Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

PAF settet er jo fremdeles rimelig tho, selv om det gir skikkelig god lyd (min mening, i min gitar, i mine hender)

koster drøyt 1100kr for et sett fra England. Wilkinson sier jo selv også at specs til disse fikk han personlig av seth.. om dette kun er reklame å ikke sant synes jeg det er rart at seth ikke har protestert på det..

Men kanskje på tide å komme tilbake til topic ;)

Vel, Set Lover har vært død i 15år så det kan jo være en forklaring ;)

Bygget etter en oppskrift fra Seth Lover høres rimelig Smoke and mirrors ut spør du meg

Får håpe han(Wilkinson) kopierte en bra PAF da, for de er forskjellige de og.

Det mange av boutiquegutta gjør er jo å finne et bra eks av en pickup for så å kopiere de ned til minste detalj.

Så lenge de pickupene låter bra i dine hender på din amp bør du virkelig teste etpar Lollars, Duncan Aniquity, Fralins, Suhr e. l for du kommer til å låte enda bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen å drepe diskusjonsgleden, men skal vi spore tilbake til GN- gitaren, kanskje? Jeg håper og tror at folk som leser denne tråden gjerne vil vite noe om den..

Min mening om pickupene er at de gir et relativt tynt førsteinntrykk, men etter som man skrur litt, blir de bedre etter hvert som man blir litt kjent med dem. Det betyr ikke at jeg synes de er uhyre bra, men at de er helt brukbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Set Lover har vært død i 15år så det kan jo være en forklaring ;)

Bygget etter en oppskrift fra Seth Lover høres rimelig Smoke and mirrors ut spør du meg

Får håpe han(Wilkinson) kopierte en bra PAF da, for de er forskjellige de og.

Smoke and mirrors - Wilkinson? Ehh.. om det er en mann som har slått hull på all verdens merkelige myter i gitarverdenen og løst en rekke problemer på det tekniske området er det vel Wilkinson. Men han har aldri vært noen "boutique" mann, tvert om har han forsøkt å lage rimelig, men forbedret mekanikk og gode instrumenter. Wilkinson vet nøyaktig hvorfor PAF pickupene låter så forskjellig og fikk helt riktig "oppskriften" av Seth for å lage en PAF fra bunnen av, uten å dobbelvinne spoler hvor tråden røyk under produksjon osv (som er hovedgrunnen til at mange PAF pickuper låter så annerledes fra hverandre)

Men igjen - en Wilkison pickup er ikke noe "finkalibrert" underverk, det er bare en streit pickup produsert på en rimelig måte og som er basert på eldre PAF eller Fender pickups. OG det er poenget - veldig lite "smoke and mirrors" bare helt greie produkter til en særdeles rimelig penge i de fleste tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoke and mirrors - Wilkinson? Ehh.. om det er en mann som har slått hull på all verdens merkelige myter i gitarverdenen og løst en rekke problemer på det tekniske området er det vel Wilkinson. Men han har aldri vært noen "boutique" mann, tvert om har han forsøkt å lage rimelig, men forbedret mekanikk og gode instrumenter. Wilkinson vet nøyaktig hvorfor PAF pickupene låter så forskjellig og fikk helt riktig "oppskriften" av Seth for å lage en PAF fra bunnen av, uten å dobbelvinne spoler hvor tråden røyk under produksjon osv (som er hovedgrunnen til at mange PAF pickuper låter så annerledes fra hverandre)

Men igjen - en Wilkison pickup er ikke noe "finkalibrert" underverk, det er bare en streit pickup produsert på en rimelig måte og som er basert på eldre PAF eller Fender pickups. OG det er poenget - veldig lite "smoke and mirrors" bare helt greie produkter til en særdeles rimelig penge i de fleste tilfellene.

Nja, jeg står for den.

Hatt haugevis av Wilkinson produkter selv(kjøpte min første Wilkinson trem, en VS100 tidlig 90tall) så jeg er fullstendig klar over at han har gjort mye.

Jeg tenkte i forhold til de billigpickupene Wilkinson lager så er det Smoke and mirrors å dra frem den Seth Lover recipe greia da de låter som de gjør.

Har som sagt ikke prøvd dyrere Wilkinson HB`s og hvis de låter bra er det en annen greie.

Siste OT fra meg Castor Fiber, sorry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal denne gitaren til Bergen og vestlandet ila denne reisen sin?

Jeg er veldig interessert i å få testet den litt!

Vi har vel kanskje kommet dit nå - så da er spørsmålet om det er et par-5 stykker som vil kikke på vidunderet og som kan avtale seg i mellom? Dere ender jo i praksis opp med å måtte betale returporto, men ellers er jo morroa uforpliktende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før den reiser vestover må de i Oslo-regionen som har lyst til å prøve gitaren for all del ta kontakt. :) Jeg har kanskje muligheter for å bruke et av øvingslokalene på Hausmania for litt høylytt testing så lenge det ikke kræsjer med bandene som øver der. Koch Twintone og snart Kossofs eks-11r-rack.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jess.

Da har jeg hatt GN-gitaren noen få dager og fått spilt litt godt på den først idag. Det er nå tid for å gjøre seg opp noen meninger.

Først av alt må det nevnes at GN-gitaren er en god gitar, når hensikten er at du får den ferdig til 3000kr. Absolutt mye gitar for pengene. Kvaliteten er bedre en Squier ol og alt virker som å være godt skrudd sammen. Jeg har også ikke stemt den mer en en gang siden jeg fikk den. Det er et kjempepluss! Halsen er også godt tilpasset og ingen bånd stikker ut og skader spillegleden (noe som er tilfelle på mange andre billiggitarer). Den ser fin ut, damen vil helst at jeg bytter noen andre gitarer inn i denne :P . Jeg synes kanskje finishen på hals er noe mørk, men det er jo smakssak.

Men, det er noen minus ved gitaren, de er kanskje ikke så viktige for andre, men for meg er det ganske viktig.

- Gitaren er blytung. Den desidert tyngste bolt-on gitaren jeg har vært borti.

- Gitaren er veldig skarp i lyden. Det rett og slett skjærer i ørene ved "normale" innstillinger. Og ja, jeg har skrudd mye. Jeg har prøvd det meste for å temme den, men det funker heller ikke å skru vekk all treble da dette ødelegger en god del av godlyden (for min del).

- Vibsystemet er klart svakeste punkt på gitaren. Det er rett og slett for skranglete. Jeg er veldig glad i vibarmbruk og synes dette er veldig dumt.

- Det er dårlig tilgang til tuss rod.

Alt i alt velger jeg å oppsummere det slik at dette er en knall nybegynnergitar. Jeg tror også de som ønsker å ha en safe backup eller billig moddegitar kommer til å ha stor glede av denne gitaren. Selv håper jeg muligheten til å plukke en med seg hjem er tilstede for meg, når den tiden kommer. Ikke bare har jeg lyst å ha en billig backupgitar og en moddeplanke, men det er noe med at dette er vår gitar som kun vi på forumet har!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.