Gå til innhold
  • Bli medlem
K_Kves

Innspillingsprosjekt youtube

Anbefalte innlegg

Fryktelig utight. Er jo nesten et halvt sekund unna mange steder. Om det er deg eller hu er litt uvisst. Lyden er også veldig ullen og det hele høres uklart ut.

Hvis dette er et prosjekt så hadde jeg jobbet mye mer med lyden og selve spillinga før jeg hadde lastet det opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fryktelig utight. Er jo nesten et halvt sekund unna mange steder. Om det er deg eller hu er litt uvisst. Lyden er også veldig ullen og det hele høres uklart ut.

Hvis dette er et prosjekt så hadde jeg jobbet mye mer med lyden og selve spillinga før jeg hadde lastet det opp.

Helt enig at det er to veldig rufsete klipp! Burde absolutt brukt mer tid på å få det ordentlig, men hun spiller inn på noe jeg tror er en laptop-mic, så uansett hvor mye tid jeg hadde lagt i det ville fortsatt lyden vært dritt.

Takk for tilbakemelding anyways!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...eh

Jeg har den boka. Fin innføring i alt man trenger for å ta opp og mikse gode innspillinger med rimelig utstyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den boka. Fin innføring i alt man trenger for å ta opp og mikse gode innspillinger med rimelig utstyr.

Den ser jeg.. helt sikkert kjekk å ha. Men skal godt gjøres å få til underverker med en integrert laptop-mic vil jeg tro? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere 0 budsjett til utstyr noen av dere?

Det er ikke mange penger som skal til for å ta opp lyd bedre enn laptop-mikrofon. Hva slags forsterkere har dere? Har den linjeutgang er det bare en kabel som mangler hvis PCen har linjeinngang. Det er bedre enn å mikke opp forsterker med en intern PCmikk, altså.

Her er den enkleste billigløsningen for opptak jeg kan tenke meg:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=669525

http://www.zoom.co.jp/english/products/h1/

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere 0 budsjett til utstyr noen av dere?

Mitt utstyr pr. i dag:

Zoom G2.1u effektpedal med lydkort, som egentlig gir en litt digital lyd - denne må snart byttes ut..

Cubase LE 4

416zKv2V8cL._SL500_AA300_.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt utstyr pr. i dag:

Zoom G2.1u effektpedal med lydkort, som egentlig gir en litt digital lyd - denne må snart byttes ut..

Hmmm....digital lyd, sier du? Har du aktivert simuleringen av kabinett når du gjør opptak? Innstillingen for "Extra EQ/Cabi&Mic" bør settes på "Cb", noe som inkluderer kabinettsimulering for ampmodellene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm....digital lyd, sier du? Har du aktivert simuleringen av kabinett når du gjør opptak? Innstillingen for "Extra EQ/Cabi&Mic" bør settes på "Cb", noe som inkluderer kabinettsimulering for ampmodellene.

Jeg skal gjøre et test-opptak i helgen, så får jeg se hvordan det blir. Skal også sjekke Extra EQ/cabi&mic-instillingene på de effektsporene jeg bruker, takk for tips!

Håper dette kan gi meg litt mer glede over innspillingen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jøss... Digital lyd fra en digital dings. Kunne jeg aldri sett for meg :ninja:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jøss... Digital lyd fra en digital dings. Kunne jeg aldri sett for meg :ninja:

:lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss..artig type! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er jo derfor all musikk på nettet, på CD og SACD, på digitale opptakere, fra Axe osv. låter digitalt. Har musikken vært innom digitale kretser så låter den selvsagt digitalt.

Nei, akustiske instrumenter rett på voksruller er greia!

Duh! ;)

Endret av sarge
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Naigewron
      @Evil_Caprino kom med et godt forslag i en tråden om dokumentaren Axemen Of Sweden: Vi trenger en tråd for anbefalinger av musikkrelaterte dokumentarer.
      Linker er flott hvis de er åpent tilgjengelig, men ellers får det duge med navn på film og plattform (Netflix, Hulu, HBO, Viaplay, whatever). En kort beskrivelse av innhold er også positivt, så har vi en idé om hva det handler om.
      Jeg kan starte med noen som jeg kommer på i farten.

Netflix:
      Wrecking Crew:
      Historien til en gjeng sessionmusikere som spilte på stort sett alt av hitlåter på 50- og 60-tallet

Hired Gun:
      Dokumentar om livet til innleide musikere (som oftest i livesammenheng). Litt lettbeint, og med tidvis mye fokus på Jason Hook (som er hovedmannen bak filmen), men interessant likevel.

History Of The Eagles:
      Åpenhjertig dokumentar som involverer alle medlemmene og deres historier.

Foo Fighters - Back And Forth:
      En annen åpenhjertig og ærlig dokumentar om Foo Fighters' historie, fulgt av et innblikk i innspillingen av albumet Wasting Light.

Metallica - Some Kind Of Monster:
      De fleste har vel sett denne nå, men hvis ikke så ligger den på Netflix. En vindu inn i en periode der verdens største metalband brøt totalt sammen og forsøkte å bygge seg opp igjen.
      Eagles Of Death Metal - Nos Amis:
      Historien om Eagles Of Death Metal, inkludert alt som har skjedd siden massakren i Paris og deres retur til scenen.

Netflix har generelt mye snacks, både konsertfilmer og dokumentarer. Vel verdt å sjekke ut musikkseksjonen deres.

HBO Nordic:
      Foo Fighters - Sonic Highways:
      Dokumentar om innspillingen av Foo Fighters-albumet med samme navn. Hvert spor ble spilt inn i en av USAs byer med en særegen musikkhistorie, og inkluderer en del intervjuer og gjesteopptredener med artister fra hver av disse byene

YouTube:
      Fuzz - The sound that revolutionized the world
      https://youtu.be/Y43fE0Iwslc
      Dokumentar om gitarpedalindustrien. Den er minst ti år gammel nå, og pedalmarkedet har virkelig tatt av siden den gang, men kult å se tilbake og høre fra alle gutta som nå er ledere i industrient (Analog Mike, Robert Keeley, etc, etc)

Kommer ikke på flere sånn i farten, og siden jeg sitter på jobb får videre søking vente til senere  
    • Av oyvind93
      Hallo
      Eg er ein student som går ved Noroff fagskule i Oslo. Eg har ein semesteroppgåve der eg skal spille inn ein song til eit band. Har du eit band eller kjenner til eit band som er interessert i å spille inn i eit studio som er eit av de beste studioet i Norge heilt gratis? Dette er første mann til mølla! Innspilling vil fåregå rundt 5 desember, men visst du tar kontakt kan me finne eit tidspunkt som passer best for alle. Alle sjangre er velkommen! Send meg gjerne demoer av bandet ditt
      Ta kontakt på oyvind.finn@hotmail.com
      - Øyvind Finne
    • Av Affen
      Såeh... Jeg har brukt Logic Express til å spille inn siden jeg fikk MAc i 2009. Etter Macen streika har jeg brukt kona sin. Jeg har selv en PC. Etter siste oppdatering på Macen hennes, får jeg ikke lenger brukt Logic Express, og får beskjed om å kjøpe nyeste versjon.
      Da jeg har PC ønsker jeg heller anbefalinger til en rimelig (helst sub 1500 om mulig) DAW. Bruker det i hovedsak for moro skyld, og trenger ikke noe superproft. Pluss om det er enelt å bruke, les, idiotsikkert 
      Prøvde meg på Audacity, men innspillingene ble sykt forvrengte.
    • Av Torbjornhoelsveen
      Her er en liten gitarcover av Porter Robinson & Madeons sang Shelter! Håper dere liker det:)

• Av TorVaga
      Hei forum.
      Tenkte jeg ville dele litt om mitt første bygg av en elgitar helt fra bunn. Jeg har en god stund tenkt at det hadde vært gøy å lage sin egen gitar, og da jeg fant en bjørk etter oldefaren til kona hadde jeg en god grunn til å starte (selv om bjørk kanskje ikke er førstevalget i materiale til gitar i manges øyne).

Som ung var jeg stor fan av Lenny Kravitz og har alltid syntes at en Flying V var rå, så da falt valget på den... (hadde jeg bare visst hvor mange timer jeg ville lete etter deler til den).
      Jeg fikk tak i noen tegninger, og lagde meg maler. 

Etter en prat med en lokal bassbygger (listerudbass.com - får jeg lov til å ha linken her moderator?) fikk jeg tipset om at bjørk var litt for livlig til å ha som hals på gitaren, og valgte å kjøpe lønn og valnøtt av hardtre.no. (Jeg deler hvor jeg har kjøpt kun for opplysningen, og jeg har ingen interesser i noen av disse to sidene!)
      Jeg jobbet tidligere som tømrer og har en del verktøy i garagen/ verkstedet der bilene ofte står, men har begynt å jobbe som lærer på en ungdomsskole hvor vi også har en fin sløydsal. Her har jeg fått jobbet emnet ned til en passe tykkelse, og jeg skulle igang med å lime sammen kroppen.

Dette viste seg å være litt verre enn først antatt. Jeg prøvde først å lage en "kile" hvor jeg kunne tvinge delene sammen med kiler i bunnen. Dette ble en dårlig liming, og jeg delte kroppen på langs for en ny liming.  

Den nye limingen ble inspirert av en jeg fant på nettet som hadde bygd seg en V. Her kuttet jeg ut noen rette vinkler som jeg kunne bruke lange tvinger på.
      Med kroppen ferdig kuttet startet jeg med fresing av fordypningen til elektronikken, og lommen til halsen.

Slik har kroppen ligget en god stund, mens jeg begynte på halsen som er et kapittel for seg selv. Jeg har bygd meg en jigg for fresing av halsen med utgangspunkt i Bill Scheltema's jigg for dette.
      Før jeg brukte jiggen til å forme halsen freste jeg spor til trussrod'n:

Den ble ganske bra, men tok nok lenger tid å bygge enn jeg ville brukt på å shape halsen for hånd. Den gjør grovjobben ganske fort når man først har laget den, og trenger kun noen minutter med sandpapir for å bli bra. 

Som dere ser så blir det grove kanter i enden ved hodet og hælen dit fresen har gått, og de har jeg jobbet med i disse dager. Så nå er jeg ca. her: 

Videre er planen å lage hull til pickup's og gjennomgående hull til strengene, samt feste bridge'n. Også har jeg vært i kontakt med en lakkerer som kunne blande meg en Surf Green, og la meg gjøre pussejobbene mellom strøk.

Dette ble en lang og rotete post, men kanskje noen synes det er interessant
      Det vil komme oppdateringer etterhvert, men jeg har en gravid kone med 2,5 uke igjen av terminen, så det kan komme "ufrivillige" stop i gitarbyggingen!

Hilsen Torbjørn V.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.