Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Gitaren kommer hjem til meg i løpet av kommende uke. Etter at jeg har fått klådd litt på den i fred og ro så vil det åpne seg for at andre også kan få innblikk i det aller helligste. Det kan være en ide å samkjøre litt om det er mange som har lyst til å teste. For eksempel, om noen med tilgang til øvingslokale og har mulighet til å huse et kobbel av svette gitarister i noen timer en kveld, hadde det vært supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, og jeg holder alltid det jeg lover.

Tar jeg ikke feil, så ba vi om "standard" Fender- specs på gripebrettet, i den grad det finnes. Vel, EMG- brettet er ikke mye standard, i hvert fall. Eller kanskje omvendt. På protoypen må bormaskinen fram, eller man gjøre som meg her, i og med at fire av skruene faktisk passet. Sånn for test holder det med fire.

Gammelt speidertriks på slike "moddegitarer", slipp en dråpe superlim ned i hullene og la det tørke godt, så varer hullene mye lenger før skruene ikke tar mer. Det har jeg gjort på denne gitaren nå. Videre- her er halsen av og på som dere ser. Rasp skruene til halsen mot en stubb med stearinlys, så sliter man mye mindre på disse, også.

DSC_0572.jpg

DSC_0001.jpg

Slik ser det nå ut, dårlig blitzbilder med upusset gitar.

Jeg har prøvd den, og det er adskillig mer biff i den nå. Overtoner spretter fram, selv fra mine fingre. Debris er bortreist, men får jeg tak i han på mandag ettermiddag, skal jeg kjøre bortom og få tatt opp en liten snutt. Det kan jeg ikke love, men jeg kan forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel og bra, men det kan være lurt å huske på at dette er en rimelig gitar. Det er ikke en gitar som oser kvalitet lang vei, og som er prikkfri, meget velllydene og helt sjef i alle detaljer.

Derfor kan det være smart å ikke ha alt for høye forventninger.

En av grunnene til at jeg skal ha en, er at jeg skal ha dette brettet på gitaren. Det er en kombo som fungerer meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.