Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Lefty?

Er det godt nok for JH, så...

jimi-hendrix.jpg;):ninja:

Spøk til side: Skjønner at folk vil ha lefty, men det er vel ikke dermed sagt at det bare er å snu et par treklosser i CNCen... Det kan likevel hende at dette er en smal sak for en stor, seriøs produsent. Er vel bare å spørre når man plasserer ordren, skulle jeg tro.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig bare meg som får litt vondt i kroppen av å se en tele med trem og bucker i broposisjon?

Skal man nytenke en tele er jeg mer gira på å heller putte en P90 i hals-posisjon enn å tulle med det som faktisk gjør en tele til en tele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig bare meg som får litt vondt i kroppen av å se en tele med trem og bucker i broposisjon?

Skal man nytenke en tele er jeg mer gira på å heller putte en P90 i hals-posisjon enn å tulle med det som faktisk gjør en tele til en tele :)

Nei. I hvert fall når det gjelder tremolo, men som sagt, hvis dette i det hele tatt skal bli noe av, blir det nok en del løsninger og specs som ikke alle er helt fornøyd med. Dog når det gjelder tremolo kontra fast stol, mener jeg at fast stol muligens er det beste. Uansett Strat eller Tele type gitar. Det er tross alt det enkleste og sikkert det billigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig bare meg som får litt vondt i kroppen av å se en tele med trem og bucker i broposisjon?

Skal man nytenke en tele er jeg mer gira på å heller putte en P90 i hals-posisjon enn å tulle med det som faktisk gjør en tele til en tele :)

100% enig. En P90 i neck var faktisk ikke så dum idé. Kan bli kult. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vl heller ha en gitar med hardtail av god kvalitet enn en standard vispepinnemodell, i hvert fall hvis det er en "telecaster" det ender opp med til slutt.

Slik jeg ser det, er det vel i første rekke snakk om rundt ti gitarer vi prøver oss med i første runde, og da bør de ti som skal vurdere/kjøpe ha mest å si. Så får vi stole på at man klarer å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp blant de.

Hvis man ikke kan tenke seg å kjøpe en slik gitar, så er det jo fritt fram til å mene noe for det. Jeg ser bare ikke helt hensikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det rett å slett er litt for mange kokker nå.

Noen bør rett og slett bestemme hvordan den skal være å kjøre på. Folk har så forskjellige interesse på hva som er "pent", så noen vil misslike gitaren uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med humbucker og vibarm.

Fender selv eksperimenterer jo med lignende ting:

http://www.fender.co...rtno=0130050306

Selvfølgelig gjør de det. Jeg tipper den modellen der ikke akkurat ble noen volumselger. Det er ikke det vi skal ha heller, men det gir uansett en liten pekepinn på hva som er attraktivt. Om det blir tremolo eller ikke er jo ikke avgjort, men som jeg sa, vil jeg tro at fast stol både er enklere og billigere, sansynligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke kan tenke seg å kjøpe en slik gitar, så er det jo fritt fram til å mene noe for det. Jeg ser bare ikke helt hensikten.

Poenget er at jeg kan tenke meg å kjøpe en slik gitar, om den holder seg innenfor det jeg syns er akseptabelt. Jeg kommer aldri til å kjøpe en telecaster med tremolo feks. Men hvis dere ikke vil ha mer input så skal jeg holde kjeft. (Selv om jeg ikke akkurat er flink til det :ninja: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.