Gå til innhold

oystein1988

Medlem
  • Innholdsteller

    2 070
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    14

oystein1988 vant dagen sist Juni 8 2013

oystein1988 hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

290 Excellent

Om oystein1988

  • Rang
    Psychofunkadelic

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

5 990 profilvisninger
  1. Ja de fleste digitalmiksere på markedet i dag har den muligheten, som åpner for flotte multitrack-opptak live uten å ha millionbudjsetter! kjempebra, og jeg benytter det selv hver eneste konsert vi gjør (med Logic Pro X på mac, @RuneMa, det funker knall!)
  2. Ja ser ut til at den mikseren du nevner har enkel lydkort-funksjonalitet. Men Steinbergerkortet er nok langt bedre kvalitetsmessig, i tilegg til å ha mulighet til å ta opp to spor samtidig. Også mye mer funksjonalitet rundt monitorering og phantom-power på Steinbergerkortet. Hadde ikke vært i tvil hva jeg ville valgt hvis jeg måtte velge mellom disse to ?
  3. Eventuelt kan windowsbrukerne trykke Home knappen da ?
  4. eller cmd+pil opp #macforlyfe
  5. Hadde gått for en 13" Macbook Pro med retina skjerm, en kjapp ekstern lightningbolt harddisk, en Røde NT-1 og DT770 headset
  6. Har en Bugera BC-30 som jeg har bygget om til forsterkertopp som jeg er meget fornøyd med. Men vurderer å bytte rørene ettersom de nå er noen år gamle, og det var nok ganske billig rør fra før av. Er på utkikk etter noe som gir klarest/brightest mulig lyd og litt mer gain. Noen tips? Mvh Øystein
  7. Vi har hatt et par doble 18" fra STK. Det var kloner/inspirert av EAW SB850 kasser. De spilte bra med nok watt, men store og tunge. Hadde ikke gått for noe aktivt av samme merke. Men elementer og trekasser er vanskelig å "fucke opp" og er ganske safe uansett produsent.
  8. Her må det nok aller helst jobbes med sangteknikk. Eller i dette tilfellet, mye enklere, synge høyere En mik som allerede er på feedback-grensa gainmessig kan bli ekstra kjip med mer kompressor. En kompressor gjør jo signalet lavere, også har du makeup-gain for å kompensere. Et eksempel er at hvis signalet er høyt nok i PAen og compressoren tar av 6db under sang, så er jo mikken 6db høyere når den bare står på stativet uten å bli sunget, og enda mer i fare for å starte å feede ukontrollert. Det er nok mye mer å hente på først og fremst synge høyere, men også plassering av mikrofon, monitor og PA-anlegg. Samt en god EQ som du kan notche ut frekvenser som er i fare for å feede. Både i monitor og i PA.
  9. Er ikke så ofte her lenger, men leste denne posten da det så interessant ut og jeg er mest opptatt av PA og studio-utstyr framfor gitarting for tiden Dette er monitorene vi bruker http://www.thomann.de/gb/the_box_pro_mon_a10.htm De veier ikke en dritt, tar kjempeliten plass, og holder seg pene siden jeg kjøpte med beskyttelsestrekk til dem. Tro det eller ei, selvom vi er et rølpete rockeband så ser det fint ut med ryddig scene. Og ingenting er styggere en svære 15" PA topper på skrå foran scena De holder tritt med rørforsterker-backline på full (halv) pupp, trommesett og bassrigg fra helvete. Vi kjører bare vokal i disse, men også akustisk gitar på akustiske jobber. De funker flott hvis man ikke skal ha bassgitar, trommer og alt annet drit som ikke hører hjemme i monitorer
  10. At det går an å ta denne forferdelige landeplagen/trubadurplagen og gjøre den til noe bra Magnus Grønneberg – Tore Tang
  11. spilte fint bass med min Orange OR50 på et gitarkabinett. Høyt.
  12. Orange terror bass ampene er megafete. Veier lite og har masse trøkk/effekt.
  13. Jeg bruker også metoden med å splitte spora. En til sub-bass og en til topp/vreng. Rbass på hovedsporet feks, og masse 1176, og en ampsim på det andre sporet. Blender inn med smak og busser det vidre og kanskje har noe lett EQ og comp på bussen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.