Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

(Ønskes kjøpt) Marshall 2061 CX kabinett - har ett Orange PPC 212 Closed Back kabinett for rent bytte

Anbefalte innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Cream T '61 Custom '61 pickups, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker 2015 mod. (Gotoh 510T-FE1 tremolo)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      1969 Fender Super Reverb. (Blackface krets.)

Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av Gmal
      Hei folkens. Min JCM 800 2203 er syk, og trenger hjelp av en proff. Jeg holder til i Skien,
      men er forsåvidt mobil innenfor et ganske stort område. Hvilken reparatør anbefaler dere?

• Av erlalv
      Hei. 
      Jeg har spilt i et band en liten stund nå, og nå har vi litt ulike meninger innad i bandet. Cluet er; vi har alle hver vår fullstack, (ENGL Powerball Peavey 5150 og Marshall Jcm800) i tillegg er det planer å micke opp hver amp med 4 mikker, to pr. 4x12.. nå argumenteres det hardt om å anskaffe ytterligere hver vår fullstack, som også skal mikkes opp. 
      jeg mener dette er totalt overkill! Når vi har amper på 100+W, samt to 4x12 hver, så er dette mer enn tilstrekkelig til både øvingslokale og eventuelle steder å spille, spesielt når det skal mikkes opp i PA i tillegg. 
      jeg er av den oppfatning at røramper må opp på et visst volum for at man skal utnytte potensialet til ampen, og spesielt innenfor sjangeren vi spiller, (heavy metal/metal) bommer jeg her?
      Er det jeg som har misforstått noe, blir lyden bedre av å ha to fullstacks, med to 5150topper (for mitt vedkommende), og at man trenger ikke ha lyden så høyt så lenge man har to amper? Og i et øvingslokale på ca 50 kvadrat, vil ikke totalt 6 fullstacks bli totalt overkill? ( og da har jeg ikke begynt å tenke på frakt av utstyr o.l) 
      Motargumentene jeg får er som nevnt at man trenger ikke skru rørampene så høyt når man har to, lydvolumet skal styres av PA, og mulighetene for å variere lydbildet gjøres gjennom å justere mikrofonenes plassering og vinkel foran hvert enkelt kabinett. 

Håper noen kan gi meg argumenter for, eller mot hvis jeg skulle ta feil, for at ett fullstack er mer enn tilstrekkelig. 
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Konrad
      Hei
      Ny mann på forumet.
      Har kommet over ett kabinett som heter 2053, i denne sitter det 1 stk 12tommer element i.
      2054 har 1stk 15tommer.
      Disse ble bare produsert i 73-74,såvidt jeg kan se.
      Noen som vet noe mere om denne/disse?

• Siste aktive tråder

• Du kan jo i teorien legge mange etter hverandre - om alle er på så er det jo ikke sikkert at det låter like bra  https://www.youtube.com/embed/F4mnrbvJ01Y
    • Da er det bare å prøve seg frem med andre ord.  
    • Deter ikke noe fast antall; det kommer helt an på pedalene. Av og til får du dårligere lyd av én pedal, andre ganger kan du plassere tjue etter hverandre uten å merke noe lydmessig tap. Noen pedaler er bufret, andre er true bypass. Buffer kommer også i et utall "kvaliteter". Noen digitale pedaler konverterer signaley ditt til digitalsignal og tilbake til analog, selv om pedalen er av. True bypass er kanskje "best" på papiret, men ikke nødvendigvis i praksis, fordi du får signaltap når signalet ditt må passere for langt uten forsterkning (f.eks. et buffer). Det tryggeste vil alltid være å bruke en loop switcher, gjerne med input og output buffer, men i de fleste tilfeller kan du fint plassere i alle fall ti pedaler etter hverandre uten nevneverdige tap.
    • Satt her og spekulerte litt. Hvor mange pedaler kan man sette i serie før man får lydmessig tap?
    • Er vel forskjell på LED og "sparepærer" ? Det er led pærene som holder i to dager her...
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.