Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Jeg syntes gitaren skal være komplett med alt av elektronikk og PUs osv, så alle har en helt lik gitar, og det er liksom GitarNorge Gitaren.

Så kan heller folk som ikke vil være en del av den fellesskapen bytte ut og herje selv.

Stemmer selv for en SSS strat (det må vel være absolutt enklest å skaffe strat-kropper ift tele?)

Waterdecals kan custom-bestilles, hadde vært kult med noe gitarnorge skrift på hodet i Fender-logo stil, eller kanskje noe helt annet? ;) Gleder meg til diverse polls kommer opp :) Folk som får igjen litt på skatten kan vel slenge et par lapper i en dritkul limited gitar fra et helt spesielt forum som dette? :)

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det skal være noe ved gitaren som skiller den klart fra andre gitarer, annet enn kun finish. SSS strat er vel det vanligste og dermed kjedeligste man kan komme på. Jeg vil ikke ha en SSS strat der det eneste som gjør det til en Gitarnorge gitar er en eller annen uvanlig finish. Det må være noe mer enn finish ved denne gitaren.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært rått med en P90-gitar, enten strat eller tele.

...helst Tele :wub:

Jeg har en helt sinnsyk Tele-GAS, lite penger på konto, lite utbetalt i feriepenger og såvidt noe som helst tilbake på skatten. Om det blir en relativt vanlig billigstrat, uansett hvor bra den blir, så må jeg nesten se an om jeg har råd til det. Jeg har selvsagt veldig lyst å være med, men da jeg allerede har et par kurante strat-gitarer så føler jeg at jeg er nødt til å prioritere en Tele fremfor enda en strat.

Uansett, spent på hva man får til. Jeg synes også at utvalget bør ha avgjørende makt når det kommer til alle spesifikasjoner, men et par runder med poll der man kan stemme over kroppsfasong, pickupkonfigurasjon og andre ting, også kan man prøve å få til det beste kompromisset mellom flertallet/mindretallet/prisen så flest mulig blir fornøyd og blir med på moroa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en logo laget som inlay heller? Slikt koster ikke mange kronene i asia.

Er det mulig å få til et innlegg i gripebrettet til fornuftig pris i tillegg til at det ser bra ut, så kan det være et godt alternativ for å få til noe særegent. Det vil jo være fordyrende uten at det gjør gitaren bedre - dog mye kulere. :) Finnes flust av kunstnere på dette forumet som kan klare å lage en GN logo, en som passer bedre som innlegg enn nåværende logo (den på toppen av siden). En som utelater muligheter for skrivefeil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strat med hardtail er i mine øyne litt naturstridig.....

Vet at jeg gjentar meg sjøl nå men... Twangy SC i Bridge, P90 i neck.... det blir fett. Også selectorswitchen bak i stedet for foran. Forbanna hazzel å dunke borti den hele tida.... ;) 4 + 2 headstock vil også gi særpreg, og en fet GN-logo så klart. Tummy og forearm cut...... Jada jada, jeg vet det koster.... men det er vel bare fantasien som setter grenser for å lage en skikkelig tøff Tele :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper den allerede er lansert på forumet, men hvis ikke er dette et godt hjelpemiddel i designprosessen ;)

http://www.yajimastringworks.com/tct/yswtct-kisekae-e.asp

bilde4.png

Uploaded with ImageShack.us

Alle gitarnerder burde kjenne til denne.

For øvrig et morsomt bidrag du kommer med der, selv om Robin-plekterbrettet ikke akkurat er DIY-vennlig. :)

Reverse headstock støtter jeg. Det ser så herlig harry ut.

Jeg ser for meg at denne tråden kan bli absurd lang straks mengden kommer i gang med kreativiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at Castorfiber, Audun, Greener, Euphor, Truckstop Chuckie (opphavsmann), og meg sjøl ser litt nærmere på dette i løpet av uka.

Skal vi bestille 10 gitarer bør vi seks kjøpe en hver og da trenger vi fire til som bestiller av det første opplaget. Bare å melde seg på dere.

Enig i at prisen ikke bør være over 3000kr. og at det må være en gitar som leveres helt ferdig, men som er lett å modde.

Første valg er om det skal være Strat eller Telefasong på gitaren.

Jeg har snudd litt og stemmer nå for Telefasong.

Hvis det ender opp med en ferdig gitar til ca 3k, og ikke noe halvfabrikata, så tar jeg en uten videre forbehold (bortsett fra at jeg ikke har noe cash å avse før feriepengene tikker inn medio juni).

Stemmer på Strat-fasong, da kan man alltids bruke gitaren til et Blackmore-show hvis den blir helt på trynet :D

Hvis man ender opp med billig-pickups for ikke å sprenge budsjettet, så er min erfaring at rails/blades (Artec/GFS/TOG e.l.) gir mest for pengene. Det er heller ikke mange produksjonsgitarer som leveres med slike pickups, så det ville jo skilt GN-gitaren fra andre.

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.