Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er en forutsetning at gitaren har bred appell og koster lite. En gitar som både kan være en nybegynnergitar (eneste gitar), men som også har noe særegent tiltrekkende ved seg (annet enn navnet) som gjør at man får lyst til å prøve den selv om man har noen gitarer fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D He he... Ææhh ... som nevnt, så fikk jeg ikke med meg opprinnelsen her. Og det jeg missa var vel kanskje begrepene "Nybegynner" og "Billig". Da ser jeg for min del ikke helt behovet, markedet flyter jo over av rimelige kopier av alle tradisjonelle gitartyper.

Jeg ser heller ikke helt poenget med å få det billigst mulig, tenkte greia måtte være å få en god gitar uten de helt store kostnadene :)

En gitar med en kropp midt i mellom strat og tele, kanskje med litt assosiasjoner til litt eldre Burns-designer, en lettspilt modern-C halsprofil, og HB, SC og P90, en stetsbar og god hardware, det hadde vært kult.... :P

I rest my case... B)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jo ikke dette noe av da... For mange meninger om design, specs og pris. Jaja, det var da en god tanke. Hvorfor ikke bare lage sin egen gitar om man vil ha noe sprøtt? En strat med mulighet for humbucker om ønskelig må da være perfekt som nybegynnergitar, i tillegg til at den kan brukes av drevne oldiser... Dere som ikke vil delta på en strat trenger jo ikke ødelegge prosjektet ved å si at dere ikke vil ha den, det er jo ikke verre enn at dere ikke kjøper den... Dere som ikke vil ha en billig gitar kan jo bare kjøpe dere en dyr gitar i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som har sagt billigst mulig.

Jeg tror det aller viktigste er at man får mye gitar per krone, og at erfarne gitarister på forumet har tro på kvaliteten i sluttresultatet. ;) Skaper man litt entusiasme rundt det, så kan det nok bli noen gitarer i bestilling til slutt.

Jeg er ikke spesielt dyktig, men har jo et par gitarer fra før. Pengesekken for bruk på dette er ikke stor, men blir det en Gitarnorgegitar som har noe spesielt ved seg som ikke finnes overalt, så er jeg med om den ikke blir for dyr.

Og for å ha sagt det: blir det strat form, så blir det det. Men noe spesielt ut over navn og evt finish bør det være.

Jeg tror det erfaringsmessig er mange synsere, men få som er villige til å organisere. Om noen tar den jobben, må vi nok innse at mange ikke får viljen sin når den endelige gitaren tar form. Jeg synes ihvertfall at dersom noen tar på seg dette, så må de få retten til å gjøre beslutninger om hva gitaren skal være, forhåpentligvis i ånden av forumets meninger sett under ett.

Jeg er spent, og det slo meg at jeg egentlig ikke har noen -caster i det hele tatt fra før. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det må være en Strat eller Tele som utgangspunkt. Og at muligheter for å modde gitaren er med i designet.

Og ja, det finns mange billig gitarer av disse på markedet. Så hvordan skal GNG skille seg ut fra de andre?

For det første tror jeg det skal være lett å få til en gitar som gir mer gitar for pengene, og for det andre så går det å legge litt mer kvalitet i gitaren.

Tenk ESP/Edwards som baserer mange av sine modeller på Kina halser og kropper, men setter opp gitarene med kvalitetsdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel kanskje det greieste at noen setter sammen en liten prosjektgruppe som utarbeider forslag til GNG-øks.. :D

Enig i det. Forprosjekt er nok tingen hvis det ikke bare skal koke ut i en tråd med masse synsing. Kanskje en gruppe på 3-5 personer med litt forskjellig bakgrunn men alle med god erfaring kunne utarbeidet noen forslag som så kunne diskuteres videre evnt stemmes over? De som er med i denne gruppen burde ha kompetanse på DIY og oppsett/modding/justering av gitarer, i tillegg til god peil på fender/gibson (og evnt andre merker som f.eks Ibanez) årsmodeller, deler, standarder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta på meg bestilling av gitarer og evt. deler, men ønsker også en prosjektgruppe som representerer bredden her på forumet.

Forslag; GunnarpåMo, Castorfiber, Audun, Greener, pluss et par unge lovende fra Ibanezergarden... :P Må jo bli en winneraxe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag; GunnarpåMo, Castorfiber, Audun, Greener, pluss et par unge lovende fra Ibanezergarden... :P Må jo bli en winneraxe....

Skal man kjøre noe som er i nærheten av Ibanez-stilen så kan man utelukke at det blir gitar til en ålreit pris og at den blir moddevennlig. Til det er målene og dimensjonene på en "Ibanez-stil-gitar" altfor forskjellige fra Fender-stilen, noe som gjør at f.eks bytte av hals eller lignende blir ganske utelukket. Modding av en slik gitar vil nesten utelukkende dreie som om pickupene, og da blir hele poenget med å lage en "moddevennlig" gitar litt borte.... Dessuten roper jo disse shredder-gutta konsekvent etter 24 bånds hals og spisse former. Makan! OMGZ!

Fra spøk til Halvor; GunnarpåMo har vel opp til flere ganger ymtet frempå at det for enkelthets skyld (vel, det var mine ord) bør det være snakk om en type "stratocaster" eller "telecaster". Akkurat det burde være det enkleste å bli enige om, så får vi ev. fortsette å "krangle" om pickup og hardware (og jeg nevner igjen Trev Wilkinson med tanke på pris kontra kvalitet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.