Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingcaster bygges. Harald Hårfagre signaturmodell!


Anbefalte innlegg

Beklager at det ble en fjerde post men denne annser jeg som så viktig at det bør kunne aksepteres.

 

Jeg innså ikke før i dag at dn grønne gitarkroppen bare passer på søppelhaugen. Nå ligger den i søppeldunken. Den var håndlaget av en med mer kunnskap enn meg men likevel altfor lite til å lage bra og treverket tror jeg var gran. Feil tykkelse på halslomme var det også. Nå har denne blå kroppen overtatt alle delene men denne må ha tremolo. Resten av delene, Fender stemmeskruer etc er bestillt og betalt og bare to uker så bestiller jeg stolen. så er dette prosjektet ute ferdig. Denne er 10000 ganger mer vellykket i lakkeringen enn den grønne også.

Denne har Fender elektronikk og Fender Custom shop Fat 50's. Stemmeskruer som kommer i posten er Fender American staggered. Halsen er håndlaget av to hobbygitarmakere som tjener litt på halsene sine. Halsen er i kandisk lønn med rosentre. Det er den beste halsen jeg har sett i mitt liv. Stolen skal bli Dragonfire 2piont i stål med stål saddler og messing blokk for importgitarer.

Treverket i bodien er kryssfiner men det tar ned vekten og siden det brukes av fabrikker i noen begynnergitarer så skulle den være grei nok.

Se logoen, forresten

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel strengt talt ikke det? Er den ikke ulakkert på noen gamle Fendere også? Ikke like holdbart, men det funker. 

Pluss i margen for egen logo :)

Tips til neste gang:

Ingen skarpe hjørner på dekalene. Klipp i buer rundt, og inntil bokstavene. Det gir et penere resultat, også etter lakkering.

Se f.eks. klippingen her:

dstrat.jpg

Endret av space
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakket over og det ble usynelig. 

Angående at jeg skulle slutte så mått jeg endre mening for jeg fant et data 3D program til å sette sammen lego med og jeg er veldig fasinert av 3D. Men jeg får bare hodepine av det så... Vel, jeg er tilbake.  Om en uke bestiler jeg siste del til denne gitaren og så er den ferdig.

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare synlig når jeg blitzer med camera. ellers ser jeg det ikke. Men når blitzen kommer så er det noe annet.

Jeg bestiller 2-point Dragonfire stol for import fra USA til Lørdag. Da er blir den helt ferdig. Resten av de andre delene kommer i posten, men butikken har ferie inntil onsdag 24 august så... Stemmeskruer som jeg bestillte er Fender American staggered. men jeg har bestillt mye mer enn det.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, germaniumkid skrev:

Bare en liten kommentar ang. logo: 
 

Jeg har aldri klarlakk over, det går fint an å få gode resultater uten og i tillegg er det fullstendig reversibelt med tanke på evt salg eller annet ombruk av "lablede" halser. 

 

DSC_0489.JPG

Jeg har samme erfaring med den hvite Stratocasteren min. Den trenger overhodet ikke klarlakk. Derimot ned nye blå, dvs denne tråden derimot trengte det. Angående salg så hadde jeg vel ikke fått jeg på langt nær det denne gitaren er verdt likevel... Og den kan bare selges til de som heter Helge siden det på logoen står Helge Stratocaster.

Angående bygging så vil det gå sterkt ned i antall prosjekter siden jeg i tillegg driver med Lego for voksne nå, men jeg skal være på forum og kommentere men at det skal stå stille hos meg - nei, men det blir noen pauser av og til.

To hobbyer...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere kan akseptere denne dobbeltpostingen for nå skal jeg skrive noe ganske interessant angående prisen på den blå gitaren siden jeg bare kjøper nye deler og masse av det er Fender på gitaren min på hvor overraskende langt ned i pris som jeg fikk den for den ble ikke så dyr. (alt er betalt nå) 

Nå kan jeg først nevne deler:

Brukt kropp - 20euro

Gitarmakerlaget hals i kanadisk lønn (ny) -  75euro

Custom shop Fat 50's nye - 170 euro

Komplett Fender elektronikk - 50 euro

Fender american stemmeskruer - 49 euro

Plekterbrett - 8 euro

Bakplate - 3 euro

Halsplate fulgte med koppen - 0 euro

Plekterbrettskruer 5 euro

Jack cover 4 euro

Grunning/Blå/klar lakk 12 euro

Flytende stol i stål baseplate/saddler og messing blokk - 20 euro

Logo 20 euro

--------------------------------------------

Dette danner den nette pris på bare 456 euro og som som kursen er nå så tilsvarer det 4240,42kr. Ikke ille det?

Overraskende billig, ikke sant? Særlig med tanke på at det er custom shop pickups.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.