Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Muligens jeg har oversett noe her i tråden, men har vi en prisantydning? +/- 400kr.

Tenker du på prisen på gitaren? Det har jo vært nevnt flere ganger at vi ser for oss et pristak på 3 høvdinger, men at ikke nødvendigvis bruker hele det "budsjettet" hvis vi ser at det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er bokstavelig talt nesten 1000 svar i denne tråden, litt håpløst å lete da. 3 høvdinger er da ikke dumt. :)

Hehe, tenkte ikke på at du ikke hadde fulgt med i timen... :P Du er jo tross alt en "veteran-forumitt" så jeg regnet bare med at du hadde fulgt dette prosjektet.

3 høvdinger skal være overkommelig for de fleste. Spesielt når man da får en gitar som tilsvarer kvaliteten til kanskje dobbel pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig sjansen til å prøve Gitarnorge-gitaren hos en hyggelig og generøs GunnarpåMo som ikke bare bød på gitar, men også en samling forsterkere som gjorde meg helt starstruck. Rørforsterkere som låt helt rått og som for en stor del var eldre enn meg (og jeg har passert 40 med god margin). Noen vil kanskje spørre hva man skal med så mange forsterkere, men etter å ha prøvd noen så forstår jeg det godt, for her er det forskjellsnyanser på linje med gode viner eller variasjonene i whiskyverdenen. Ulempen er at prisen for rørlyden er "litt" mer enn for en flaske god vin eller whisky. Fordelen er at de varer mye lenger og kan nytes nærmest i overflod uten problemer.

Så til mine inntrykk av gitaren:

Jeg begynner i ene enden. Jeg er ikke så vant med tremolo-bro, men jeg syntes nok at jeg har kjent slike som beveger seg noe lettere. Jeg vil nok derfor støtte de som vil ha en god topunkts-bro istedenfor en sekspunkts. Pickupene var greie, men heller ikke mer. Gitaren virket som den hadde veldig mye bass i alle andre posisjoner på pickupvelgeren enn om man spiller med kun bridge-pickup. Jeg prøvde å provosere fram nyanser i pickupene, men de virket veldig siviliserte og uten noe spesielt særpreg. Noen synes gitaren er tung, men jeg reagerte ikke på det og syntes den lå godt mot kroppen og med passelig tyngde. Halsen var litt uvant til å begynne med siden det er en ganske flat profil på gripebrettet (stor gripebrettsradius). Men etterhvert som jeg spilte ble jeg litt imponert over halsen. Strengene var ikke justert superlavt, men lavt nok, og båndene virket meget jevne og fine. Halsen var således et stort pluss. Det eneste merkelige var at man ikke hadde justering av truss rod ved hodet. Jeg ville sett det som en fordel, men ikke dersom det går ut over den generelle kvaliteten på halsen. Nut (oversadel) var av enkleste type, men sikkert grei nok. Hodet synes jeg var finere i virkeligheten enn på bildene, og stemmeskruene med locking tuners virket gode. Vi slet litt med A-strengen, men det virket som låsingen ikke var strammet nok, og etter stramming virket stemmingen svært stabil.

Siden kropp og hals var såpass bra, så kan jeg ikke annet enn å anbefale og håpe at vi går videre med gitaren. Bytter man tremolo-broen og kanskje får inn hakket bedre pickups, så tror jeg det blir mye gitar for pengene. :) Jeg skal uansett ha en.

Takk til GunnarpåMo for å åpne dørene til øvingslokalet og by på gitar og en stor samling forsterkere. Kanskje man kan få sjansen til å prøve igjen en gang med en gitar man er (blitt) mer kjent med. :)

Endret av sarge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig besøk, og klart du er velkommen til en test med den ferdige Gitarnorge-gitaren også.

Jeg er enig i det meste du sier om gitaren, og merket tydelig på ampene at det er en gitar som er ganske mørk i tonen.

Men det var ikke værre en at det lot seg ordne med litt skruing på ampene. Gitaren var bedre enn jeg husket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.