Gå til innhold
  • Bli medlem

jonta

Medlem
  • Innholdsteller

    1 415
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

jonta vant dagen sist Januar 22 2016

jonta hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

154 Excellent

Om jonta

  • Rang
    Psychofunkadelic

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Nesodden

Nylige profilbesøk

6 465 profilvisninger
  1. Skjønner ikke helt spørsmålet. Du lurer på hvordan justere action på FR, eller du lurer på hvordan du kombinerer ekstremt lav action med fravær av fretbuzz?
  2. Med andre ord: Kjøp en av de gitarene Sugardaddy linka til på side 2. Særlig denne likte jeg: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=133682316 Den prutes sikkert ned til 4000,- edit: Du skulle ha fast bro ja...den gule er en billig RG, men med oppgradert pickup i bru posisjon. er den i tilegg satt bra opp og stellt litt med er dete et bra kjøp.
  3. Jeg bruker som regel bare pekefingeren (ytterste ledd) og skrår den ca 45 grader mot gitarhodet. om jeg vil unngå 1 strengen.
  4. Men beis er helt kurant det, om du finner/klarer å blande riktig farge.
  5. Venter i spenning, lykke til og god bedring!
  6. Akkurat. Du kan også blande den med sort for nyanser. Skal du få frem et typisk "burst" utseende kan du, etter beising, slipe partier lysere, før lakkering. Uansett er det er lurt å prøve deg frem på en lignenede trefjøl først.
  7. fargen, bruk riktig farge på beisen. Herdins kjøper du i den lokale jernvaresjappa. Mønsteret på LP'n du har lagt ut bilde av, er typisk flammelønn/bjørk, finer som er limt på, påført beis med klarlakk. Altså et naturlig mønster i treverket. Forårsaket av...var det sykdom? Eller var det at de "strupte" treet med metall bånd? som forårsaker dette fine mønsteret. Mye brukt på møbler i "gamle dager". Du kan også kjøpe billigere finer med "produsert" mønster.
  8. Fornøyd med Sennheiseren. Den ble forøvrig nedsatt på 4sound rett etter jeg kjøpte den🙄
  9. Jeg har også en gitar (12 str Seagull) med endel slitemerker. Begynner nok å bli verd vanvittig mye ;-)
  10. Min N5X 5W står i øvingsrommet, som halvparten av et stereo oppsett, kobla til en lukka 1X12. Den holder overaskende bra volum, også clean, i konkuranse med trommisen i fri drift.
  11. Beklager, Titebound finnes også i vannfast type, ultimate lll grønn etikett.
  12. Frister meg veldig også. Ampmaker der desverre stengt inntil høsten en gang😒
  13. Titebound er også vannfast, så det er det bare å styre unna om man skal ha en sjangse om å få ting fra hverandre igjen.
  14. Det jeg prøvde å si var at, man har ikkke noe mulighet til å plugge inn boost/drive pedalen (diodene) noe annet sted enn i front. Med mindre preampen er utstyrt med en slags eff loop (send/ret.) kobla midt i eller i slutten av gainkretsen. På en rør preamp med dioder, er diodekretsen som regel plassert som gaintrinn nr 3 eller4, fordi det er det som låter best. jeg går ut i fra at produsentene har testa ut ulike plasseringer. Jeg leste et sted at for en "moderne high gain" tone, så vil diodene, i tilegg til å forsterke også temme en ellers litt grumsete rørvreng. Og at plasseringen i slutten av gain kretsen derfor er optimalt.
  15. Noen tanker om limstyrke og lim typer: Slik jeg har skjønt det, blir limfugen din på f.eks hals til hodet minst like sterk som resten av treverket, når du bruker vanlig trelim. I denne videoen, hvor fyren reparerer en knekt cello hals, driller han i tilegg et par hull, slik at han kan forsterke reperasjonen ved å lime pinner i hullene. Antakelig fordi han bruker det gammeldagse "varmlimet" (hide glue). At man bruker denne limtypen på slike innstrumenter er fordi det skal være greit å få delene fra hverandre ved reparasjoner. Men bruddet i dette knekte hals festet skal vel ikke opp igjen, så her burde han ha brukt vanlig hvitlim, tenker jeg. Hva tenker du om limtype for liming av gitarhals? En gitarhals er jo greit å kunne løsne igjen også.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.