Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Det er mange i asia som har kopiert 4+2 musicman headstocken i mange år nå, så det er muligens ikke noen umulighet å få til. Det mest essensielle med den konfigurasjonen er at man slipper strengetrær og/eller høydejusterte stemmeskruer. Man sparer seg både penger og trøbbel med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med å ha vibsystem på en strat? Koster jo lite for et bra system. Passe på å ikke lage gitaren for usedvanlig da, tenkte også at denne gitaren kunne være en ide for dem som registrerer seg på forumet å spør "hvilken gitar skal jeg kjøpe?" Hvis det blir noe lik den blå gitaren som ble postet lengre opp her så trekker hvertfall jeg meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med å ha vibsystem på en strat? Koster jo lite for et bra system. Passe på å ikke lage gitaren for usedvanlig da, tenkte også at denne gitaren kunne være en ide for dem som registrerer seg på forumet å spør "hvilken gitar skal jeg kjøpe?" Hvis det blir noe lik den blå gitaren som ble postet lengre opp her så trekker hvertfall jeg meg :P

Det var bare et eksempel på hva man kan gjøre med det linkede designprogrammet og ikke et forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare et eksempel på hva man kan gjøre med det linkede designprogrammet og ikke et forslag.

Ah, jeg så ikke linken, øynene mine ble trekt mot gitaren xD Skal teste det ut nå! :)

EDIT: mad paint skills! :D

(Er jo hvertfall GN fargene, hvor pent det er kan jo diskuteres ;) )

GNgitarstripe.png

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går an å trekke følgende konklusjoner:

- "prosjektgruppen" begynner å ta form

- en tråd med en poll og positive kommentarer bør vi snart ha. Den pollen trenger nok litt tankearbeid før den blir bra, tror jeg

- nesten ingen vil få en gitar som er akkurat det de ønsker seg

- Dette skal ikke være en nybegynnergitar, men en gitar i "player"- klassen, der målet er å få en litt særpreget gitar som er masse "bang for the bucks", altså en gitar som spiller mye bedre enn det den koster. Dette oppnås ved å utelate fortjenesten til de som jobber med saken.

Spørsmål:

Er det hensiktsmessig å få et eget midlertidig forum der prosjektgruppen kan poste og styre uten at resten av medlemmene trenger å ha innsyn? Tipper det kan ordnes..

Mening- støtter hardtail, blades, samt 4+2. Da blir det litt særpreg over det hele. Men det er bare mitt ønske, jeg er med på hva som helst. Nesten.

Videre- blir det snakk om å kjøre "batch 2" etter at vi har fått den første i havn, synes jeg at prisen skal økes med et par hundringser som går direkte og uavkortet til driften av forumet. Så kan man diskutere videre om de som kommer til å måtte bestille, kontrollere, pakke og så videre bør ha noen kroner for jobben i tillegg. Det synes jeg er rett og rimelig. Da begynner det å gå fra hobby til jobb, om enn ikke noe man blir rik på. Dette siste er jo detaljer man kan ta på kammerset, men synes det er like greit å lufte det først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp starta å sjå etter min fyrste elgitar.

Einaste eg har fått testa til no er ein ny Fender St.Strat HSS, på ein Fender Mustang III

Men kvifor ikkje melde seg på her...

Prismessing er eg med opp til 5000,-.

Likar godt Fender Strat, meir oppteken av god lyd enn kule fargar, og må ikkje vere "for tung" å spele på.

Kan ikkje skru sjølv, så halvfabrikata duger ikkje ... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp starta å sjå etter min fyrste elgitar.

Einaste eg har fått testa til no er ein ny Fender St.Strat HSS, på ein Fender Mustang III

Men kvifor ikkje melde seg på her...

Prismessing er eg med opp til 5000,-.

Likar godt Fender Strat, meir oppteken av god lyd enn kule fargar, og må ikkje vere "for tung" å spele på.

Kan ikkje skru sjølv, så halvfabrikata duger ikkje ... ^_^

Høres ut som en glimrende måte for deg å få deg en flott gitar, og da sitter du igjen med 2 tusen du kan bruke på andre ting. Velkommen skal du være på forumet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går an å trekke følgende konklusjoner:

- "prosjektgruppen" begynner å ta form

- en tråd med en poll og positive kommentarer bør vi snart ha. Den pollen trenger nok litt tankearbeid før den blir bra, tror jeg

- nesten ingen vil få en gitar som er akkurat det de ønsker seg

- Dette skal ikke være en nybegynnergitar, men en gitar i "player"- klassen, der målet er å få en litt særpreget gitar som er masse "bang for the bucks", altså en gitar som spiller mye bedre enn det den koster. Dette oppnås ved å utelate fortjenesten til de som jobber med saken.

Spørsmål:

Er det hensiktsmessig å få et eget midlertidig forum der prosjektgruppen kan poste og styre uten at resten av medlemmene trenger å ha innsyn? Tipper det kan ordnes..

Mening- støtter hardtail, blades, samt 4+2. Da blir det litt særpreg over det hele. Men det er bare mitt ønske, jeg er med på hva som helst. Nesten.

Videre- blir det snakk om å kjøre "batch 2" etter at vi har fått den første i havn, synes jeg at prisen skal økes med et par hundringser som går direkte og uavkortet til driften av forumet. Så kan man diskutere videre om de som kommer til å måtte bestille, kontrollere, pakke og så videre bør ha noen kroner for jobben i tillegg. Det synes jeg er rett og rimelig. Da begynner det å gå fra hobby til jobb, om enn ikke noe man blir rik på. Dette siste er jo detaljer man kan ta på kammerset, men synes det er like greit å lufte det først som sist.

Jeg er enig i et lukket underforum der de utvalgte i fellesskap jobber fram en to- tre alternativer som resten senere kan stemme over. Hvis det i det hele tatt skal være noen mulighet for at dette skal bli noe av, er det nok den beste måten å gjøre det på. Resten kan selvfølgelig fortsatt komme med forslag i denne tråden.

Likevel må det bli slik at hovedmålet må være en gitar med mer eller mindre klassisk design, men likevel med detaljer (i finishen) og specs som gjør at den skiller seg litt ut. Blir det for spesielt vil det føre til liten interesse, og blir det for standard og klassisk, kan man gjerne kjøpe en ferdig Squier e.l. Uansett tror jeg alternativene til kropp og hals må være Strat eller Tele både pga. tilgjengelighet og pris, og ikke minst at de er enkle å modde etterpå, og såpass klassiske at de fleste ikke synes de er helt forjævlig å bli sett med Jeg vil dog ikke utelukke headstock med 4+2 tunere som et alternativ, da det virker som en god ide. Et par av finish-ideene som har kommet, er slett ikke dumme heller.

Castor, du kan kanskje lage et lukket underforum etter at du har tenkt litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My humble suggestion (og hvorfor jeg skriver på engelsk vet jeg ikke :P )

post-5210-0-08115200-1306181397_thumb.jp

Slett ikke så gal, men jeg foretrekker headstocken normal vei, og så ville jeg nok hatt en humbucker uten metallcover på en strat.

Og så synes jeg det er bortkastede penger å betale ekstra for relicing, men om det er en del av pakka og man får det innenfor prisen, så skal ikke jeg være surpomp dersom det er det man ønsker å gå for finishmessig.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.