Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingcaster bygges. Harald Hårfagre signaturmodell!


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva han heter. Han som tar inn varene er han som jeg handler med og han heter Ruud. Kall han mellommann mellom gitarmakeren og meg. Han bare tar inn varer og selger til meg. Jeg vet ikke hva den gitarmakeren han får det fra heter men jeg vet at han er anerkjent og at han selger så det ryker.

Jeg vet at det er en meget anerkjent gitarmaker i Moss-Jeløya men det betyr ikke at jeg husker navnet enda jeg til og med har besøkt ham. Det eneste jeg husker er at det er noe med Harald. Vet ikke mer. Og det er i fedrelandet.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Elegant !

Ok. Deg og bilfabrikken. Du skal kjøpe en Nissan men du vet ikke hv designeren av siste modell på nissanfabrikken heter. Nissan - lave priser, fornøyde kunder, anerkjent og du kjenner ikke navnet på designeren på fabrikken...

 

Men dette fører bare til en ukoselig krangel så nå stopper vi mens leken er god!!! La oss bevare en god tone.

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rottenikken skrev:

Ok. Deg og bilfabrikken. Du skal kjøpe en Nissan men du vet ikke hv designeren av siste modell på nissanfabrikken heter. Nissan - lave priser, fornøyde kunder, anerkjent og du kjenner ikke navnet på designeren på fabrikken...

Nåvel, men så geniforklarer jeg heller ikke Nissandesigneren for å være anerkjent dyktig og ha lave priser,....i Nederland.
(Du er særdeles lett å sette fast verbalt)

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Nåvel, men så geniforklarer jeg heller ikke Nissandesigneren for å være anerkjent dyktig og ha lave priser,....i Nederland.
(Du er særdeles lett å sette fast verbalt)

Nå skal vi ha en hyggelig tone. Jeg svarer ikke mer på dette temaet. Jeg vil ikke krangle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Gubbe skrev:

Så er det slik at du beveger deg i et forum med medlemmer fra høyst ulike erfaringer. Noen (som jeg) har opptil 35 års erfaring med å skru sammen gitarer av ulike deler, og har noen dyrekjøpte erfaringer bak oss. Andre har betydelig kortere fartstid, og dermed ikke samme grunnlag for å vurdere validiteten av det du skriver. Dette synes jeg du skal ta høyde for når du får kommentarer som går i mot det du hevder, sett i sammenheng med din så langt svært begrensede erfaring.

Rotte: De fleste som har holdt på noen år skjønner at det du skriver er 110% subjektivt og på grensen til sprøyt (minner litt om små barn som juger så de tror det selv). Det skumle er hvis en nybegynner leser det du skriver uten å gjennomskue din manglende kompetanse og erfaring. Dette bør du tenke på neste gang du uttaler deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Rottenikken skrev:

Ikke SÅ surt

Og til Affen:

Hvis ikke sadler er justert godt nok, noe de ikke er for den hvite er ikke inntonert, men skal bli, så låter det surt uansett hvor godt den er stemt. Jeg har ikke godt nok gehør til å stemme så jeg stoler på iPad'en.

Men fordi jeg ikke har godt gehør så hører jeg heller ikke at det låter surt. Falskt er noe annet enn surt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Straymond skrev:

hva er forskjellen?

Det jeg mener er at hver streng kan være stemt 100% men hvis den ikke er inntonert så låter det surt når man bruker de sammen. Det har jeg lest. 

 

Jeg han noe nytt her å vise. Jeg fikk stol fra USA i dag og monterer. Her er studs til liming. 

Uten å si at det er verdens beste stol som er bedre en Custom shop så kan jeg komme med fakta.

Produsent er dragonfire. Den har messing bigblock for import og baseplate og sadler i stål. Det skulle vel duge det for meg. Jeg skal ta av stolen og bolter under liming. Bare for fotoet. Stolen satt som et skudd og hullene jeg hadde borret var på millimeteren riktige. Plekterbrettet må skjæres til litt ved stolen. 

Nå venter jeg på resten av delene som antagelig kommer i morgen og da blir denne gitaren helt ferdig med strenger. 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere slutte å gjøre narr av meg? 

Skriv noe om gitaren hvis dere har noe fornuftig å skrive. Se bildet under med ny stol montert permanent. 

Her har e-poxy limet tørket. Det tørker og blir hardt nok til å montere stolen etter 4 timer men selve hedringen tar jo lengre tid. Så dette bildet viser ferdig montert stol og den fjerder super og arbeidet med hullene og avstand til bos ble helmaks. 

Som jeg skrev så er stol og sadler i stål og det er messing bigblock. Det skulle vel gi en varmere lyd, eller? Sånn har jeg forstått det.   

Her er siste bildet. 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.