Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teleprosjektet, avstemning stengt.


CastorFiber

Teleprosjektet  

86 stemmer

  1. 1. Hva bør vi gjøre med forumgitaren?

    • Legge den ut til salg på forumet
      5
    • Gi den bort til Rockeverkstedet i Mandal
      40
    • Gi den bort til barneavdelingen på Ahus
      41
    • Gi den bort til YFL Norway
      0


Anbefalte innlegg

Da er Telecasteren ferdig, og vi ønsker oss innspill i den videre framdriften.

I korte trekk går dette ut på at medlemmer har donert deler, og så har Askret satt den sammen til en gitar.

Du kan lese mer om det her:

http://forum.gitarnorge.no/topic/54826-oppdatert-post-tele-prosjekt-give-away/

Selve gitaren, med bilder og video, finner du her:

http://forum.gitarnorge.no/topic/55253-tele-prosjekt-give-away-byggetraad-naa-med-video/

Hva gjør vi med gitaren? Det vet vi ikke helt, så her ønsker vi altså at dere som bruker forumet skal bidra med gode tips og råd.

I utgangspunktet er det kanskje greit å selge den og så gi pengene til et eller annet godt formål, men ikke nødvendigvis. Vi kan lodde den ut blant de som melder seg på, også.

Jeg ser for meg at forslag bør komme ila noen dager. Det kan være greit å avslutte dette før jul.

Edit-

Jeg glemte å stenge skjemaet. Derfor er avgjørelsen om at rockeverkstedet i Mandal skal få den basert på andre tall enn det som synes her nå

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par forslag:

- selges på forumet eller Finn.no, gi pengene til Frelsesarmeen, gjerne i julegryta i Kristiansand!

- gi den til en av de som har bidratt med deler, etter loddtrekning

- gi den til en organisasjon som kunne trenge gitar, her trengs det konkrete forslag til noen som virkelig har bruk for den.

- en kamerat av meg menta at han var et godt formål for denne, tror ikke jeg støtter det forslaget selv!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den skal gis til en institusjon. Medlemmene her på forumet har gitarer nok. Eventuelt må den som vinner gitaren, hvis det er slikt det organiseres, sørge for at gitaren formidles videre til noen som trenger den mer.

Det finnes flust av foreninger, lag etc som kunne fått bruk for den. Jeg har en del kontakter innad i musikkterapimiljøet og undersøker gjerne om det finnes et bandtilbud for mennesker med en eller annen funksjonshemming eller eventuelt musikktilbud tilknyttet soning, psykiatri, barnevern eller lignende, men hvor midlene for å skaffe instrumenter er lik null. En del sykehus har jo også slike tilbud, eksempelvis på Barnesenteret på Ullevål og på Rikshospitalet (men begge disse har nok det de trenger av instrumenter).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

↑ this. Jeg tror uansett ikke at gitaren vil generere så voldsomt til cash i en auksjon her på forumet, så jeg er veldig for en julete gi-bortløsning. Kan jo gi forumet litt good karma.

Edit: gjelder som svar til de tre siste postene. (Samtidig posting)

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger vel helt konkrete forslag, som f.eks Rockeverkstedet, så jeg synes absolutt TC bør sjekke for mulige kandidater.

Selv sendte jeg for en ukes tid siden en Mail til daglig leder i Blå Kors Kristiansand, jeg vet at de har konserter og musikktilbud. Men tror dere han har svart meg? Neida, de er strøket fra min liste iallfall....

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er amerikansk auksjon?

Det er en auksjon med et slags bestemt kriterie på forhånd, f.eks:

- Å nå et visst beløp

- Å nå et visst antall bud

- Å avslutte auksjonen når et bud på kr XX kommer inn.

Det er kun auksjonariusen som vet kriteriet på forhånd. Si at auksjonarius bestemmer seg for at auksjonen skal avsluttes på 10.000 kroner. Noen byr 100 kroner, noen byr 50, så 70, så 200, og da er potten oppe i 420 kroner. Folk spytter inn småbeløp underveis, helt til man passerer 10.000 kroner. Den som plasserte budet som gjorde at grensen ble brutt, vinner premien. Ellers kan det være at f.eks. avslutter når man når et antall bud. Når bud nummer 100 kommer inn, avslutter man. Eller det kan være det siste, at auksjonarius bestemmer at auksjonen avsluttes hvis et bud på akkurat f.eks. 85 kroner kommer inn.

Jeg innser at dette kanskje er lettere å gjøre hvis man faktisk er fysisk til stede, for da legger man pengene rett i potten underveis. Nå er man avhengig av at folk byr, og så setter inn penger i etterkant (da det totale beløpet for alle budene man har lagt inn).

Ble knotete forklart. Håper det gir mening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.