Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikset Partsocasteren min. Nå er den rå. Kan ikke sammenlignes


Rottenikken

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Ptr skrev:

Øøh, har du sett de andre byggene til rottenikken? 

Ja, men det var bare for moro. Alt jeg har bygget er bare for moro untatt de stratene jeg hadde seriøse planer med men som ble for dyre å bygge. Stratocasteren min har jeg brukt 4 år på å bygge og den er en seriøs gitar.  De "rare" feks breadcasteren og "accucasteren" var underholdningsbygging.Bread caster var både underholdningsbygging og seriøst prosjekt.  Dvs da jeg bare hadde den 5watts pappforsteren min så var Breadcasteren ganske god, mer som en strat til 1000kr og egentlig ikke så dårlig nå heller men kan ikke sammenlignes med stratocasteren min.  

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Rottenikken skrev:

Ja, men det var bare for moro. 

Jepp, jeg er fan av tilnærmingen: bygg og ha det gøy! Mine kommentarerer var ikke kritrisk ment, snarere tvert i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bygge, det liker jeg. Men denne Stratocasteren som jeg bygger nå blir ikke den siste jeg bygger for Telecaster lokker også. Jeg har sett meg ut en kropp i swamp ash som jeg kjøper om ca et år for den koster 250euro og jeg skal gjøre ferdig min Helge Stratocaster først. (merket heter Helge - ikke Fender)  Og det er innenlands til den prisen så ingen toll. Og jeg slipper og betale 100 dollar ekstra for Fendernavnet og 50 dollar porto. Det MÅ ikke hete Fender for at det er like god lyd som en USA fender-kropp. I november blir nok min Helge Stratocaster ferdig satt opp og den blir ferdig bygget i august - september. Nye Fender custom shop pickups koster og særlig de jeg skal ha - Texas Spesial. Har ombestemt meg der. 

 

Men nå har jeg kjøpt gode kabler og 3stk CTS potmotere på 275k med 10% toleranse. Jeg forstod det som de var produsert av CTS som modifisert spesialutgave på utgave på 275k. (mulig jeg misforstod men... ) 

 

Jeg har vist dem før men men kan vise igjen for nå er de betalt og kommer mulignes i posten i dag:

Husk å lese om dem.

Noname.jpg.f465be56e27950f3d689ad7c623b0

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rådfører meg litt. Hva vil dere anbefale å kjøpe av pickups for å få "sunde" - lyd i en Stratocaster? Jeg vet at han spiller Tele, men jeg spiller mye musikk av ham så hvis min Stratocaster kunne bli tilnærmet i lyd som SSS... Anbefalinger?

Eksempelsanger som gitaren min skal passe best til av Sunde: Gåsemor, Bleieskiftarbeider og Snøfresern. Den lyden er jeg ute etter.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk på konsert med herr Sunde for ikke så lenge siden. Han byttet gitar flere ganger, og det syntes jeg var stas. Den gitaren han brukte mest, var en Godin nylonstrenger. Fender Stratocaster var ikke å se. :)
Telecaster (med B-bender) var med på en låt eller to, en Gibson Country gentleman var innom, og en eller annen kinesisk gitar fikk være med.

Når det gjelder å spille som herr Sunde, tror jeg vel det sitter mer i fingra enn i pickupvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øysteins horn:
Ak. stålstrengs gitar: Martin J 40M og D 18
Nylonstrengs gitar: Matsura Tamura
El.gitar: Schecter Tele m/DiMarzio p.ups og Gretsch Super Chet
Forsterker: Mesa Boogie Mk I

Utstyr:
Ak.gitar: Martin HOM-35B, og D-18
El.gitar: Fender Custom Shop Telecaster,
73-Gretsch Super Chet
Forsterker: Fender Vibraverb reissue

 

http://www.spinner.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, CastorFiber skrev:

Var faktisk på konsert med herr Sunde for ikke så lenge siden. Han byttet gitar flere ganger, og det syntes jeg var stas. Den gitaren han brukte mest, var en Godin nylonstrenger. Fender Stratocaster var ikke å se. :)
Telecaster (med B-bender) var med på en låt eller to, en Gibson Country gentleman var innom, og en eller annen kinesisk gitar fikk være med.

Når det gjelder å spille som herr Sunde, tror jeg vel det sitter mer i fingra enn i pickupvalg.

Sto faktisk i kø bak Hr. Sunde for en ukes tid siden, mens han diskuterte gitarene sine med selgeren på 4Sound. Hørte på med halvt øre. En akkert og en Gibson han snakka mest om, tror jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rottenikken skrev:

Er Duncan design det samme som Seamour duncan? Det er logo med Duncan design på pickupsene jeg har kjøpt.

 

Nei Duncan Design er billig skrot.

Kjøp ordentlige Seymour Duncan du, finner jo mange Duncan modeller rimelig brukt og..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.