Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Jo mer jeg tenker på det, så er Tele-modellen veien å gå. Problemet mitt er at jeg er så sær at jeg utelukkende vil ha gripebrett i lønn, og det er kanskje noen som er like sære andre veien her, som vil ha rosentre/ebony. Så er det mulig å få dette som et valg, uten at det vil påvirke prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også rosentre gripebrett, men jeg er veldig åpen for valgene som gjøres i denne gitaren. I alle andre gitarer jeg kjøper så vil hver eneste detalj være valgt ut/prioritert av meg. Det er litt moro med en gitar som ikke nødvendigvis følger alle mine sære kriterier som kanskje ikke er så veldig godt begrunnet en gang. Jeg for min del håper at GitarNorgeGitaren blir en gitar som skiller seg ut fra de andre gitarene jeg har, og som finner sin egen nisje i gitarstallen, der hver gitar har sine fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å finne den røde tråden her enda.....

Skal GNG være en god nybegynnergitar til en vettug penge, altså noe som upstarts kan kjøpe som et alternativ til noe billig av ukjent kvalitet??

Eller skal GNG være en gitar med en spesiell identitet = GNG, en god og litt spesiell gitar som man kun får her via GN, til en vettug pris ?

Personlig syntes jeg at det er sistnevnte alternativ som er det eneste interessante. Og det skyldes noe så enkelt som at hvem som helst kan gå inn i ei hvilken som helst seriøs gitarsjappe og kjøpe seg en helt duganes Squire Tele eller Strat til 3-4k med et greit oppsett. B)

Men en GNG Tele, med f.eks en twangy SC i bridge, en MiniHB i mid, og en P90 i neck, da snakker vi identitet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å finne den røde tråden her enda.....

Og grunnen er vel at denne idéen er rimelig fersk tror du ikke?

Kanskje man ikke skal gjøre det hele så komplisert i første omgang og bare høre litt på hva folk tror/synes, for så å høre med noen produsenter, hva de kan tilby og til hvilken pris, for så å se hva man faktisk kan realisere og hvordan.

Om vi allerede må sette et mål eller ramme nå, kan det vel være å få laget en prisverdig allrounder hvor folk har muligheten til å endre visse aspekter ved gitaren for å tilpasse den sitt bruk eller sin smak.

Vi kommer aldri til å komme i mål om vi skal designe drømmegitaren til alle og en hver. Det er nok best om folk går inn i "dugnadsmodus" og er litt realistiske først som sist. Se på prosjektet som en morsom felle-øvelse, altså noe vi kan gjøre sammen, og ikke som noe som skal lede frem til å designe verdens beste, eller mest revolusjonerende gitar.

En bra allrounder til en billig penge - jeg skjønner ikke hva som ikke appellerer ved den idéen jeg for å være helt ærlig. Det er jo ikke akkurat sånn at alle butikk gitarer i verden kommer med nøyaktig de spesifikasjonene man ønsker seg.

Angående Tele og Strat, så er det jo mulig for hver enkelt å få både en Tele og en strat til å låte som det motsatte, derav idéen om en viss fleksibilitet og mulighet til selv å velge pickups osv.

Ta på dere "kreativitetsbuksene" fremfor å stille absolutte krav om små-detaljer er min oppfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi allerede må sette et mål eller ramme nå, kan det vel være å få laget en prisverdig allrounder hvor folk har muligheten til å endre visse aspekter ved gitaren for å tilpasse den sitt bruk eller sin smak.

Dette burde være et greit utgangspunkt. En god allrounder basert på kjent design men med en litt annen utførelse enn vanlig, for å unngå tidligere "rebranding".

Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige og minner nok en gang om at det gjelder "å være med på moroa". Poenget er ikke å finne opp hjulet på nytt, eller i denne sammenhengen, forsøke å ende opp med en modell som ikke ligner noe annet. Til det er denne ideen altfor beskjeden, ei heller økonomisk sett noe folk kommer til å være med på. Det genuine er som regel dyrt.

Og sånn går no' dagan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok med uavhengig om det blir en Tele eller Strat. Men grunnen til at jeg mener at dette er gode utgangspunkt er nettopp grunnet tilgangen på deler i etterkant, noe som gjør at alle og enhver lett kan forme gitaren slik de selv ønsker. Som Greener sier så klarer vi nok aldri å gjøre alle helt fornøyd og alle blir muligens nødt til å inngå kompromisser.

Tele eller Strat med fast bro (gjerne med classic player som mal) tror jeg er et fint utgangspunkt. Hadde selvsagt vært morro med noe custuom, men da fyker prisen i været + at aftermarket-deler blir vanskeligere å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at Castorfiber, Audun, Greener, Euphor, Truckstop Chuckie (opphavsmann), og meg sjøl ser litt nærmere på dette i løpet av uka.

Skal vi bestille 10 gitarer bør vi seks kjøpe en hver og da trenger vi fire til som bestiller av det første opplaget. Bare å melde seg på dere.

Enig i at prisen ikke bør være over 3000kr. og at det må være en gitar som leveres helt ferdig, men som er lett å modde.

Første valg er om det skal være Strat eller Telefasong på gitaren.

Jeg har snudd litt og stemmer nå for Telefasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje strat fasong har litt bredere appell - samtidig som jeg tror det er lettere å skaffe plekterbrett med sitt foretrukne pickup-oppsett for de som senere vil modde.

Hadde vært kult med pinstripes eller noe som gjør at gitaren får en GNG identitet som er lett synlig. Noe i stil med dette. Men det blir kanskje en del dyrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.