Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teleprosjektet, avstemning stengt.


CastorFiber

Teleprosjektet  

86 stemmer

  1. 1. Hva bør vi gjøre med forumgitaren?

    • Legge den ut til salg på forumet
      5
    • Gi den bort til Rockeverkstedet i Mandal
      40
    • Gi den bort til barneavdelingen på Ahus
      41
    • Gi den bort til YFL Norway
      0


Anbefalte innlegg

Da får vi se hva som skjer.

"En av mine laster her i livet er min langt over gjennomsnittet interesse og fascinasjon av gitarer i alskens farger, former og utgaver.

Jeg er ikke alene. Som ett ledd i den daglige "avkoblingen" frekventerer man nettsider for likesinnede (dette høres langt farligere ut enn det det er).

Uansett...

Blant disse likesinnede var det en fyr som satte i gang et "give away"-prosjekt - en elgitar skulle settes sammen av deler som ble donert bort av andre likesinnede. Denne gitaren er nå ferdig og turen har kommet dit hvor det debatteres omkring hvor denne gitaren skal havne - om den skal doneres bort eller om det skal legges opp til en slags auksjonsrunde hvor pengene går til et veldedig formål.

Økonomiske midler er ikke alle bortskjemte med, så dette er en gylden mulighet for noen å skaffe seg og elevene/klientene sine flere strenger å spille på (skarptromme etterfulgt av cymbal (i god Nordoff/Robbins-tradisjon)).

Send meg gjerne en melding om dette er interessant. Gjerne noen linjer om hva du/dere driver med også. :)

Gitaren har blitt satt sammen av en som har satt sammen gitarer tidligere, så det er en fullt ut brukbar og spillbar gitar."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som om de fleste som vil mene noe har gjort det.
Derfor lager jeg en avstemning i morgen med forslagene som har kommet inn,og så kan dere stemme.

Jeg lover ikke at vi slavisk kommer til å velge det som "vinner", da jeg synes at de som har biidratt mest, Askret og Gubbe skal ha vetorett..Kjenner jeg de to rett,blir ikke avgjørelsen så veldig annerledes enn resultatet av avstemningen.

Håper at man klarer å lage litt mediaoppmerksomhet rundt saken, uansett hvem som ender opp med gitaren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kontakte noen av organisasjonene som hjelper de som er mindre heldige å høre om de vet om noen barn/ungdom som kunne passe til å få en gitar i julegave?

Jeg liker dette forslaget. Flere andre gode forslag her, men jeg synes det høres ekstra flott ut om den kunne gått til et barn/en ungdom som ellers ikke hadde hatt mulighet til å kjøpe seg en gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest innleggene deres, men jeg spiller med et band bestående av ungdommer som jobber i en katolsk organisasjon helt frivillig. De tenkte å kjøpe en ny fellesgitar da det var "storsalg" hos Vintagegitar, men det var utsolgt for de gode Squierne.

Anyways, de har bruk for en spillbar gitar, da det eneste de har en er "ubrukelig" Starcaster. Døde bånd overalt med høy action, nyfilte skjeggete bånd. Rett hals er det vel etter at jeg skrudde trussroden helt stram. Nå er det faktisk en av medlemmene som eier denne gitaren, men han låner den alltid bort når vi skal spille z

Det låter forsåvidt greit via den kule Peavey Rage'n de har pluss andre ting jeg har kjøpt og gitt til den. Som Behringer effekter og annet, men jeg syns virkelig de fortjener en brukbar gitar med god lyd.

YFL Norway er facebookgruppen, vet ikke om det står som mye der men. Mange aktive=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kunne sikkert hatt bruk for den, RD, men jeg syns den skal gå til "utenomforstående", et lag eller organisasjon som ingen av forummedlemmene har noen direkte forbindelse i form av spilling eller annet.

Jeg syns jo selvfølgelig at musikkterapeut Monica på barneavdelingen på A-hus skal få den (det er jo økonomiske nedskjæringer så det holder i alle bransjer, men det er ikke fordi sykehusbudsjettet går til instrumenter til musikkterapien), men Germaniumkid sitt forslag er også veldig bra (men er det samme som fikk Supreme-gitarene?).

Jeg syns uansett at dette er en greie man bør prøve å få gjort "jevnlig". Medlemmer donerer deler som en kompetent klasker sammen til et kurant instrument og at gitaren deretter overleveres til noe eller noen som kan få stor glede av den.

Mediaomtale er også ett form for must syns jeg (giverglede er alltid feelgood-nyheter før jul). Fin "reklame" for organisasjonen som kanskje kan føre til noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.