-
Innholdsteller
917 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
5
Christopher S vant dagen sist Februar 6 2014
Christopher S hadde mest likt innhold!
Nettsamfunnsomdømme
129 ExcellentOm Christopher S

-
Rang
Psychofunkadelic
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
-
Heisann godtfolk! Ser etter en bassist i 20-åra, med sansen for hard rock og metall (fortrinnsvis av den moderne typen), som spiller tight og stødig både live og i studio. Kommer til dekket bord (i den grad det kan sies lenger) til et etablert band. Du bør være forberedt på å ofre en del for bandet, både innsats, tid (blir nok ikke altfor mye ferie neste åra gitt) og penger (er dog ikke noe tapsprosjekt det er snakk om). Du bør være forberedt på å bidra med mer enn å stille opp på øving, og det er nødvendig med god sceneerfaring og evnen til å showe litt. Oslo er stedet, og en STOR fordel om d
-
LTD-halsen har penere headstock. Jeg synes du bør teste begge, og se hvilke som har best kurve, jevnest bånd og spiller best.
-
Hei, ser ikke at det står noe om pris på dette noe sted - kan du opplyse om det?
-
Kjør på! Halsen duger 100%!
-
POD XT Live jobber ikke med POD Farm vel? Gjorde ikke det da jeg hadde XT Live for et par-tre år tilbake, iallefall - da var det en annen software iaff. Any, fullt mulig å skru god lyd. Pro tip - skru mer treble enn du trenger, og legg på en EQ som kutter alt over ca. 7000Hz.
-
Altså, uavhengig av hvor lyden skal komme fra (enten det er scenelyd eller PA), så SKAL nøkkelen være balanse. Et trommesett lager den lyden det gjør, i det volumet det gjør det - dynamikk eller ei. Om man skal kompensere for det i hovedsak på scenen, blir det feedbackhelvete uten like, der alt blør inn i alt, og alt låter dritt til slutt. Jeg har 100% ærlig aldri vært borti en lydmann som har sagt noe annet enn "minst mulig lyd på scenen", noe jeg også står inne for selv som lydmann. Jo mindre bleed man har, jo bedre - akkurat som i studio.
-
Det er nettopp det at den ikke har den boosten i presenceområdet som gjør greia. Flat frekvensrespons gir så nærme den lyden du selv hører som overhodet mulig. Personlig synes jeg presenceboosten på SM57 bare låter billig og harskt, og foretrekker varmere/åpnere mic'er. CM3'en tilfører et mer balansert lydbildet, og den er så allsidig at den kan brukes både som enkeltstående mic til gitar, eller for å fylle ut hva enn du mangler Spilt inn med CM3 og SM7b: Pigeon Lake – Confrontation - hopp til 0:20 for action.
-
Faktisk enig med Gubbe her. Har prøvd flere gitar som er såkalt no-name Kina produsert, som absolutt holder mål som bruksgitarer.