Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er fint at folk får prøvd prototypen og gjør seg opp en mening om resultatet så langt.

Da jeg var svært delaktig i å levere dokumentasjon samt utforme enkelte aspekter ved gitaren, ser jeg det som min oppgave å analysere gitaren mm for mm slik at vi kan bestemme hva som er i henhold til specs og hva som eventuelt må eller kan forandres før gitaren går til produksjon. Her er det jo et spørsmål om å få mest mulig gitar for pengene, og ikke nøye seg med "godt nok" nødvendigvis. Det er også viktig at ting blir enklest mulig for den som eventuelt ønsker å modifisere gitaren i ettertid.

Trikset da er å være metodisk, nøye og litt kritisk, samt se hva som er realistisk og/eller nødvendig. Derfor var også min omtale av gitarens lyd ikke utelukkende positiv, men mer nyansert. Men som jeg sa i mitt forrige innlegg, dette er med utgangspunkt i hva jeg mener man kan forvente, og kanskje få til innenfor prisrammen. Det betyr ikke at gitaren ikke er konkurransedyktig slik den fremstår i dag med tanke på kvalitet vs pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og fleske til med en lefty-option? :lol:

Jeg skjønner virkelig ikke. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var lefty. Det er så mye fett man kan gjøre ut av høyre-hendte gitarer. Bare snu på nøtta, bytte strenger og snu gitaren, så har du en lefty.

Gjør det på Gitarnorge-gitaren, så gjør du meg glad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gitarer er ikke så ekstremt pene eller komfortable feil vei - og nei man kan ikke bare snu oversadel - broen på mange gitarer vil ikke lenger intonere, f.eks de fleste Gibson, forøvrig havner jackuttaket/kabel/plugg i albuen din.. - på fender fungerer ting dårligere med så lav vinkel over nut for basstrengene, du må flytte strengetre, vibarma havner øverst på broen ... .. osv ..

Det er ikke bare-bare å snu gitarer..

Hvis du synes det er så fett, kan du vel bare snu en lefty selv og prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo omtrent ingenting som er orginalt lenger å gjøre på gitarer siden alle har gjort alt på en måte. :P

Gjør det du synes er kult, ikke tenk på hva andre har gjort før deg. :)

Men OT: Synes lydklippene låt rimelig bra! Må si jeg blir veldig nysjerrig på denne gitaren.

Hadde jeg bodd i Hamar området hadde jeg gledelig tatt turen bort til Castor for å prøve den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.