Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Jeg har mange grunner for å ønske denne gitaren:

  • Jeg har alltid hatt sansen for produkter som koster lite i forhold til det man får. "Godt nok" har alltid vært min greie, og for meg tror jeg dette er en typisk "godt nok"-gitar til en veldig fin pris. Som andre sier: Er man på jakt etter den ultimate gitaren som andre sikler etter, så bør man nok lete et annet sted.
  • Det er en dugnadsånd og en fellesidentitet over denne gitaren. Jeg liker dugnadsånd og fellesprosjekter.
  • Den representerer på en måte en felles forumstandard. Spiller man inn noe med denne gitaren, så har man et sammenligningsgrunnlag. Spesielt interessant ved testing av forsterkere og effekter.
  • Jeg har ingen strat-type eller noen gitar med vib-arm. Dette er en ypperlig måte å fylle hullet i samlingen på.
  • Jeg liker å ha ting som ikke alle andre har. Jeg har det med å gå litt til siden for industristandarden. Sånn sett er dette en "nesten"-stratocaster, men 4+2-hodet og et par andre detaljer gjør at den skiller seg ut.
  • Jeg hører at den har lav action. I så fall blir det min første gitar med den egenskapen.
  • Jeg elsker å fikle og tilpasse ting til mine preferanser. At gitaren er laget for å kunne modifiseres enkelt er sånn sett fint for meg. Men jeg vet ikke om jeg kommer til å modde denne så mye. Det er det med at det er en forumreferanse... Leker med tanken på å bestille 2. En for modding og en for referanse.

Jeg gleder meg for hver dag dette prosjektet går videre og krysser fingrene for at vi får kritisk masse og får bestilt denne (med de nødvendige modifikasjonene som prototypen har avslørt, selvsagt).

PS. Og til tross for alt dette er jeg bare en soveromsgitarist. I bandsammenheng har jeg spilt mer bass enn gitar...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en gitar med HSH, ja, men hvis jeg ikke husker feil, var det ikke helt det vi ba om. Dette lar seg nok justere, og uten at jeg kan love noe, er det vel tvilsomt om det er det det ender opp med. Videre er det vel rimelig konsens om at gitaren ikke skal ha fargen "Rake Pracid Brue", som den har nå, men det får vi nå se på. Skal jeg være ærlig, bryr jeg meg ikke stort om fargen.

Jeg har klart å ødelegge gitaren.

Den er helt død, og jeg må således ha den på smøregrava en dag til før den åker avgårde. Greener og jeg har nok kollektivt klart å lodde såpass i den at en eller annen skjermet kabelbit har kortsluttet, vil jeg tro, så blir det kabelskifting i morgen i stedet for sending i morgen tidlig. Kan ikke sende en defekt gitar videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greener og jeg har nok kollektivt klart å lodde såpass i den at en eller annen skjermet kabelbit har kortsluttet, vil jeg tro,

Du må ikke skylde på meg nei - jeg kun forbedret eksisterende arbeide jeg - du har drevet med noe helt annet skjønner jeg :D

Spøk til side - et tips angående å teste en gitar med et alternativt plekterbrett - drit i skruene - fest brettet med standard maskeringstape - gitaren ser litt ut som Eddie Van Halen sine tidlige gitarer, men funksjonsmessig fungerer det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags farger er alternativene da? Jeg hadde jo endelig begynt å like denne fargen. :P

Jeg trodde også at pickupkonfigurasjon var nesten spikret forøvrig, men er det HSS som kanskje er mer populært?

Det blir neppe "verdens kjedeligste blåfarge" som den har nå..

Angående pickups var HSS utgangspunktet, ikke HSH, og nei pickups er på ingen måte spikret.

En litt festlig detalj var forøvrig at det var byttet om på bridge og neck humbucker.. Så frem til jeg fikk gitaren ble den testet slik - altså med en hot pickup i neck og en langt feigere bridgepickup. Jeg monterte forøvrig en 3-veis split bryter, som lar deg splitte henholdsvis bridge, eller neck og gitaren har nå en master tone og volumkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greener, for all del, jeg tar på meg all skyld. Jeg har øvd meg litt med loddebolten i gitaren, og vet ikke helt hva som har skjedd, men den er i hvert fall stein død. Så da velger jeg å skifte kabling fra jack og innover til den funker. Kan det at jeg moddet litt på ledningene her og der slik at fargene passet bedre sammen ha noe med saken å gjøre? Det så så rotete ut. Jeg mener- grønn og rød- usj. Passet bedre sammen med hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det at jeg moddet litt på ledningene her og der slik at fargene passet bedre sammen ha noe med saken å gjøre? Det så så rotete ut. Jeg mener- grønn og rød- usj. Passet bedre sammen med hvit.

Ja, nei litt fargematching må den jo tåle. Jeg kom aldri frem til om gitaren egentlig var høst eller vår i så måte, så det ble et kompromiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene fargen koster neppe særlig mer enn en annen farge.

Jeg syntes noe av greia med denne gitaren bør være å få den til å skille seg ut fra andre "Strat-kopier", slik at den blir litt "unik", uten at det driver prisen i været. Headstocken er en slik detalj.

Og med en farge som skiller den litt fra massene, og med en fargematchet headstock, så blir den enda mer spesiell, uten at den koster noe mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.