Kina. Hva ned Nederland? De kan lage gitardeler der også. Det samme gjelder selvfølgelig Norge. Dette kan like gjerne være en Nederladskprodusert Kvalitetshals.

Halsene til Gitarist.no mener jeg å ha hørt at produseres i Norge. (bare et eksempel)

Skrev jeg forresten at jeg har kjøpt nye miniswitch i gull i dag?

 

Det er denne halsen:

b_1102.jpg  Kommentar: 

Fender® Licensed Tele® Neck Vintage Maple

Artikelcode: GS-170029


 

 

 

Replacement Vintage Telecaster® neck with mostly vintage and a few subtle modern features like 21 medium jumbo frets, 10 inch radius, 1 5/8 inch nut width, a comfortable 'C' shaped profile and a honey tinted gloss finish. Maple finger board with a heel adjust truss rod location and 8.8 mm peg holes drilled for a vintage Kluson tuning machine as nature intended. Nut not included. 
 

 

 

8 inch nut width, a comfortable 'C&

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du siterer fra helt til slutt der er hentet fra WD music sin side, forøvrig det samme som gitarist.no fører, og din hals er ikke en WD-hals i hvert fall. 

WD produserer vel også halsene sine i Kina om jeg ikke husker helt feil. 

Og står ikke annet presisert, er det ofte laget i Kina.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.