Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikset Partsocasteren min. Nå er den rå. Kan ikke sammenlignes


Rottenikken

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Kossoff skrev:

Eg tenkte faktisk det same :P

Samme her, Aukrust var det første jeg tenkte på. 

 

Vil også kalle det et pluss å brenne inn egen logo med svipenn (om det så er aldri så vindskjevt) da det bidrar til å sette et mer originalt preg på instrumentet enn ved å klebe på en ferdiglaget dekal man ikke har designet selv. 

Edit: logoen er jo også en rimelig måte å øke sikkerhet ved tyveri.. 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, skela skrev:

.... det bidrar til å sette et mer originalt preg på instrumentet .........

Nå er er jo ordet Stratocaster " trademarked" ™ (copyrighed, patented)  av Fender, så det hadde vel vært bedre med noe som VIRKELIG hadde vært originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RN bygger jo i det minste.. Selv sliter jeg med motivasjonen med å finne frem truss rod verktøyet og foreta enkle justeringer... Selv om kvaliteten på RN bygg foreløpig ikke er helt NAMM-standard så presenterer han jo i det minste nye kreasjoner..

 

Og som noen sier er det kanskje mer sjarm i et originalt men skranglete punkeband enn et strømlinjeformet og profesjonelt skjønt kjedelig coverband som spiller Toto? Det krever tross alt litt baller å svi inn navnet sitt med merkepenn fullt synlig på en ny hals (prøv selv...). Økonomisk risikabelt kan hende... Men den som intet våger intet vinner heller.. :-)

 

Det er riktignok et syvmillssteg fra skjære ut en kropp til å bygge en hals fra scratch.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Ha ha,....:lol:
Er det det som kreves?
Javel,........:D

Det er mange som aldri kommer over terskelen til å justere, modifisere eller endre instrumenter. Bruk av svipenn kan være sunt. Her er Dave Kilminsters Suhr:

 

DK_ClassicT_02.jpg

 

Vakkert? Som med tatoveringer er det opp til øyet som ser. Men gitaren får et personlig, litt unikt preg som følge av svipenn-utsmykning. 

 

 

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, skela skrev:

Bruk av svipenn kan være sunt. .........unikt preg som følge av svipenn-utsmykning. 

Da foretrekker jeg, for egen del, å være særdeles usunn på en kanskje ikke så unik måte.
Sist jeg brukte svipenn var på ei brødfjøl på sløyden i 6.klasse.
Lykke til med gitarsviinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Da foretrekker jeg, for egen del, å være særdeles usunn på en kanskje ikke så unik måte.
Sist jeg brukte svipenn var på ei brødfjøl på sløyden i 6.klasse.
Lykke til med gitarsviinga.

Hyrc: jeg har nok heller ikke svidd med penn siden sløyden (muligens var åttende klasse siste runde..) og ikke har jeg tatoveringer. 

Men jeg har litt sans for at andre 'er seg selv' estetisk, (om det så er kitsch, kiosklitteratur eller tatoveringer det gjelder..), mine egne mer konservative valg kan sikkert også oppfattes som litt kjedelige.

Kilminster gjorde flere The Wall turneer med Roger Waters med 'rosemaling'- telen som hovedgitar, markedsverdien sank derav neppe pga utsmykning. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.