Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

Ble liggende 1,5 time å lese denne tråden på mobilen i natt :-) Det er veldig fascinerende hvordan dere har tatt dette fra en løs ide til å ha en prototyp gående på rundgang!

Som alle andre her har jeg mine meninger... Det eneste jeg virkelig ikke likte med gitaren var vibb systemet. Om gitaren ender opp med et topunkts trem-system ala wilkinson, så setter jeg meg på bestillingslista og betaler gjerne depositum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt blir det det. Som før nevnt, men det er jo ikke rart at ikke alle har fått det med seg, så oppretter vi et eget forum der det blir en kort historikk over prosjektet, lydkutt, et utvalg bilder og så videre, sammen med alle detaljer rundt bestilling, pris og slikt.

Jeg vil bare passe på å minne om at dette ikke blir som å kjøpe en gitar i en gitarbutikk. For at vi skal kunne selge gitaren så billig som mulig, kan man anse seg som et medlem av en "vennegjeng" som kjøper et parti gitarer sammen. Det vil si at det ikke blir mulig å reklamere, angre seg, klage på feilproduksjon eller slikt hvis man skulle være så uheldig å få en gitar som ikke er perfekt.

Du er altså selv importør for din egen gitar, men du trenger ikke å ta deg av noe komplisert papirarbeid..

Til gjengjeld vil du få en unik og kurant bruksgitar til en veldig lav pris.

Hvis vi ev. skulle gi noen form for garanti eller andre ting, må vi jo for eksempel kjøpe en neve gitarer som ingen skal ha, sånn at vi har mulighet for å bytte inn. De gitarene må du i såfall være med på å betale som en slags forsikring. Vi satser på å slippe slikt for å holde prisen nede.

Når det er sagt, er det ikke noen grunn til å tro at vi får en pall med gitarer der halvparten er dårlige greier. Vi har kontakter direkte med fabrikken i Kina, så dette går nok veien hvis vi får nok medlemmer i "vennegjengen".

Samtidig kan man vel satse på at man får hjelp til å få fikset ting her på forumet, skulle det bli problemer.

Hvis mange mener det er helt greit å betale flere hundre kroner for å få en form for "garanti", så kan det selvsalgt overveies.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt blir det det. Som før nevnt, men det er jo ikke rart at ikke alle har fått det med seg, så oppretter vi et eget forum der det blir en kort historikk over prosjektet, lydkutt, et utvalg bilder og så videre, sammen med alle detaljer rundt bestilling, pris og slikt.

Jeg vil bare passe på å minne om at dette ikke blir som å kjøpe en gitar i en gitarbutikk. For at vi skal kunne selge gitaren så billig som mulig, kan man anse seg som et medlem av en "vennegjeng" som kjøper et parti gitarer sammen. Det vil si at det ikke blir mulig å reklamere, angre seg, klage på feilproduksjon eller slikt hvis man skulle være så uheldig å få en gitar som ikke er perfekt.

Du er altså selv importør for din egen gitar, men du trenger ikke å ta deg av noe komplisert papirarbeid..

Til gjengjeld vil du få en unik og kurant bruksgitar til en veldig lav pris.

Hvis vi ev. skulle gi noen form for garanti eller andre ting, må vi jo for eksempel kjøpe en neve gitarer som ingen skal ha, sånn at vi har mulighet for å bytte inn. De gitarene må du i såfall være med på å betale som en slags forsikring. Vi satser på å slippe slikt for å holde prisen nede.

Når det er sagt, er det ikke noen grunn til å tro at vi får en pall med gitarer der halvparten er dårlige greier. Vi har kontakter direkte med fabrikken i Kina, så dette går nok veien hvis vi får nok medlemmer i "vennegjengen".

Samtidig kan man vel satse på at man får hjelp til å få fikset ting her på forumet, skulle det bli problemer.

Hvis mange mener det er helt greit å betale flere hundre kroner for å få en form for "garanti", så kan det selvsalgt overveies.

Jeg tror kanskje at vi som er med i "arbeidsgruppa" muligens bør forplikte oss litt ifht.evt. justeringer/setup, små reparasjoner innen rimelighetens grenser, hvis det skulle være at noen eksemplarer ikke er helt hva man kan forvente. Evt. også andre forumitter som ønsker å hjelpe til. Det er vel, ut i fra prototypen, ingen grunn til at det skulle bli noen problemer, men man kan jo aldri være 100% sikker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mange mener det er helt greit å betale flere hundre kroner for å få en form for "garanti", så kan det selvsalgt overveies.

For min del, som en som liker å mekke, er dette unødvendig. Men om det er et generelt ønske for det, såklart.

Ble det ikke nevnt noe om at før utlevering av gitarene vil de som har dem stå for en grunnleggende setup, slik at den er "good to go" når man får den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ønskelig, men vi har for å være helt ærlige ikke tenkt helt ferdig på slike detaljer. Det ville jo vært fint om alle gitarene var grundig gjennomgått, men så er det jo slik at alt blir det kostnader ved. Man kan ikke forvente at en mann skal sitte gratis og finjustere tretti gitarer.

La oss si at man sender fem til meg, da. Da er det allerede en ekstra kostnad i porto på en snau tusenlapp..

Når man tenker på at en del av de som kjøper disse gjerne vil sette dem opp selv, er det en avveining, synes jeg.

Som sagt så må vi tenke litt på dette, tror jeg. En form for gjennomgang blir det nok uansett, men hvor grundiig, det må vi tenke nærmere på.

Ellers er jeg helt enig i det Audun sier om at vi i arbeidsgruppa oeg ev. andre som melder seg bidrar til problemløsning. Det er en selvfølge, men vi bør nok sette noen rammer rundt dette. Jeg synes jo det er urimelig hvis vi som har holdt på med dette skal få utgifter i vesentlige mengder på grunn av dette.

Jeg tror dette er enklere å avgjøre når vi ser hvem som kjøper. Er det arbeidsgruppa og 25 "gitarfiklere" som handler, er jo saken grei. Det blir annerledes hvis vi og 25 ferske konfirmanter er de om handler.

Uansett, dette lar seg løse på en sånn måte at så mange som mulig blir fornøyde. Vitsen med å ta opp "kjøpsformen" en gang til, var rett og slett for å sørge for at så mange som mulig er klar over hva dette er, altså ikke et vanlig kjøp av gitar i butikk eller over nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette blir noe problem dersom gitarene holder jevn og god kvalitet. Utfordringen oppstår dersom man får eksemplarer som er åpenbart dårligere enn resten. Da er spørsmålet om det enkelt lar seg fikse, og i så fall vil det sikkert gå greit å få hjelp av andre på forumet.

Personlig regner jeg meg som gitarfikler, men krysser likevel fingre og tær for at halsen er bra. Jeg synes det med båndsliping virker som en vanskelig, verktøyintensiv og tidkrevende ting, og liker at det er bra "ut av boksen". Generell setup (intonering, truss rod-justering, sadelhøyde) er jeg ikke redd for. Tremolo gleder jeg meg til å lære meg å justere... ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne evt hatt en samling en hel dag, der hvor flere interesserte/de som har litt peil samles.

Tar med et par amper, også kan vi justere, fikle, prate tull, drikke kaffe og få alle gitarene satt opp og good to go! Jeg melder meg hvertfall med på noe slik, og jeg mener også at jeg har god nok kunnskaper til å kunne bidra med noe i positiv retning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.