Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Lenge siden sist jeg var her på forumet. Ser dere har kommet til en prototyp og greier :)

Men er det noen lydfiler et sted? Jeg fant nemlig ingenting når jeg bladde bakover i tråden ....

På side 39 er det 2 lydfiler CastorFiber tok opp av undertegnede.

Den første en del Tekrø-aktig wanking og den andre satt vi bare å bladde gjennom programmer helt tilfeldig i Axe FX`en.

Ingen av disse programmene ble skrudd for denne gitaren så forbedringspotensiale er der, og med et sett bedre pickuper kommer denne gitaren til å gi dyrere saker hard konkuranse!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er i hus. Har ikke fått prøvd den så all verdens mye grunnet jobb og lignende, men noen minutter med den i lankene har jeg fått.

Det første som slo meg var at halsen virket å være en god del hakk over resten av gitaren, kvalitetsmessig. Virker som solide saker. Gode bånd, god halsprofil, fin radius og god følelse på lakken. Tinten ser også finere ut in real life enn hvordan den har kommet frem på diverse fotografier.

Pickupene er ikke all verdens, men ser ikke noen grunn til å påpeke disse noe nærmere da det fort kan komme, noe det sikkert vil gjøre, forandringer i forhold til pickupoppsettet. Gjør det ikke det er ikke dette så farlig da pickuper ofte er det første man bytter ut på en gitar.

Stemmeskruene funker som de skal og holder stemmingen bra selv på heftige dive bombs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen ikke fullt så fancy bilder av GitarNorge-gitaren, men bedre enn ingenting. Har forsøkt å få frem blåfargen i den slik den fremstår i det triste og grå været vi har her i Oslo i dag. Møkkavær som gjør det desto verre å ta gode bilder innendørs (parret med ganske dårlige fotokunnskaper blir det en uslåelig kombo).

'brs' ønsker en oppdatering. Er ikke så sikker på at jeg bringer noe særlig nytt til bordet, men jeg har nå fått testet den litt mer de siste dagene.

Førsteinntrykket står seg fortsatt, bortsett fra at pickupene har vokst litt på meg. Har ikke all verdens sans for de når humbuckerne splittes, men i humbuckermodus syns jeg de låter ganske, i hvert fall når jeg testet gitaren på broderns Fender Hot Rod Deluxe (med Vintage30-element) gjennom en MXR Distortion III (kul pedal, forresten). Låter ikke som 'a million bucks', men absolutt godkjent til å være billigpickups.

Som nevnt tidligere så er det halsen som fremstår som 'selve gitaren'. Jeg liker den bedre og bedre og er i mine øyne grunn nok til å kjøpe gitaren. Såpass god syns jeg den er.

Gitaren fortjener en del lovord, men også litt pepper.

1. Fargen. Æsj! Jeg støtter tanken om at gitaren skal svøpes i blå siden det er GitarNorges offisielle farger, men da bør de klare å få til noe annet enn fargen som prototypen har kommet i. Om vi kunne smakt med øynene hadde ikke denne fargen smakt fugl i hvert fall.

2. Tremolosystemet. Tipper dette blir ryddet opp i, men høydejusteringsskruene på hver enkelt saddel på tremsystemet er forferdelig lange og man risikerer å skade seg om man ikke er velsignet med en stødig høyrehåndsteknikk. Litt kassegitardæljing og 'vips' så har man plantet seks par høydejusteringsskruer inn i håndbaken. Nå er jeg vant til tremolosystem av nettopp vintagetypen og har aldri hatt noe problem med sår håndbak etter palm-muting, men det var før jeg satt meg ned og fiklet med denne gitaren.

3. Vekta. Jeg syns den er ganske tung til å være en S-type gitar. Her er det ikke valgt treverk fra øverste hylle, men det kan en ikke kreve heller til prisen denne gitaren ev. vil lande på (eller?).

4. Jeg er overbevist om at det vil se penere ut med sorte inlays på halsen. 'Abalone' syns jeg ser ganske 'tacky' ut.

Så... De umiddelbare ønskene jeg har for fortsettelsen må være en annen blånyanse, samt et annet type tremolosystem. Kan godt være 6-punkts som på prototypen, men gjerne med andre type sadler (både Gotoh og Schaller har 6-punkts med 'glatte' sadler - men da snakker vi jo også om tremsystem av en helt annen prisklasse enn hva som står på gitaren i dag). Når jeg nå har skrevet dette ser jeg jo at dette kanskje heller bør stå på modde-listen.... Uansett, slik jeg opplever disse omtalte skruene nå så bør de enten byttes med noen kortere/kappes kortere, eller shimme halsen for å justere sadlene en tanke høyere.

Det blir spennende å se hvor dette ender. Utgangspunktet vi har fått tilsendt lover i hvert fall godt for veien videre.

Den omtalte 'brodern' spilte kanskje mer på den i helgen enn det jeg gjorde og kan gjerne kime inn med noen tanker og inntrykk. Uten å legge ordene i munnen på han så tror jeg gitaren falt ganske godt i smak. Det samme gjorde den hos gitaristen i en rockekvartett jeg spiller bass i (hvor gitaren ble omtalt som "gromgitar").

DSC_0285.jpg

DSC_0284.jpgDSC_0283.jpg

DSC_0277.jpgDSC_0276.jpg

DSC_0275.jpg

DSC_0274.jpgDSC_0273.jpg

DSC_0271.jpg63a58423.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer rett å slett ikke å fordøye den headstocken, ser jo ut som en smelta fender headstock.

Men meg om det ^^,

Forøvrig så synes jeg ikke abalone passer på en maple neck.. mye bedre med svart her, kanskje svart pearl hadde gjort seg?

Fargen synes jeg er helt ok.. men om det blir noe kjøp av denne blir det nok såppas heftig modifisert at det blir en helt annen farge..

Kreds for Wilkinson pickups, mange av disse låter veldig bra.

Wilkinson PAF humbuckerne er jo helt rå!

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer rett å slett ikke å fordøye den headstocken, ser jo ut som en smelta fender headstock.

Men meg om det ^^,

Forøvrig så synes jeg ikke abalone passer på en maple neck.. mye bedre med svart her, kanskje svart pearl hadde gjort seg?

Fargen synes jeg er helt ok.. men om det blir noe kjøp av denne blir det nok såppas heftig modifisert at det blir en helt annen farge..

Kreds for Wilkinson pickups, mange av disse låter veldig bra.

Wilkinson PAF humbuckerne er jo helt rå! å til en pris av 300kr!

Har enda ikke prøvd noen Wilkinson mikker som har vært "helt rå" men det er mulig at vi har litt forskjellige preferanser der.

Jeg synes de låter litt udefinert og tynt i denne, men de er billige det skal de ha!

Men det er ingen tvil om at denne gitaren hadde hatt godt av et sett bedre pickuper og folk kommer vel uansett til å skifte til noe som passer dem bedre.

Fargen er hmm..spesiell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke prøvd noen Wilkinson mikker som har vært "helt rå" men det er mulig at vi har litt forskjellige preferanser der.

Jeg synes de låter litt udefinert og tynt i denne, men de er billige det skal de ha!

Men det er ingen tvil om at denne gitaren hadde hatt godt av et sett bedre pickuper og folk kommer vel uansett til å skifte til noe som passer dem bedre.

Fargen er hmm..spesiell :)

Hehe mulig jeg har vært utrolig heldig med mine wilkinson's

Nå skal det sies at det ikke var mye som skulle til for å få bedre lyd ut av en epiphone sg heller.. er vel noen 58 classics som sitter i den nå?

Men wilkinson sine PAF humbuckers er laget etter akkurat samme specs som seth's orginale, å det er jo ikke akkurat så mange deler i en pickup, tross alt.

Jeg hadde egentlig sett for meg noen burstbuckers i super sweden, men kom over en artikkel over at disse paf pickupsene til wilkinson skulle være så og si akkurat det samme..

Samme eller ei så løftet de lyden noe enormt i min super swede som egentlig har helt ok pickups fra før av, får helt nydelige høye toner fra den etter byttet :) Kan være jeg har heldig å fikk et par som de traff veldig godt med tho.. De kommer nok til å sitte i den gitaren så lenge den er i mitt eie :)

Nå er heller ikke jeg den som spiller metall for full guffe som virkelig trenger mange tonn med trøkk.. det jeg trenger er pickups som som klarer å vrenge, men fremdeles låte cleant.. noe som disse wilkinsom paf klarer helt fint :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.