Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Hehe mulig jeg har vært utrolig heldig med mine wilkinson's

Nå skal det sies at det ikke var mye som skulle til for å få bedre lyd ut av en epiphone sg heller.. er vel noen 58 classics som sitter i den nå?

Men wilkinson sine PAF humbuckers er laget etter akkurat samme specs som seth's orginale, å det er jo ikke akkurat så mange deler i en pickup, tross alt.

Jeg hadde egentlig sett for meg noen burstbuckers i super sweden, men kom over en artikkel over at disse paf pickupsene til wilkinson skulle være så og si akkurat det samme..

Samme eller ei så løftet de lyden noe enormt i min super swede som egentlig har helt ok pickups fra før av, får helt nydelige høye toner fra den etter byttet :) Kan være jeg har heldig å fikk et par som de traff veldig godt med tho.. De kommer nok til å sitte i den gitaren så lenge den er i mitt eie :)

Nå er heller ikke jeg den som spiller metall for full guffe som virkelig trenger mange tonn med trøkk.. det jeg trenger er pickups som som klarer å vrenge, men fremdeles låte cleant.. noe som disse wilkinsom paf klarer helt fint :)

Stockpickupene i Epiphone gitarer er ikke veldig bra nei så det kan hende de er en oppgradering i de.

Når Wilkinson sier de lager de etter "Seth Lover`s originale specs" så er nok det mer en marketing jippo enn fakta desverre.

En pickup er ikke akurat et romskip men kvaliteten på magnetene og tråden har noe å si og Wilkinson kunne ikke solgt disse til de prisene hadde det vært skikkelige saker desverre, noe man jo og kan høre at de ikke er...

Skal du ha mer korrekte PAF replicas må du over på Throbak, Lollar, Suhr, Duncan o.l og de koster litt mer

Tror forresten jeg har noen burstbuckers liggende etter at jeg plukket dem av en Gibson, ikke mine favorittmikker men mange liker de jo.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stockpickupene i Epiphone gitarer er ikke veldig bra nei så det kan hende de er en oppgradering i de.

Når Wilkinson sier de lager de etter "Seth Lover`s originale specs" så er nok det mer en marketing jippo enn fakta desverre.

En pickup er ikke akurat et romskip men kvaliteten på magnetene og tråden har noe å si og Wilkinson kunne ikke solgt disse til de prisene hadde det vært skikkelige saker desverre, noe man jo og kan høre at de ikke er...

Skal du ha mer korrekte PAF replicas må du over på Throbak, Lollar, Suhr, Duncan o.l og de koster litt mer

Tror forresten jeg har noen burstbuckers liggende etter at jeg plukket dem av en Gibson, ikke mine favorittmikker men mange liker de jo.

Det er fullt mulig å få kvalitets magneter å cobber tråd til den prisen de selger for, uten tvil.

Husk at de som lager dette jobber for så og si ingenting. Samme gjelder jo forøvrig det meste innen gitar utstyr. en vintage reissue champ fra fender kommer på rundt 7k i Norge, samme ampen om du lager den selv klarer du lett å få under 1000kr ;)

Men uansett er det personlige preferanser som teller, uansett hva produsent og andre sier

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å få kvalitets magneter å cobber tråd til den prisen de selger for, uten tvil.

Husk at de som lager dette jobber for så og si ingenting. Samme gjelder jo forøvrig det meste innen gitar utstyr. en vintage reissue champ fra fender kommer på rundt 7k i Norge, samme ampen om du lager den selv klarer du lett å få under 1000kr ;)

Men uansett er det personlige preferanser som teller, uansett hva produsent og andre sier

Spurte John Suhr om dette, han mente det ikke var mulig.

Det er også hvordan de lages.

Hvis Wilkinson var like bra ville jo alle kjøpt de(Har aldri funnet noen som har ment at disse pickupene kan konkurere med bra greier), men de låter jo ikke i nærheten av boutique mikker som Lollar, Bareknuckles osv..Må vel være en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte John Suhr om dette, han mente det ikke var mulig.

Det er også hvordan de lages.

Hvis Wilkinson var like bra ville jo alle kjøpt de(Har aldri funnet noen som har ment at disse pickupene kan konkurere med bra greier), men de låter jo ikke i nærheten av boutique mikker som Lollar, Bareknuckles osv..Må vel være en grunn til det.

Å spørre John Suhr om det er mulig å lage billige og bra pickups er vel det samme som å spørre Exxon om klimaforandringene er menneskeskapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor låter ingen av disse billigpickupene like bra som en Suhr DSV e.l da??

Forresten, for dere som ikke kjenner til hvordan John Suhr er så er han veldig ærlig!

Jeg har mailet mye med han og prata med han på telefon og han har gitt meg flere svar som ikke har Suhr har tjent på, tro meg :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert en forskjell, jeg bare stussa litt over hvem du hadde spurt. Tror du Mr. Suhr hadde sagt noe annet, selv om billigpups hypotetisk sett var like bra som boutiquepups? :)

100% ærlig ja!

Den mannen har integritet til 1000.

Jeg skjønner godt alle som er skeptiske men.

Har fått mye forklaringer på dette, men den tekniske sjargongen når det gjelder pickuper er ikke min sterke side men jeg har skjønnt at det litt more to it enn bare litt tråd og noen magneter.

Men nok engang: Motbeviset hadde jo vært hvis noen kom opp med en billigpickup som låt like bra, det hadde jo tatt knekken på boutique- markedet som er der av en grunn: Folk har ører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående pickups så eksisterer det mange gode, og mange ikke veldig gode pickups med wilkinson navnet. De dårlige/rimeligste er gjerne OEM typer som de som nå sitter i GN gitaren. De mer påkostede typene er langt bedre, men koster også fort langt mer.

Et merkenavn representerer sjeldent en spesifikk kvalitet som vi jo alle vet om vi tenker oss om en gang eller to. Ofte er det jo slik at man får omtrent det man betaler for.

Angående vippebryteren på gitaren, er dette noe jeg monterte for å kunne splitte humbuckerne og dermed få mulighet til å teste flere lydmessige variasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående pickups så eksisterer det mange gode, og mange ikke veldig gode pickups med wilkinson navnet. De dårlige/rimeligste er gjerne OEM typer som de som nå sitter i GN gitaren. De mer påkostede typene er langt bedre, men koster også fort langt mer.

Et merkenavn representerer sjeldent en spesifikk kvalitet som vi jo alle vet om vi tenker oss om en gang eller to. Ofte er det jo slik at man får omtrent det man betaler for.

Helt sant og godt sagt!

Jeg visste ikke engang at Wilkinson lagde dyrere/bedre pickuper fordi alle jeg har prøvd har vært ala disse som sitter i GN gitaren.

Aldri vært borti at noen har nevnt de i pickupdiskusjoner heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PAF settet er jo fremdeles rimelig tho, selv om det gir skikkelig god lyd (min mening, i min gitar, i mine hender)

koster drøyt 1100kr for et sett fra England. Wilkinson sier jo selv også at specs til disse fikk han personlig av seth.. om dette kun er reklame å ikke sant synes jeg det er rart at seth ikke har protestert på det..

Men kanskje på tide å komme tilbake til topic ;)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PAF settet er jo fremdeles rimelig tho, selv om det gir skikkelig god lyd (min mening, i min gitar, i mine hender)

koster drøyt 1100kr for et sett fra England. Wilkinson sier jo selv også at specs til disse fikk han personlig av seth.. om dette kun er reklame å ikke sant synes jeg det er rart at seth ikke har protestert på det..

Seth døde i 1997, så ikke forvent høylytte protester fra den kanten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PAF/Vintage settet koster langt mer enn OEM pickupene i GN gitaren.

Wilkinson har i all hovedsak to pickupserier som du får kjøpt over disk "vintage" og "modern". Det er ikke mange variasjoner å velge i eller noe slikt, men de får jevnt over god omtale og koster altså ikke all verdens sammenlignet med mye annet.

OEM settene er rimelige pickups ment for gitarprodusenter.

At Trevor Wilkinson kjente/kjenner Seth Lover, Leo Fender, Seymour Duncan og stort sett alle i bransjen spesielt fra California er ikke mye å spekulere på. Du skal lete lenge etter en mann som har hatt så mange kreative år i sin bransje og som er så respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.