Web Analytics
Jump to content

Innspillingsprosjekt youtube

K_Kves

Recommended Posts

Fryktelig utight. Er jo nesten et halvt sekund unna mange steder. Om det er deg eller hu er litt uvisst. Lyden er også veldig ullen og det hele høres uklart ut.

Hvis dette er et prosjekt så hadde jeg jobbet mye mer med lyden og selve spillinga før jeg hadde lastet det opp.

Fryktelig utight. Er jo nesten et halvt sekund unna mange steder. Om det er deg eller hu er litt uvisst. Lyden er også veldig ullen og det hele høres uklart ut.

Hvis dette er et prosjekt så hadde jeg jobbet mye mer med lyden og selve spillinga før jeg hadde lastet det opp.

Helt enig at det er to veldig rufsete klipp! Burde absolutt brukt mer tid på å få det ordentlig, men hun spiller inn på noe jeg tror er en laptop-mic, så uansett hvor mye tid jeg hadde lagt i det ville fortsatt lyden vært dritt.

Takk for tilbakemelding anyways!

Jeg har den boka. Fin innføring i alt man trenger for å ta opp og mikse gode innspillinger med rimelig utstyr.

Den ser jeg.. helt sikkert kjekk å ha. Men skal godt gjøres å få til underverker med en integrert laptop-mic vil jeg tro? :)

Har dere 0 budsjett til utstyr noen av dere?

Det er ikke mange penger som skal til for å ta opp lyd bedre enn laptop-mikrofon. Hva slags forsterkere har dere? Har den linjeutgang er det bare en kabel som mangler hvis PCen har linjeinngang. Det er bedre enn å mikke opp forsterker med en intern PCmikk, altså.

Her er den enkleste billigløsningen for opptak jeg kan tenke meg:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=669525

http://www.zoom.co.jp/english/products/h1/

Edited by sarge

• 3 weeks later...

Mitt utstyr pr. i dag:

Zoom G2.1u effektpedal med lydkort, som egentlig gir en litt digital lyd - denne må snart byttes ut..

Hmmm....digital lyd, sier du? Har du aktivert simuleringen av kabinett når du gjør opptak? Innstillingen for "Extra EQ/Cabi&Mic" bør settes på "Cb", noe som inkluderer kabinettsimulering for ampmodellene.

• 2 weeks later...

Hmmm....digital lyd, sier du? Har du aktivert simuleringen av kabinett når du gjør opptak? Innstillingen for "Extra EQ/Cabi&Mic" bør settes på "Cb", noe som inkluderer kabinettsimulering for ampmodellene.

Jeg skal gjøre et test-opptak i helgen, så får jeg se hvordan det blir. Skal også sjekke Extra EQ/cabi&mic-instillingene på de effektsporene jeg bruker, takk for tips!

Håper dette kan gi meg litt mer glede over innspillingen!

Nei, jøss... Digital lyd fra en digital dings. Kunne jeg aldri sett for meg :ninja:

Ja, det er jo derfor all musikk på nettet, på CD og SACD, på digitale opptakere, fra Axe osv. låter digitalt. Har musikken vært innom digitale kretser så låter den selvsagt digitalt.

Nei, akustiske instrumenter rett på voksruller er greia!

Duh! ;)

Edited by sarge
  • Like 1