Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Burde jo ha skjønt det når jeg så etter nå , men fytterakkern du spiller jo som tekrøn du mann!!!! :wub:

Takk for det, men er nok et stykke unna der :)

Er ikke av de gitaristene jeg har planket mest, men jeg prøvde noen av gitarene hans og man kommer faktisk mye nærmere den "Maskingevær" greia med (mye)høyere action som han bruker.

Tonene blir mer punchy på en måte.

Spennende gitar dette, skal bli interessant å følge utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg plukket ut noen få TNT- snutter som demo så langt, og synes kansje at kommentarene har vært relativt få.

Har dere hørt nok lydsnutter fra gitaren, eller skal jeg bruke tid på å plukke ut litt andre ting fra den timen jeg har med råopptak?

Det tar en del tid, så hvis ingen/bare et par stykker bryr seg, kan jeg jo spare meg jobben, mener jeg.

Det er da stort sett snakk om litt andre typer lyder, fra glassklare Toto- lyder, via mer moderne metal til Hank Marvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg plukket ut noen få TNT- snutter som demo så langt, og synes kansje at kommentarene har vært relativt få.

Har dere hørt nok lydsnutter fra gitaren, eller skal jeg bruke tid på å plukke ut litt andre ting fra den timen jeg har med råopptak?

Det tar en del tid, så hvis ingen/bare et par stykker bryr seg, kan jeg jo spare meg jobben, mener jeg.

Det er da stort sett snakk om litt andre typer lyder, fra glassklare Toto- lyder, via mer moderne metal til Hank Marvin.

Jeg tenker som så at vi i utgangspunktet har kommet fram til at pickupene ikke er gode nok, uansett i prototypen, men at gitaren i seg selv har potensiale til å låte bra med bedre pickups. Både mine og dine opptak viser dog at ved å skru og tweake litt kan man få rimelig grei lyd ut av det meste. Spesielt når vi snakker software (eller Axe, da...) Jeg, for min del, trenger ikke enda flere opptak for å evt. komme til en annen konklusjon, men det er jo for all del gøy å høre andre forumitter spille gitar, og debris gjør jo den jobben aldeles glimrende! :)

For å gjøre seg opp en mening om gitaren: Nei, du trenger ikke å legge mer jobb i å redigere og poste flere lydklipp.

For underholdningens del: Ja, post gjerne flere lydklipp hvis du gidder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Audun. Moro å høre mer av hva man kan få ut av gitaren, men jeg begynner å danne meg et bilde over hva denne prototypen er. Jeg synes det er utrolig spennende at de fleste synes det er en god hals. Det er det aller viktigste, synes jeg. At strengehøyden er lav, synes jeg er et stort pluss. Det tyder på at hals og bånd er skikkelig gjennomført, med gode, jevne båndhøyder. Det er enklere å få en høy strengehøyde på en gitar med jevne bånd enn en lav strengehøyde på en gitar med mer ujevne bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Audun. Moro å høre mer av hva man kan få ut av gitaren, men jeg begynner å danne meg et bilde over hva denne prototypen er. Jeg synes det er utrolig spennende at de fleste synes det er en god hals. Det er det aller viktigste, synes jeg. At strengehøyden er lav, synes jeg er et stort pluss. Det tyder på at hals og bånd er skikkelig gjennomført, med gode, jevne båndhøyder. Det er enklere å få en høy strengehøyde på en gitar med jevne bånd enn en lav strengehøyde på en gitar med mer ujevne bånd.

Det er sant, det var veldig lav action på den som jo er et godt tegn på at det ikke er slurvet for mye på båndjobben.

Morsom gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du faktisk få høre resten av Debris' "noodling" på gitaren. Her er det både stemming av strenger, korte snutter, lange snutter, det samme med forskjellige pickupkonfigurasjoner, altså et typisk eksempel på hvordan det låter når en en meget habil, men kanskje litt "sliten" (av en eller annen grunn..) gitarist prøvespiller en gitar. Dette er ikke noe glansbilde, men et bilde på GitarNorgegitaren på godt og vondt, i hendene på en som kan det der med å pirke på gitarstrenger.

Gitaristen er nok ikke fornøyd, men jeg synes det låter kule, jeg.

Hører du gjennom hele, er det etterpå ingen grunn til å lure på hva prototypen kan levere av lyd. Her mener jeg det meste er dekket.

http://dl.dropbox.com/u/20817/Gngitar2.mp3

Og mens jeg holder på- filen er delt enkelt og kjapt via Dropbox. Skaff deg Dropbox du også, anbefales på det sterkeste! Jeg trenger bare en anbefaling til får jeg skal slutte med maset mitt. Tusen takk til alle de som har klikket på lenken så langt. Bruker du lenken, får du 250 MB gratis lagringsplass selv i forhold til å melde deg på på nettsiden.

Jeg har planer for påsken med gitaren, vent på bilder, og så går den videre til Truckstop Chuckie på første arbeidsdag etter påske. Da havner den etter det jeg vet i Oslo, og så får det være opp til han å tilby tafsemuligheter til de som er i distriktet. Jeg har tatt den med rundt omkring, og har "solgt" tre eksemplarer til folk som har fått prøvd den. Andre må kikke litt i lommeboken når det endelige tilbudet kommer, men det er altså to karer som skal ha, uavhengig av hva prisen blir, selvsagt under antydet makspris. De har aldri spilt på noe som er så bra i dette skiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetu, der var det mye rart :D

Kan fungere som en fin påskequiz dette: "Hvilke pophistoriske perler blir spilt av gitarist med polvotter og småsur gitar her" haha.

Skal sies at vi bare satt og trykket gjennom endel tilfeldige presets på Axe FX`n og at ingen av de var laget eller skrudd for denne gitaren.

Med litt mer skreddersydde presets kommer den nok til å låte bedre, men slutten med "Poison" riffet var en ganske kul rytmelyd når jeg hørte det.

Gitaren låt ganske "stratty" med bridgehumbuckeren inne så det hjalp absolutt med en preset med litt ekstra mellomtone på den.

Takk igjen til Castor Fiber for hyggelig besøk og test.

Kom på at du ikke ble bydd på kaffe eller noen ting her, dårlige greier!

Blir opphengt når det er gitarnerding ama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, som jeg har forsøkt å få fram, så var jo dette kun en sånn uforberedt greie, der du bare spiller det som faller seg inn. Det at jeg ikke fikk kaffe, trekker jo kraftig ned, men det får nå gå.. Det som er verre, er at jeg ikke fikk klappe på "deltidspusekatten" din, men jeg skal tåle det, også. (Og vi snakker her om en ekte katt, med pels, fire poter og så videre, bare så det er klart.)

Det som var mest overraskende for meg, var at det var neckpickupen som låt best, bridge ble fort pistrete i motsetning til hvordan det låt på mitt utstyr og med mine pølsefingre.

Uansett, jeg synes faktisk at disse riffene, småpraten fjernet, er et godt bilde på hvordan en gitar ofte blir testet. Derfor synes jeg den fortente "dagens lys", og jeg har tatt med "mye rart", fordi de snuttene forteller noe om hvordan biter av gitarriffhistorien låter på de forskjellige posisjonene. Dessuten må jeg innrømme at jeg har kost meg med å kjenne igjen fra hvilke låter riffene kommer fra. :)

Jeg er faktisk mindre skeptisk til pickupene i gitaren enn det jeg var før besøket. Denne gitaren er ikke verst, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo ikke jeg sagt så mange ord angående gitaren i denne tråden, men min konklusjon er vel at gitaren med de originale pickupene låter litt grumsete/bassete og udefinert - noe av dette er pickupene, noe er selve gitaren (jeg har prøvd gitaren med singelcoils osv også) For meg som er vant til stratocastere, og er veldig begeistret for singelcoils, fremstår gitaren som litt tam i øvre frekvensområde - det er litt lite "spank" i toppen sagt på godt norsk. Man kan selvsagt kompensere for dette med eq/kompressor effekter og få en nærmest akustisk lyd, men da låter det også slik - som litt av effekter - som i noen av lydklippene hvor tonen er mer clean.

Det var helt uproblematisk å få gitaren til å låte godt i guitar-rig o.l. men plugget i en amp som har mindre mulighet til å endre "paletten" var det enklere å høre en relativt stor forskjell på mine gitarer (som jo har langt mer påkostede pickups i de fleste tilfeller) og denne gitarens rimelige pickups og altså noe annerledes grunnlyd.

Men, dette er en rimelig gitar og mye er på plass. Hva angår lyd kan mye gjøres ved å skifte pickups, og etter all sannsynlighet vil lyden i den ferdige gitaren variere en del fra eksemplar til eksemplar (akkurat det blir vanskelig å unngå) Men altså slik gitaren er nå, er den helt grei, men ikke noen klassisk stratocaster hva angår lyden. Dette kan være positivt for mange og mer negativt for andre igjen.

Forøvrig er jo dette en prototype, etter all sannsynlighet vil vi endre på pickupkonfigurasjon/type også.

Jeg forsøker her bare å gi min ærlige mening om gitaren uten å tenke så mye på prisen. Skal man tenke pris også, leverer gitaren meget bra, med tanke på kvalitet/håndtverk på enkelte ting, samt at den låter bedre enn de fleste gitarer i en så lav prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt inntrykk av at folk forventer veldig mye av denne gitaren, og glemmer at den ligger i et prissegment under 3000,-. Lydopptakene synes jeg gir bilde av mye lyd for pengene.

For min del betyr ikke pickupene veldig mye, jeg kjøper mer gitaren fordi den er ganske unik og er noe litt for seg selv. Pickups har jeg allerede planer for med min, men jeg ser ingen grunn til at man ikke kan kalle den spillbar i sin originale stand. Jeg tør påstå at dette går langt over mange andre billiggitarer som florerer markedet (kanskje utenom Classic Vibe som har hevet listen noe for kvalitet vs. pris).

Kan vi ikke bare få denne produksjonen i gang? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.