The Euphor

Medlem
  • Innholdsteller

    9 262
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

The Euphor vant dagen sist Mars 11 2016

The Euphor hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

432 Excellent

Om The Euphor

  • Rang
    Ugle i mosen.
  • Bursdag 01. mars 1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Trønder.
  • Interesser
    Gitar...med tremolo og uten.

Nylige profilbesøk

10 651 profilvisninger
  1. The Euphor

    Kemper vs helix vs axe-fx

    Har nå Helix. Personlig merker jeg ingen forskjell fra Axe-FX II. Jeg tror nok at for mange av oss så er det ikke et spørsmål om hva som er best. Vi burde stille oss spørsmålet "hva er bra nok for meg?". Kanskje er det bra nok med en røramp, kanskje vil du ha noe mer. For min del er det stor nok variasjon i en Helix til at jeg nyter å spille gitar igjen, etter lang tid med lite spilling.
  2. The Euphor

    Dur og moll skala

    Jeg har absolutt ingen anelse. Lenken jeg tenkte på er i min signatur, kadenser og resolusjoner. Når det gjelder teori kan det være greit å bare ta tiden til hjelp, før eller senere vil alle de ulike bitene passe sammen og alt gir mening - forhåpentligvis.
  3. The Euphor

    Dur og moll skala

    Forstår det som at dette er en fremstilling av hvilke bånd som spilles på strengene E og A. I A er dette en melodisk moll. Det vil si en A-moll med høyt 6. og 7. trinn.
  4. The Euphor

    Dur og moll skala

    Ja. Det er forholdet mellom tonene som avgjør hvilken type skala du spiller. Med forholdet mener jeg oppbyggingen. I utgangspunktet har alle skalaer* utgangspunkt i CDEFGAH (H er det samme som B, jeg foretrekker å bruke H for å skille mellom alfabetet og skalaer). Fra C til D er det en heltone. Fra D til E er det en heltone. Fra E til F er det en halvtone. Fra F til G er det en heltone. Fra G til A er det en heltone. Fra A til H er det en heltone. Fra H til C er det en halvtone. CDEFGAH(C) kalles en C-durskala, og har oppbyggingen 2 heltoner, 1 halvtone, 3 heltoner, 1 halvtone. 2 1/2 3 1/2. Du kan spille samme oppbygging fra alle tonene. Starter på G med samme oppbygging så spiller du en G-durskala. Tonene blir da G A H C D E F# (G). *Utgangspunktet er at alle skalaer har én av hver bokstav/tone. Det finnes mange eksempler på annet. Tror jeg har skrevet om noe tilsvarende tidligere, sjekk om det finnes en lenke i signaturen.
  5. The Euphor

    Hjelp med Cubase

    Devices heter nå Studio.
  6. Jeg skjønner ikke mye her, men jeg gjør meg likevel noen tanker. Hva rører meg i musikken? Toneart? Nei, ikke så mye - tror jeg. Intervall? Ja, det tror jeg. Jeg har aldri opplevd en modulasjon og følt "ja! DER! G#!" Jeg har derimot ventet på et intervall og følt "ja! DER!" Selv uten å nødvendigvis vite hvilket intervall det er. Det er mulig jeg er helt på feil jordet her...
  7. Det finnes ingen regler. Du må ikke ha refreng, du kan ha bare refreng. Det finnes helt sikkert låter hvor det er vanskelig å si hva som er refreng og hva som er vers, uten at jeg kan komme på noen. Jeg vet ikke hvor jeg har dette fra, det kan være noe jeg har lest, eller kokt sammen selv. Så, ta det for hva det er. For min del er refrenget ofte det som syr sammen teksten. Refrenget gjentas, men ordene i refrenget kan få verset foran til å bety noe annet enn om verset står alene. Hvor aktuelt dette er vil komme an på om du har tekster som er enkle å forstå, eller om de er mer kryptiske, fylt med dualitet etc. Et lite eksempel: 1.Vers: "Skinner i vannet." Ref: "Stasjonen vår legges ned, vi kaster skinnene i fjorden og tar båten." 2. Vers: "Skinner i vannet." Ref: "Solen er som best når den står høyt." Meningen med "skinner i vannet" er veldig ulik for de to, og styres av refrenget. På den måten oppfatter jeg at de beste refrengene ikke er de som fører til allsang om rompa mi, men heller de som får meg til å tenke at noe var sagt på en smart måte. Når det er sagt, du trenger ikke å ha tekst med mening, som nevnt tidligere. Jeg liker faktisk The Look, selv om teksten er svada, og hvem liker ikke Nik Kershaw liksom... Det er mange å lære av.
  8. The Euphor

    Sonic Forces - Theme of Infinite

    Veldig bra! Skulle gjerne lært meg å lage like bra lyd som du får til. Som du ville sagt. Eg er imponert. Det var den enkleste setningen jeg kunne finne.
  9. The Euphor

    Sonic Forces - Theme of Infinite

    Er det du som synger også, HvitRavn?
  10. Hei! Velkommen til forumet! Legg gjerne inn en lenke til versjonen du fant på YouTube, så er det i alle fall større sjanse for at noen kjenner igjen låta.
  11. The Euphor

    Stemme (droppe) gitar til A#

    Skal du spille Aiss Aiss Baby?
  12. The Euphor

    CITES - hvordan forholde seg til alle krav?

    Mener jeg leste at CITES skulle se på reglene og endre de snarest mulig. Neste møte planlagt avholdt allerede i 2019.
  13. The Euphor

    CITES - hvordan forholde seg til alle krav?

    Dalbergia er så mangt, vil tro at Dalbergia Nigra (brasiliansk rosentre) spesifikt fordrer andre krav enn de fleste andre typer Dalbergia. La med en "liten" liste...
  14. The Euphor

    Analysere sang

    Hva slags nivå av analyse er det du ser for deg?
  15. The Euphor

    IBBY NGD x 3

    Jeg har et forslag til hvor neste forumtreff kan arrangeres...