Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikset Partsocasteren min. Nå er den rå. Kan ikke sammenlignes


Rottenikken

Anbefalte innlegg

3 timer siden, WelhavenT skrev:

Sto faktisk i kø bak Hr. Sunde for en ukes tid siden, mens han diskuterte gitarene sine med selgeren på 4Sound. Hørte på med halvt øre. En akkert og en Gibson han snakka mest om, tror jeg ?

Kjenner lydmannen hans og sett han live/soundcheck noen ganger.

han har lånt litt gitarutstyr av meg så jeg har truffet han noen ganger også, hyggelig fyr!

Men ja,  tone is in the fingers! Han kan få lyden sin/låte som seg selv på mye forskjellig utstyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lest meg til det. Bare skrap. De lages i Korea. Ikke interessant.

Kjøper Texas Specials, så får jeg heller kjøpe en og en for det er en del prisforsjell. Da kan jeg i alle fall bruke gitaren mens jeg sparer til alle tre.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at de kommer opp mot Fender Custom shop. Jeg syntes Guitarfetish sin proserie var dårlig sammenlignet med Fender custom shop av det intrykket jeg fikk på youtube. I min skal det Custom shop. Hadde det vært ekte Seamour Duncan derimot...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HÅPER Fender CS pickups er "litt" bedre ja.....

Har en Fender HSS USA Strat - og må si jeg har hørt bedre lyd fra Duncan design enn DEN Fender USA humbuckeren .

Og ikke ALT av Gibson sine pickups er " bedre "  heller......Burstbucker Pro f.eks.....ikke akkurat noe å hoppe i taket av .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Jeg HÅPER Fender CS pickups er "litt" bedre ja.....

Har en Fender HSS USA Strat - og må si jeg har hørt bedre lyd fra Duncan design enn DEN Fender USA humbuckeren .

Og ikke ALT av Gibson sine pickups er " bedre "  heller......Burstbucker Pro f.eks.....ikke akkurat noe å hoppe i taket av .

Men lyden i Texas special er utrolig. Jeg har hørt på den selv... Kremlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere alle: Send meg PM hvis du ønsker at jeg tegner en halsplate til deg med ditt personlige navn om ønskelig. De koster 50euro pluss ca 8 euro porto. Dette er ikke en salgsannonse siden jeg ikke tar fortjeneste. Det er kun bare en tjeneste jeg kan gjøre for dere da jeg ikke tar en eneste cent for det, unntatt det som det koster å produsere dem. Det er bare et tilbud. Jeg vet hvor disse kan 3D-prites i rustfritt stål i både sort, gull og nikkel og jeg kan selvfølgelig tegne i 3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått over denne med skyvelær i stedet for linjal og målt med en ekte fender halsplate og denne har eksakte fender mål. Men jeg har 0.5mm større hull unntatt det som går skrått men det er identiske mål med Fender slik at den automatisk legger seg på rette plass. (med noen unntak) Om du skule ønske samme hullstørrelse som Fender så bare si det. Men en ting kan jeg ikke gjøre noe med - for at Shalpeways sin printer skal kunne printe denne i stål så måtte jeg legge på 0.5mm i tykkelse sammenlignet med Fender. Hvis du skulle ønske en som er identisk med fender på hullstørrelse og alt annet hvis du vil ha en personlig en så tegner jeg det. Men 0.5mm mer tykkelse enn Fender kan jeg ikke gjøre noe med. Husk denne er tegnet til meg og jeg ønsker 0.5mm større hull enn Fender, men det er meg. Skal jeg tegne til deg så kan du få den maken til Fender bortsett fra 0.5mm tykkere. Fender sin er 2mm tykk men printeren kan ikke printe tynnere enn 2.5mm. Gi meg "oppskrift om alt, også dybde på gravering, eller om du ønsker at skriften skal gå ut i steder for gravering. Farge også og hva det skal stå. Jeg lager uten mikrotilt også men jeg har det på min gitar. Denne tjenesten gjør jeg for deg gratis bortsett fra produksjonskostnader. Det gir en mer personlig gitar. Og du får også bedre kvalitet - Fender bruker ikke rustfritt stål. Bare ta kontakt på PM om interessen melder seg.

Her er en tegning av min redigerte nye plate med mindre dybde i graveringen enn den over. (0.3mm)

Helge_Stratocaster.png

 

Untitled__3V2RJYDEZ__by_Rottenikken.png.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har loddet så langt som jeg har deler inntil nå. Jeg får Fender USA vender og RS-kondesator muligens i morgen. Venderen er den eneste delen som er Fender. Resten er oppgradert CTS og RS-kondensator.

Jeg vet ikke om dere husker første gang jeg loddet tilsvarede elektronikk? (vel billigdeler den gangen) Det krydde av kaldloddinger og brente kabler som var altfor lange. Men en gang da faren min loddet noen ledninger på noen modellljernbaneskinner så merket jeg meg noe som jeg ikke hadde lagt merke til før. Da lærte jeg hvordan unngå kaldloddinger. Personlig er jeg meget fornøyd og det er oversiktlig og ikke for lange kabler. Jeg har lært mye.

 

Da jeg følte på Alpha potmetere kontra CTS så var det som pluss og minus å skru på. Det oser av kvalitet.

 

 

IMG_1076.JPG

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.