Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Jeg er såpass kylling i forhold til å fikle med rettighetsinstillingene til forumet, at jeg nok kommer til å be JonArve om å gjøre det. Men som du sier, et "lukket selskap" der man kan jobbe litt i fred er nok lurt. Kompromisser må man gjøre, og da gjelder det å finne den rette miksen mellom sært, bra og noe som mange liker. Dette er nok ikke lett, se bare på hva gitarfabrikantene lager og forsøker å tjene penger på.. :) Vi skal gjøre det uten erfaring, og i gratis atpåtil! Tenk om vi slumper på å lage verdens beste gitar, noe som ingen andre har tenkt på før, og så sitter vi igjen med null kroner for innsatsen!

Spøk til side, jeg skal høre med JonArve om han kan opprette en slik gruppe, og så informerer jeg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig synes jeg vel at en strat bør a vibarm, og her mener jeg følgende:

  • Dersom GN-gitaren skal ha vibarm, så bør den baseres på en strat.
  • Dersom GN-gitaren skal ha fast bro, så bør den baseres på en tele.

Jeg er egentlig åpen for begge variantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på hva som kan gjøre GitarNorgeGitaren spesiell, og her er en løs samling forslag:

  • Uvanlig pickupkonfigurasjon i forhold til formen
  • Killswitch
  • Uvanlig / Custom headstock (jeg liker 4+2)
  • Ferdig utfresning under plekterbrett slik at gitaren kan moddes med de fleste pickupkombinasjoner uten at det må freses i kroppen.
  • Uvanlig form på knotter (f.eks. metallknotter på en strat eller bredere knotter på en tele.)
  • Contouring på kroppen for bedre ergonomi.
  • Spesielt spillbart halsmateriale/halsprofil (Vet det er mye smak og behag her... ;) )

Ellers er jo finish en egen greie. Men som tidligere nevnt synes jeg ikke finish alene skal være det som gjør gitaren spesiell.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål:

Er det hensiktsmessig å få et eget midlertidig forum der prosjektgruppen kan poste og styre uten at resten av medlemmene trenger å ha innsyn? Tipper det kan ordnes..

Vi er nøyaktig mange nok i prosjektgruppen til å bruke en felles PM (6 personer) enklere blir det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg poster mye nå. Blir bare litt engasjert her, og mener mye. :ninja:

Finnes det noen profesjonelle eller semiprofesjonelle designere på forumet og som kunne tenke seg å bidra?

For selv om dette skal være en gitar for gitarister, så er et kult og smakfullt utseende en viktig faktor for totalinntrykket.

Ser jo at mange av forslagene går i blått, hvitt og sort, mitt eget inkludert. Det er jo litt konservativt. Kunne vært moro å se hva en dyktig og kreativ designer kunne komme opp med. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette skal bli en suksess, så tror jeg det er helt essensielt at vi IKKE prøver å lage verdens rareste gitar. Gitaren bør ha en "normal" pickupkonfigurasjon, "normal" kropp ala tele, og "normal" headstock. Mitt forslag er å lage den rimelig tradisjonell, men få en litt kul finnish på kroppen, med kanskje Gitarnorge-logoen (uten tekst), som en slags silhuett på kroppen. Først da snakker vi om en god player og en god backupgitar etter min mening.

Her er mitt forslag:

tele.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.